Ik vind het lastig te oordelen of een patent wel zo verstandig is. Je kan geen patent aanvragen op een idee, dus stel jij legt jou technische vernieuwing gedetailleerd vast (wat uiteindelijk gepubliceerd gaat worden). Vanaf dit moment kunnen mogelijke concurrenten uw idee gebruiken om hier een betere variant van te maken die technisch inhoudelijk net iets anders in elkaar zit waardoor jou patent niet meer van toepassing is voor hun product.
De enigste reden waardoor ik een patent aan zou vragen in uw geval is om de kickstarters campagne net iets interessanter te maken, āThis innovative watch contains a newly patented systemā
Bij het neerzetten gaat het niet alleen om het product, je product is slechts een aspect van het totaalplaatje. Je moet een gevoel/verhaal gaan creƫren rond je product wat je totaalplaatje compleet gaat maken. Op dit punt valt of staat je merk. Als ik moest kiezen zou ik hier meer tijd in stoppen dan in het uitwerken van je patent.
Heb je je idee al gepitcht op straat aan rondom mensen? Dit kan je een goed beeld geven of je product aan de vraag voldoet, je krijgt feedback van mensen met verschillende achtergronden en interesse en nog belangrijker, je kan zien of je product een gat in de markt opvult.
In welke prijscategorie verwacht je je horloge te plaatsen en is deze doelgroep berijd om dit bedrag hier voor te betalen?
Veel gadgets worden gelanceerd met het verhaal een maatschappelijk probleem op te lossen. Echter niet alle problemen willen opgeloste worden omdat de markt daar niet klaar voor is. Bij het optijd slapen moet je bijvoorbeeld denken aan de sociale media drang waardoor de overgangsfase tussen wakker en in slaap vallen uit word gesteld. Denk je deze verslaving te kunnen overwinnen met je horloge?
Denk maar eens goed na over al deze punten, ik wens je alle succes toe.
Eens. En een fundamenteel andere manier van denken over tijd. Een manier die, als wij allemaal thuis blijven werken, wel eens relevanter kon worden in de maatschappij.
Ook eens. Zonder gedegen marktonderzoek kun je op een goed bewaard geheim zitten wat totaal onverkoopbaar is.
Toen ik in 1996 bij mijn werkgever begon hadden ze ook technologie ontwikkeld zonder marktonderzoek te doen, wat neerkwam op oplossingen die de markt zover vooruit waren dat ze inderdaad op de plank bleven liggen.
Ten eerste, welkom op ons forum. Ik ben nu toch wel heel erg nieuwsgierig geworden. Meer tijd op een dag, klinkt heel aantrekkelijk. Het eerste wat in mij opkwam, was een uurwerk dat achteruit werkte, inplaats van op de normale wijze. Maar ik zal het wel mishebben, vermoed ik. Blijf dit topic met interesse volgen.
Die dingetjes?.. geen idee hoe je die kan makenā¦
hoeveel wil je er hebben? en in welke maten?
wijzertjes kun je laten Etsen⦠is niet heel spannend, ook niet heel duur,
Kwestie van een tekening maken, naar een Etsbedrijf mailen, aantallen en materiaalspecificatie erbij vermelden, en dan geduldig wachten tot de postbode het komt brengenā¦
'k weet die sterktes niet allemaal uit mijn hoofd⦠āTante Googleā weet raadā¦
Wat ik wel uit mijn hoofd weet is dat RVS nogal wat nikkel bevat, 316L zoān 10 %
Titanium Grade 5 bevat 6% Aluminium en 4% Vanadium⦠'t is net als RVS taai spul, maar Grade 5 is bij mijn weten wel een stuk harder⦠'k heb onlangs nog wat RVS op de draaibank gehad⦠nee⦠vind het nog altijd geen fijn spul om te draaien⦠taai⦠ik bewerk liever harde, dan taaie metalenā¦
Zeg, jij bent een engineer en bent bezig met horloges⦠Ik zat deze video over Penrose-betegeling en quasi-kristallen te kijken:
Is er iemand, en sorry dat ik 'm in je topic knikker, @mholper, die bezig is met het ontwikkelen van horloge-materiaal gebaseerd op quasi-kristalstructuren? Ik weet niet waar op het forum een dergelijke discussie thuis zou horen.
Ik lees zaken over extreem lage warmtegeleiding, maar ook een extreem laag wrijvingscoƫfficiƫnt, hoge hardheid en een extreme slijtvastheid. Dat lijkt er op alsof het een mooie wrijvingsloze oplossing zou zijn voor ongesmeerde echappementen, bijvoorbeeld.
Dit is @Arie_Kabaalstraās schuld een beetje, die begon over hard versus taai. Ik werd nieuwsgierig.
Ja⦠geef mij maar de schuld⦠boeit niet hoor⦠'k kan het hebbenā¦
maar even zonder gekheid⦠Materiaalkunde is een boeiend vak⦠moeilijk⦠maar boeiendā¦en er komen ook nog altijd allerhande nieuwe materialen en productietechnieken bij
Ooit wel eens gehoord van "Galvanisch produceren?.. gezien bij Philips⦠men neme een Aluminium ākernā⦠daar breng je langs galvanische weg een ander metaal op⦠tot een bepaalde laagdikte⦠en dan kieper je 't in een zuur⦠zodat het Aluminium oplost⦠en je het product wat je wilde hebben overhoudtā¦
Geweldigā¦dank voor het delen. Heb genoten van de videoclip! Enā¦zelfs jouw deels off-topic post heeft een raakvlak met horlogesā¦namelijk de Snowflake.
Ga ik ook even off-topic. Ik ben altijd gefascineerd geweest door het verhaal van Fermatās last theorem. Wellicht ook iets voor jou Chris. Het boek van Simon Singh is een aanrader.
Zeer zeker goed leesbaar. Uiteraard ook aardig wat wiskunde en flink ingewikkelde materie, maar vooral veel over de jarenlange zoektocht van Andrew Wiles. Zeer mooi verhaal. Mocht je eens in de buurt zijnā¦je mag 'm lenen.
Ere wie ere toekomt⦠'t is het ontwerp van Teun van Heerebeek die ook de ācartoonsā Watches and Pencils maakt.
we hadden wel een idee hoe de P1lot One eruit moest gaan zien, maar Teun is de gene die kwam met het idee om de secondenwijzer op 12 uur te zettenā¦
'k heb daarna alleen de Engineering en de fabricage gedaanā¦
Dat zou wel cool zijn, vooral als het mechanisch is. Niet aan mij besteed though, ik ga doordeweeks al prikkelvrij om 21:30 en slaap van 22:00 tot 06:00.
Hoi Arie,
Dank voor je bericht. Zou kunnen dat die dingen zijn wat ik zoek. Op jouw foto zien ze eruit als gedraaide onderdelen. De onderdelen die ik voor me heb zijn dat zeker niet.
Hier zie je een foto. In weze zijn het verhogingen (spacers zou ik zeggen) die de ge-etste wijzer fixeren en bovendien zorgen dat de wijzer op een andere hoogte worden gepositioneerd dan als je ze meteen op het uurwerk zou fixeren. Hoe ze gemaakt of gefixeerd worden aan de wijzers is me een beetje een raadsel. Diepgetrokken is het ook niet. Ik denk eigenlijk dat het geextrudeerde hulsjes zijn.