Omdat ik de afgelopen twee weken al heel wat uurtjes heb zitten meelezen, dacht ik: laat ik me nu ook maar eens netjes voorstellen. Ik ben Thijmen, 19 jaar, en sinds een jaartje echt een liefhebber. Ik ben hier eigenlijk een beetje terechtgekomen via de WatchFellows podcast.
Mijn passie begon met een Seiko 5 SNKL43K1 die ik begin 2024 heb aangeschaft. Maar ik begon me pas echt te verdiepen toen ik een Seiko mod ging maken. Zo ben ik daarna een heleboel oude horloges gaan kopen op Marktplaats om die een beetje te repareren enzo. Zo ben ik steeds wat dieper in de vintage en oude dingen gerold, en steeds meer interesse opgebouwd voor de uurwerken.
Hier een voorbeeld van wat leuke vintage dingen die ik heb liggen:
Ondertussen ben ik ook steeds meer horlogemakers spullen gaan kopen en heb ik nu een kleine setup. Het overgrote deel komt nu nog uit China en de rest is eerlijk gezegd ook een beetje bagger kwaliteit, maar het is een begin. Zo heb ik al een paar oude Chinese uurwerken en wat andere dingen uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Inmiddels ben ik nu toevallig bezig met het bestellen van mijn eerste potjes olie en ander gereedschap om echt stappen te maken. Mocht iemand hier op het forum nog wat goeds aan gereedschap hebben liggen waar je vanaf wilt, dan mag je me altijd een berichtje sturen. Ik neem het graag voor een nette prijs van je over. Andere tips over het horlogemaken zelf zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Dit was mijn setup een klein maandje geleden, het is nu alweer iets beter:
Naast het repareren heb ik de smaak hier op de marktplaats van het forum ook al goed te pakken. Ik heb namelijk direct mijn allereerste horloge hier gescoord! Dit is de nieuwe aanwinst, met dank aan @Uhrenliebhaber voor de top deal en de snelle afhandeling:
Held! Je bent hier verzeild geraakt tussen allemaal ouderen en het siert je om niet gillend weg te rennen. Prachtig, dat je ook handig bent en kennelijk de smaak te pakken hebt gekregen om in de ingewanden van een horloge te prutsen. Wat ik zeg: Held!
'k Hoop nog vaker van je te lezen, Thijmen.