Even voorstellen

Welkom hier bij HF !
Mooie Omega blijft een topper.

1 like

welkom. “ruimte” genoeg hier om de hobby nog leuker te maken.

1 like

@Mauz Na een jaar hard werken en weinig uitgeven mocht het wel een keertje :wink:

@Ron63 eens … hahah

1 like

Welkom op dit mooie forum!
Je hebt het juiste horloge al te pakken! Wat dacht je van een minder bekend uurwerk wat in de ruimtevaart gebruikt werd? De Bulova Accutron? Dit is een horloge dat werkt op een batterij. Niet zo interessant denk je dan, maar de tijd wordt nauwkeurig bijgehouden dmv een stemvork ipv een stukje Quartz. Naar mijn weten werd dit gebruikt in voornamelijk satellieten. Een mechanisch uurwerk moet natuurlijk opgewonden worden. De Accutron werkt op stroom, dus daar konden de zonnepanelen voor zorgen. Anyway… ook een interessant horloge met een mooie geschiedenis :grin:

1 like

Welkom op HF!

1 like

@JuKo die staat op zeker op mijn lijstje … helaas ben ik nog geen miljonair om het allemaal in 1 keer te kunnen kopen. Maar goed … dat is het mooie van een verzameling. Dat moet rustig groeien. Ik had het horloge al we gezien, nu nog op zoek naar een goede en het juiste model. Er zijn meerdere modellen van. het mooie van Omega is, die worden nog nieuw geproduceerd (inclusief het Kaliber 321). Van de andere uurwerken moet je maar een mooie zien te vinden … of een goed gerestaureerde. Dank in ieder geval voor je input. Mocht je een mooie/goede weten hoor ik het graag.

1 like

welkom-home

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in! Het voorwerk en inlezen, sparen voor het horloge en wachten is de helft van de voorpret. Daardoor ga je uiteindelijk alleen maar meer plezier er van hebben, denk ik.
Kijk eens op accutron.nl. Dit wordt gerund door Gerrit en hij staat bekend als de man die accutrons kan reviseren.

1 like

Welkom op het forum en hier nog een linkje ter inspiratie :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Goed dat je HF hebt gevonden. Welkom!

1 like

Welkom en prachtig horloge die Omega

1 like

Welkom !

1 like

@Horlogemakker Nou, ik vind het niet zo een heel ver van mijn bed show hoor. Eigenlijk een heel interessant punt wat je aanstipt. En precies zoals je aangeeft, alles is helemaal berekend op moeder aarde, maar zodra we onze mooie planeet los laten, moeten we ons aanpassen aan andere omstandigheden. Zo ook de tijd. En welk merk dat horloge dan moet gaan leveren wordt een interessante vraag. Ik zou bijna zeggen: laat ieder merk dat ooit de ruimte in is geweest zijn beste man/vrouw sturen. En maak er een ‘joint effort’ van. Een nieuw uurwerk gericht naar de toekomst!

2 likes

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom!

https://www.fortis-swiss.com/space-story/

Hallo en welkom. :slightly_smiling_face:

1 like

Mooi horloge en welkom op het forum!

1 like