Even voorstellen hier

Hallo allemaal,

Ik ben Guido, 35 jaar en momenteel woonachtig in Helmond. Heb altijd wel een beetje horloge fetisj gehad, maar zonder hier echt verder in te verdiepen. Mijn horloges bestaan dan ook uit van die brand watches zoals een Armani of een Guess. Ik heb me nooit verdiept in het feit dat dat mode merken zijn waar je meer betaald voor de naam dan voor een goed uurwerk.

Inmiddels lees ik al een tijdje mee hier en dacht, ik zal ook eens een account aanmaken ondanks dat ik nog niet echt iets heb om mee te pronken. Ik wil nu ik mij dus iets meer verdiept heb over de laatste maanden een mooi horloge kopen om mee te starten en de brand watches achter mij te laten.

Ik zoek iets tussen de 150 en 300 euro. Voor dat budget denk ik het meeste aan Seiko. I houd wel van divers zoals de sxk007 maar zoek denk ik voor een eerste horloge iets meer casual. Hebben jullie tips?

Ik heb ook vrij goedkoop een Seiko snk809 gezien, een Flieger model wat ik erg leuk vind en weet niet of ze meer in die stijl hebben. Ik weet al precies wat ik zou willen hebben als ik goed 1000 euro te besteden zou hebben, maar zover ben ik nog niet helaas! Maar wel leuk om ergens voor te sparen en naar uit te kijken. Op mijn verlanglijstje staat een stowa flieger 40mm met de blauwe wijzers en manueel opwinden.

Zo! Dat is een beetje waar ik wil starten en waar ik naar toe wil! Vind het geweldig om te zien wat voor leuke wrist checks jullie hier hebben in echt alle soorten en maten en hoewel smaak persoonlijk is hoop ik dat jullie mij wat adviezen kunnen geven! Alvast bedankt in iedergeval.

Groeten Guido

18 likes

Hey Guido, welkom! Seiko’s zijn natuurlijk altijd goed om mee te beginnen :slight_smile: binnen dat budget kan je ook naar Citizen en Orient kijken, en als je een beetje avontuurlijk bent naar een mooie Vostok :ru:

3 likes

Welkom! Je zou ook nog naar orient kunnen kijken in die prijsklasse.

1 like

Haha, je was me net voor! (of ik jou :thinking:)

1 like

Welkom Guido ! Tip … als je Armani het nog doet, hou die paar honderd in je zak en spaar door tot je kunt kopen wat je echt wil :no_mouth:

1 like

Dank! Ga ik mij ook zeker even in oriënteren :slight_smile:

:man_facepalming: ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen!

1 like

Prima tip! Maar dan duurt het nog wel een paar maanden voor ik een wrist check kan plaatsen :stuck_out_tongue:

Welkom in je nieuwe horlogeleven !

1 like

Kunde gij ok niks an doen, maar welkom! Er zitten wel meer stadgenoten hier op het forum :smile:

2 likes

Geboren in Veenendaal, via Ede en Arnhem in dorpjes boven Leeuwarden beland en ruim 10 jaar Purmerend gehad, wat eigenlijk het Helmond van het noorden is :sweat_smile: en voor een andere baan naar het zuiden vertrokken waar ik nu met veel plezier woon :smile:

2 likes

Welkom , en het is hier goed vol te houden.ook voor een ex-helmonder

2 likes

Welkom.

Wat te denken van het grotere broertje?
https://www.creationwatches.com/products/nl/index.php?main_page=product_info&cPath=69&products_id=2736
Die is met 40mm zelfde maat als de Stowa ipv 37mm van je voorbeeld.

En als je niet zeker weet of een duiker zoals de skx007 je te sportief is, misschien dat je met Fiffer Turtle daar op een ongedwongen manier achter kunt komen?

2 likes

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Mijn beste,

Guido, van harte welkom bij dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fetisj nog wel! Hmmmm, daar zijn wel meer dingen over te vinden hier over wat forumleden met hun horloges doen…:roll_eyes:
Welkom in ieder geval!

1 like

Dat grote broertje had ik dus nog niet gevonden! En voor die prijs een leuk model om mee te beginnen, hartelijk dank!

1 like

Oh oh… iemand gaat over de rooie….

Welkom Guido. Succes met de zoektocht en de SKX is zeker geen slecht idee.
En naar de Stowa kijken we allemaal naar uit denk ik…

Succes.

2 likes

Iedereen sowieso hartstikke bedankt voor dit warme welkom, zeer gewaardeerd! :pray:

Welkom en veel plezier op HF :+1::grinning:

1 like