Al een aantal jaren geleden een account aangemaakt en nu maar even uit de schaduw getreden. Ik ben al jaren een horlogegek en sinds 40 jaar met name Rolex. Elke keer als ik naar de stad ging moest ik even langs Schaap en Citroen om bij de etalages te dagdromen. Eens zou ik dan ook een Rolex kopen… Dat heeft ongeveer 25 jaar geduurd toen ik mijn eerste Rolex Yachtmaster 1 (2007) kocht.
Een aantal jaren erna deze weer verkocht en een Daytona 116520 (zwarte dial) van 2014 weten te bemachtigen. Er heerste toen nog geen gekte zoals die er nu heerst rondom sommige horloge merken en kon je nog een Rolex zo kopen met een korting. Naast de Daytona had ik ook een dikke Breitling for Bentley Supersport van 2010. Ik hoorde echter dat er een nieuwe Daytona zou komen dus alles in de verkoop voor de nieuwe Daytona… Intussen op de wachtlijst bij Gassan voor de nieuwe Daytona, wat een mooi klokje was het… De Breitling en de Daytona verkocht want ja de nieuwe Daytona moest gefinancieerd worden. Toen begon de ellende wachten, wachten en nog eens wachten.
Slapeloze nachten omdat ik de Daytona had verkocht en geen nieuws over de nieuwe. Uiteindelijk in 2019 na 2,5 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan het verlossende telefoontje. De Daytona met witte plaat (de Panda) was binnen en kon worden opgehaald. Blij als een klein kind ik gelijk afspraak gemaakt om hem op te halen bij Gassan samen met mn zoon. In tussen was er ook van de Sky Dweller een stalen variant uitgebracht maar Gassan was gestopt met de wachtlijsten want de gekte was los gebarsten. Wij er heen om een lang verhaal kort te houden ik ging naar huis met de Daytona en een Sky Dweller met een bi color band. Het begin van mijn collectie.
Nu sinds een jaar uitgeweken naar andere merken (op verzoek van Gassan). En dit weekend weer een opkomende icoon weten te bemachtigen. De Grone Manueel 1 met nickname “Sjefs One” van de gebroeders Gronefeld uit Oldenzaal. Op www.grone.com een mooie uitleg over het horloge wat is gemaakt als eerbetoon aan hun vader. Grone Manueel one.
Ik denk een mooie aanvulling op mijn collectie.