“In het blauw” is hier op het forum de aangeboden modellen neem ik aan? Ik ben er natuurlijk zelf bij, maar ben ook altijd een beetje huiverig om spullen zo tweedehands over te nemen. Ik zie wel hoe de staat is van iets, maar verder heb ik de ballen verstand van horloges. Ik neem aan dat er op “het blauw” hier wel een bepaalde controle is? Zie ook chrono24 steeds voorbij komen… is dat betrouwbaar? Soms zie ik een beoordeling staan en als ik dan inzoom zie ik krassen en vuiligheid. Dan geef ik liever 500-1000EUR meer uit of kies ik goedkoper nieuw model uit de winkel.
Er is geen officiële controle op de horloges die worden aangeboden maar er zijn hier heel veel mensen op het forum met kennis van zaken die meteen zullen melden als sprake is van nep horloges. Deze mogen namelijk niet worden getoond op het forum laat staan verkocht. Ook kun je reviews zien van de verkoper. Juist als nieuweling kun je dus veel beter hier kopen dan bijvoorbeeld op marktplaats.Soms zijn horloges die worden aangeboden nagenoeg nieuw.
Ga vooral zelf eerst passen bij een goede juwelier en kijk eerst wat je aanspreekt. Let er ook zeker goed of het horloge lekker draagt. Zeker als je je nieuw heb gekocht will je er niet na een maand achterkomen dat het horloge niet lekker zit. Tweedehands is dit iets minder erg omdat je het horloge vaak wel weer voor ongeveer dezelfde prijs kan verkopen.
Welkom Mike ![]()
Welkom Mike!
In de range aan budget gaat waardevastheid geen optie zijn op een nieuw horloge, daarvoor is de concurrentie in dat segment simpelweg te hoog en de afzet te groot. Ook je budget iets oprekken gaat daar weinig aan doen.
Nieuw kopen = afschrijven. Daar is één uitzondering op: uitzonderlijke korting scoren bij nieuwe aanschaf, dat betekent bekende horlogers in de gaten houden (Bouwman, Culemborg en Eugene van Baal, Nijmegen zijn voorbeelden), of een aantal outlets in de gaten houden in Outlet Center Roermond (Tag Heuer, Breitling, Hour Passion met oa Seiko en Longines). Soms delen leden updates over aanbod in dit topic: Outlet Roermond
Qua aanschaffen via het horlogeforum: er is hier wel wat sociale controle, je kunt via iemands profiel vaak zien of deze Trustlevel 1, 2 of 3 heeft. 1 is relatief nieuw en mag ook niet verkopen hier, mensen met 3 behoren redelijk tot het meubilair, maar garanties biedt dat natuurlijk niet. Soms worden na verkopen ook reviews van betrokkenen geschreven in Ervaring met (Ver)Kopers , daar kun je wellicht nog info vinden als je iets interessants ziet.
Veel plezier hier op het forum!
Alles wat je zegt ben je zelf ![]()
Welkom Mike, leuk dat jij je even hebt voorgesteld.
Het netjes maar stoer is wat mij destijds bij dit onderstaand horloge heeft aangetrokken dus misschien spreekt iets in deze richting je aan
Welkom op HF Mike. Kijk voor inspiratie binnen jouw budget eens bij: Longines, Squale, Echo/Neutra, Kuoe Kyoto, etc. Voldoende moois te vinden voor het genoemde budget. Veel plezier tijdens de zoektocht
Welkom ![]()
Welkom Mike!
Er staan goede adviezen hierboven, dus ik hoop dat je dit warme welkom ervaart als het begin van een nieuwe horlogereis waar je flink van gaat genieten.
Neem de tijd om wat meer te lezen over modellen, merken en maatvoering. Hier, op sites als Fratello en op Youtube vind je veel info. Dat, in combinatie met het passen van horloges en zeker ook het gebruik van verschillende stalen banden, zorgt er uiteindelijk voor dat jij optimaal draagcomfort gaat ervaren. Laat ik het zo zeggen: de sluiting van je band is misschien wel belangrijker dan de diameter of gangreserve van jouw nieuwe horloge. Dat kun je alleen zelf ervaren, net als het ontdekken van jouw smaak. Die verandert met de jaren, zoals je hebt gemerkt: net als mode en trends.
