Tenzij je toe bent aan een nieuwe waterkoker…
Dat was wat mij betreft een hele verhandeling betreffende de vraag of je mocht lowballen met behoud van je goede personality, of niet. Zelfs het idee dat je betreffende handelaar zou helpen, . Denk je niet dat deze als hij werkelijk omhoogzit er 5 k afhaalt?
Een Dick Move in Bangkok heeft toch een andere lading vind ik maar ik denk dat ze een hele goede actrice is. Zo’n professioneel dametje gaat echt niks verkopen zonder een marge te pakken. Wellicht wat lager dan verwacht maar je hoeft echt geen medelijden te hebben voor zo’n type! En een fooi geven in Azie is een NoNo. Kan worden opgevat als belediging.
En ff op topic. Een horloge van 10-20k kopen in Italië is ook een NoNo maar dat is een mening…
Ik vind lowballen bijzonder irritant als het mij overkomt. Ik doe het zelf ook nooit maar als jij je er senang bij voelt dan moet je het gewoon doen!
Ik zou een mailtje sturen met de opmerking dat je 20k niet kunt betalen, maar wel max 10k. Dat je hem dit aanbiedt en hem er wellicht mee helpt. Zo niet, dat je dat ook begrijpt. Laat je het bij hem.
Als die dealer er echt vanaf wil zal hij zelf de prijs verlagen.
Lowballen is niet sjiek en in deze tijd al helemaal niet.
Dus in mijn ogen ethisch verantwoord?
Nee.
Ik vind het eerder beschamend om zo ver te gaan voor een horloge.
Überhaupt, zou je echt plezier hebben van zo’n aanschaf?
Ik niet.
Ongeveer een jaar geleden was er een Maurice Lacroix horloge te koop voor een kwart van de winkelwaarde.
N.B. door de firma zelf!
Heb daar gebruik van gemaakt en enkel spijt dat ik het ding voor nog minder heb doorverkocht. Wie heeft er nog een Pontos?
En trouwens er is weinig ethisch verantwoord in de horlogewereld, bij de meeste merken gaan de horloges 20-30x ‘over de kop’. Je wil niet weten hoeveel geld er bij Rolex SA en Richemont over de drempels klotst. Ik vraag me af hoeveel daarvan naar goede doelen gaat…
Iets van de “linkse kerk”. Mensen die zich inzetten voor duurzaamheid en fair trade. Zelf ben ik groen conservatief, een vrij nieuwe stroming, waarvan ik laatst voorzitter ben geworden
Bedankt voor het opgewekte en positieve antwoord.
Das geen Pontos
Iedereen houdt er zo zijn eigen maatstaf op na.
Ik vind het zelf wel prettig als ik mezelf nog met een goed gevoel in de spiegel kan aankijken.
Waar ik vooral benieuwd naar ben @amusicar : stel het is je gelukt, je hebt dat horloge voor 10k gekocht. We zijn drie maanden verder en je hebt hem om de pols en je kijkt ernaar. Geniet je er dan van of heeft het toch een bittere nasmaak?
Ik hoop het laatste. Dat betekent dat er dan nog iets van empathie aanwezig is.
Volgens de papieren is dit een Maurice Lacroix Small Seconds 7518 handopwinder…
Dit is de “one”
Dat is een andere Pontos toch? Ook een Pontos, maar dan nieuwer volgens mij.
Al ben ik geen expert, ik vond de mijne mooi en heb m gekocht nos.
Zeker wel. Alleen geen Pontos S Diver
O.K. super bedankt
Wat een onzin, jij weet toch helemaal niet wat deze handelaar inkoop voor het horloge heeft betaald.
En als hij het niet wil verkopen is nee ook gewoon een antwoord.
De Hulk, dacht ik,