Even voorstellen en jullie advies graag

Welkom!
Altijd gezellig hier, dat zie je wel! :partying_face::+1:t2:

Ja die heeft mijn aandacht, ik dacht er zo eentje gezien te hebben in het blauwe gedeelte, maar was al gereserveerd.

Ik wou voor een keertje eens niet nog eens een Seiko en dan kom ik op Citizen uit als het vintage is
en Orient voor de recentere horloges en Hamilton heeft ook wel iets, maar dan gaat het snel richting dresswatch. Het mag wat sportiever.

animaatjes-welkom-4533576

Welkom en succes met de zoektocht!

Welkom Kris op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Voor wat betreft de gegeven eisen en het genoemde budget, lijkt mij een Seiko 5 (al heb ik jouw opmerking om eens niet bij Seiko uit te komen) een geschikte optie. Want, automaat, veelal <40mm, dag/datum, simpele markers, gladde bezel ook veel voorkomend.
En dan heb ik het niet over de nieuwe lijn 5-jes zoals een voorbeeld hierboven is gegeven.
Seiko 5 wordt toch wel zeer regelmatig aangeboden in het (al veel genoemde) blauwe deel. Er is ook een zoekfunctie, met het vergrootglas bovenin; daarmee kun je ook alleen in het blauwe deel zoeken (als je het blauwe deel eerst opent en daar op het vergrootglas klikt/drukt).

Ook Citizen heeft vast wel geschikte modellen denk ik, maar daar ben ik niet zo zeer in thuis.

Succes met de zoektocht!

Op het moment dat je zelf geschikte modellen hebt gevonden maar geen keuze kan maken tussen de opties, dan kun je dat ook gewoon plaatsen alhier. Men is altijd bereid mee te denken en ervaringen te delen, op basis waarvan jij wellicht de definitieve keuze kan maken.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom! Als je iets anders wilt proberen, is misschien de Seiko Turtle Fiffer project iets voor? Daar kun je gratis de Turtle uitproberen: Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Welkom op HF!

Hmmm,die Tissot PRX heeft toch wel wat,
ga toch eens uitkijken of ik een gebruikte Powermatic kan vinden.

En zo’n Seiko SARB033 vind ik erg gaaf, maar valt wat duurder uit, nou ja, het is toch een horloge dat jarenlang zal moeten meegaan dus is het misschien wel waard …

Ik kom toch steeds weer bij Seiko uit.
Heb er ook gewoon goede ervaring mee.

Kijk ook eens of certina modellen heeft waar je blij van wordt. Hebben dress en sportief en alles ertussenin, veel waar voor je geld, mooie afwerking. Bv deze:

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Kris!:+1:

Welkom op ons mooie forum.

Welkom,Kris en nog veel plezier op ons forum.

Welkom Kris,
Er valt hier heel wat te leren. Geen tips voor gladde bezel binnen jouw budget. Daarbuiten wel :slight_smile: Heb zelf de Tudor North Flag.

We delen voorliefde voor de Rolex Milgauss 6541. Wie weet, ooit…

Tot een later gesprek, veel plezier hier.

De Certina kende ik niet, ongeveer wat ik zoek, die gegraveerde minuten in de bezel heb ik het niet zo op begrepen, was strakker, spartaanser zonder. Toch wel best mooi ontwerp, en net binnen mijn budget.

Ik denk dat ik maar eens een lijstje ga maken.

2 likes

Er zijn vele certina’s en er zijn eigenlijk geen slechte. Kijk eens of je er een kunt passen in de buurt, dan weet je of de klik er is :slight_smile:

Hallo Kris

Van harte welkom hier. Mooi collectie al!

Misschien even kijken bij Tissot, Maurice Lacroix of Steinhart.

Geniet van dit forum maar bovenal van je horloges!

Welkom hier.

Hmmm, ik overweeg m’n budget een beetje op te schroeven, zo heb ik wat meer opties, Steingart kende ik nog niet, zo’n pilot watch heeft wel wat en ik zag net de Ocean One en die heeft zowaar wat Milgauss-achtigs …

Was nog wat aan het rondneuzen en vond net een Czapek Passage de Drake met black ink dial, prijs even buiten beschouwing gelaten, die is mooi