Bij de juwelier vind je mijns inziens vooral generieke horloges. Je bent vanaf nu een liefhebber. ![]()
Van harte welkom Mike!
Welkom Mike!
Daarmee kun je alle kanten op natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd naar wat voor een type horloges je voorkeur uitgaat. Duiker, Flieger, Chrono, Dress?
Wil je iets op staal, leer of rubber?
Hoe converter je vraag, hoe beter/specifieker de aanbevelingen en suggesties.
Erg leuk al deze verwelkomingen en adviezen. Ik heb horloges altijd al wel mooi gevonden, alleen nooit het idee gehad van “laat ik daar nu eens een berg geld aan uit geven”. Ik heb een rekbaar budget. Zit niet speciaal aan die 1500-2000 vast. Kan ook zomaar max 3000 zijn, maar het moet het wel waard zijn.
Ik ben vrij nuchter, maar ik betrap me ook wel op een zekere ‘merk geilheid’. Seiko was het nooit in mijn beleving vroeger en ondanks dat de GS schijnbaar nogal gewaardeerd worden en goed zijn als ik zo lees, heb ik daar dus niet zoveel mee. Citizen en Tissot hetzelfde. Ik zie best aardige modellen, maar het merk zegt me gewoon niks. Om maar te zwijgen van voor mij helemaal onbekende merken. Breitling twijfel ik over. Daar heb ik een paar imitaties van gehad… natuurlijk geen vergelijk, maar ze hebben wel een bepaald imago voor mij (en dat zeg ik als BMW rijder
). Omega trekt me als merk wel, maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven.
Om het ‘beetje stoer, maar ook wel netjes’ wat specifieker te maken… hierboven wordt een Rado getoond en die ziet er wel strak uit. Niet te simpel, maar ook niet met allerlei toeters en bellen. Mooi pluspunt… je ziet ook nog eens vrij duidelijk hoe laat het is
Ik moet niet mijn leesbril op moeten zetten. Volgens mij een beetje in de lijn Longines Hydroconquest en Oris Aquis als ik het goed heb?
Die Breitling Colt vind ik ook mooi (ondanks mijn vooroordeel wtb imago), maar vraag me af hoe dik die kast is en ik heb liever een metalen band. Wat meer sophisticated.
Wat terecht aangehaald wordt in de reacties is een goede draagbaarheid. Een dikke kast vind ik te zwaar. Te lomp zit niet lekker. Wat dat betreft is passen natuurlijk een terechte opmerking die aangeven wordt.
Nu is de vraag of ik me druk moet maken over ‘een zekere restwaarde’ of niet. Als ik zo wat juweliers bekijk en hier ‘in het blauw’ dan ben ik al paar keer van mijn stoel gevallen van de winkelprijzen. net als met auto’s kan je beter een exemplaar nemen waar de kop van af is. kan je dan nog het best in bepaalde merken gaan zitten of moet ik me daar sowieso niet druk over maken?
Restwaarde is alleen van belang als je ooit weer wil verkopen. Als je nieuw koopt tegen de normale prijs hou dan rekening met minimaal 30% afschrijving als je de deur uitloopt.
Welkom hier
Welkom Mike !
Voor dat budget kun je heel veel moois kiezen…
Hier een voorbeeld
Of wellicht een Maurice Lacroix
Of een toch een Omega ?
Welkom Mike.
Wat specifieke horloges betreft kan ik je geen advies geven. Uit je verhaal leid ik af dat je nog geen duidelijke voorkeur hebt m.b.t. horloges. Ik zou dan persoonlijk nog weg blijven van de 2000-3000 euro kostende horloges. Ik ontken niet dat in die prijsklasse veel moois is te vinden, maar een budgetknaller doet minder pijn als het na een paar maanden toch niets is.
Anyway, veel plezier met rondsnuffelen. Ik ben benieuwd naar je toekomstige NA.
Iedereen is eens een beginner
…
… maar snel lerende ![]()
Ligt eraan; zoek je iets wat leuk genoeg is, om eventueel heul lang te dragen, of wat leuk genoeg is om goed geld te kosten? Of zoek je iets wat je zodanig snel zat bent dat je het kan verkopen zonder te hard te bloeden… ![]()
Welkom hier ! En Longines zou een optie zijn