Even voorstellen, MichelAngelo

Welkom Mike,lezen en kijken alhier en je zal zekers wel een topper naar “jouw goesting” vinden.

Welkom!!!

“In het blauw” is hier op het forum de aangeboden modellen neem ik aan? Ik ben er natuurlijk zelf bij, maar ben ook altijd een beetje huiverig om spullen zo tweedehands over te nemen. Ik zie wel hoe de staat is van iets, maar verder heb ik de ballen verstand van horloges. Ik neem aan dat er op “het blauw” hier wel een bepaalde controle is? Zie ook chrono24 steeds voorbij komen… is dat betrouwbaar? Soms zie ik een beoordeling staan en als ik dan inzoom zie ik krassen en vuiligheid. Dan geef ik liever 500-1000EUR meer uit of kies ik goedkoper nieuw model uit de winkel.

Er is geen officiële controle op de horloges die worden aangeboden maar er zijn hier heel veel mensen op het forum met kennis van zaken die meteen zullen melden als sprake is van nep horloges. Deze mogen namelijk niet worden getoond op het forum laat staan verkocht. Ook kun je reviews zien van de verkoper. Juist als nieuweling kun je dus veel beter hier kopen dan bijvoorbeeld op marktplaats.Soms zijn horloges die worden aangeboden nagenoeg nieuw.

Ga vooral zelf eerst passen bij een goede juwelier en kijk eerst wat je aanspreekt. Let er ook zeker goed of het horloge lekker draagt. Zeker als je je nieuw heb gekocht will je er niet na een maand achterkomen dat het horloge niet lekker zit. Tweedehands is dit iets minder erg omdat je het horloge vaak wel weer voor ongeveer dezelfde prijs kan verkopen.

2 likes

Welkom Mike emot-tiphat

Welkom Mike!

In de range aan budget gaat waardevastheid geen optie zijn op een nieuw horloge, daarvoor is de concurrentie in dat segment simpelweg te hoog en de afzet te groot. Ook je budget iets oprekken gaat daar weinig aan doen.

Nieuw kopen = afschrijven. Daar is één uitzondering op: uitzonderlijke korting scoren bij nieuwe aanschaf, dat betekent bekende horlogers in de gaten houden (Bouwman, Culemborg en Eugene van Baal, Nijmegen zijn voorbeelden), of een aantal outlets in de gaten houden in Outlet Center Roermond (Tag Heuer, Breitling, Hour Passion met oa Seiko en Longines). Soms delen leden updates over aanbod in dit topic: Outlet Roermond

Qua aanschaffen via het horlogeforum: er is hier wel wat sociale controle, je kunt via iemands profiel vaak zien of deze Trustlevel 1, 2 of 3 heeft. 1 is relatief nieuw en mag ook niet verkopen hier, mensen met 3 behoren redelijk tot het meubilair, maar garanties biedt dat natuurlijk niet. Soms worden na verkopen ook reviews van betrokkenen geschreven in Ervaring met (Ver)Kopers , daar kun je wellicht nog info vinden als je iets interessants ziet.

Veel plezier hier op het forum!

1 like

Alles wat je zegt ben je zelf :face_with_hand_over_mouth:

2 likes