Mijn tip is, volg de eerste tip niet op.
Succes!
Mijn tip is, volg de eerste tip niet op.
Succes!
Klinkt interessant, ik hoop dat je de juiste mensen vindt. Succes met je project.
Fijn om te lezen dat men aan mij denktā¦
Qua fabricage, en met name de Engineering kant kan ik mogelijk wel wat betekenen, Kickstarter heb ik geen ervaring mee⦠wat ik er van weet is dat je er geen bal aan hebt, als je niet het hele internet volspamt met verwijzingen naar je Kickstarter.
Niemand gaat namelijk op Kickstarter zoeken naar een vernieuwend horloge, je zult met een goed verhaal moeten komen, want er is veel kaf tussen het koren op Kickstarter.
RVS is voor mij lastig om te bewerken, ik ben eigenlijk kompleet ingesteld op het verspanen van Titanium, Frezen van RVS is met mijn machines momenteel (nog) niet mogelijk.
Persoonlijk zou ik eerst een goede social media campagne starten en daarna kijken hoe verder. Kickstarter is een mogelijkheid, maar dat is een sponsor, financier ook of een partner.
Praat anders eens met Pascal @Brunmontagne en zo zijn er nog een handvol voorbeelden. Of bied je aan voor de hfle2021
Anyway ga eens praten met collegastarters. Ik ben wel reuze benieuwd naar dat unieke, vernieuwende concept zeker als er een patent bij mogelijk is. Succes!
Wanneer je zou overwegen over te stappen naar titanium, hier zijn veel voordelen voor te noemen ten opzichte van RVS en plastic, dan is Jan @Arie_Kabaalstra ook een goede om eens mee te praten.
Kan alleen met geheel eigen onderdelen als ik me niet vergis.
Bovendien is de horlogewereld een slangenkuil en doos van Pandora in 1.
Veel succes!
Naast alle welgemeende adviezen uiteraard een warm welkom op ons onvolprezen forum Michel/
Veel inspiratie en leesplezier toegewenst.
En uiteraard veel succes met het realiseren van je droom.
Ik zag ergens dat jij uit Delft komt, dan zou je ook heel eenvoudig eens met Michiel gaan praten van Holthinrichs en DWW. Met name voor de laatste zijn zij nu ook aan het starten, geen nieuwe tupe maar wel een start-up.
Hallo allemaal,
Dank voor de vele reacties. Dat klinkt als een goeie start van mn zoektocht maar ik zal alles vanavond beter doornemen en individueel reageren.
Nog een kleine verduidelijking. De RVS onderdelen zijn reeds gefreesd en de micro print onderdelen heb ik ook reeds binnen.
De onderstaande foto kan ik met jullie delen omdat het mechanisme van het horloge niet zichtbaar is:
Ik ben dus op zoek naar iemand die metalen wijzers kan maken (en dan met name het ātonnetjeā dat op een quartz uurwerk gedrukt wordt dmv een perspassing). De wijzers op de foto zijn geprint maar ik heb ze dikker moeten maken dan een metalen variant om ze enigszins te versterken. Ik dacht dat het net zou passen qua inbouwhoogte onder het glas, maar die 0.1 mm die ze samen te hoog zijn zorgen ervoor dat ze tegen elkaar aanlopen.
groet,
michel
Hi Michel,
nu ben ik alleen maar nog meer benieuwd naar het mechanisme en hoe dit mechanisme invloed heeft op het uiterlijk van het horloge. Mooie slanke wijzers zijn eenvoudig in te kopen, overleg evt. met plaats genoot Michiel. Alleen als dit het uiterlijk blijft weet ik niet of ik er heel erg warm voor ga lopen, krijg namelijk een NOW deja vu
Welkom op het forum Michel en veel succes met je project.
Kleur dmv licht?
Ik heb ervaring met Kickstarter!
Kasten en wijzers zou je zoals bv Pellikaan voor de HFLE GMT Heeft bij Ickler in Duitsland kunnen inkopen.
Ik vermoed dat het patentaanvraag voor het uurwerk zelf is, niet voor het gehele, afgewerkte, horloge.
Welkom en succes met je project!
Kleur dmv licht?
Zoiets?
Naast de mechaniek ben ik vooral benieuwd naar de āoplossingā voor
een vernieuwende manier op iets inspeelt waar volgens de statistieken bijna 40% van de mensen in het Westen last van hebben: dat we te laat naar bed gaan en regelmatig het idee hebben dat we tijd tekort komen
Hoi Arie,
Dank voor je reactie. Helder. Momenteel heb ik geen onderdelen die uit titanium moeten worden verspaand. Wel ben ik erg geĆÆnteresseerd naar welke productiemogelijkheden je hebt. Heb je een website die ik kan bezoeken?
groet,
michel
Hoi Valentijn,
Dank. Ik heb Pascal op mijn lijstje gezet van bouwers die ik ga contacteren. Allicht heb je nog meer namen voor me of is er een speciale rubriek op dit forum voor zelf-bouwers? Ik heb de rubriek nog niet gevonden.
groet
michel
Dan komt het er nooit.
patentaanvraag
Dat vind ik dan weer jammer, want ik ben niet per se voor de notie van intellectueel eigendom, maar OK. Gegeven de hoeveelheid prior art die er is met variabele tijden, alarms, sonneries en allerlei andere complicaties die in de afgelopen 300 jaar het daglicht hebben gezien vraag ik me wel af waarmee je gaat komen.
Ik ben nieuwsgierig.
Hoi Valentijn,
Dank voor je reactie! Ik heb inderdaad in Delft gestudeerd. ik zal Michiel zeker een berichtje sturen. DWW kan ik al googlend niet vinden. Allicht weet jij hoe ik meer informatie over hen kan vinden? Allicht is het zelfs beter dat ze juist geen nieuw type horloge ontwikkelen want dat betekent dat we met elkaar kunnen praten zonder ons zorgen te maken dat we in elkaarās vaarwater komen.
groet,
michel