Welkom hier en ik zou zeggen kijk ook eens bij Steinhart.
Mooie horloges en goede movementen die ze gebruiken voor een heel schappelijke prijs.
Welkom Bert!
Hoi Bert,
Welkom op het forum.
Welkom op het forum. Voor een mooi horloge voor je 50ste is er in het budget van ca. €500 best wel veel te vinden. Hamilton, Tissot, Bulova, zijn zeker goede kandidaten, allen met mechanische (automaat) uurwerken. Als quartz niet echt een bezwaar is en je wel gaat voor een mooi design is de keuze nog veel groter. Geniet samen met je echtgenote van de zoektocht naar je jubileumhorloge! Veel succes.
Welkom Bert op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Allereerst mooi dat je alle drie door jou genoemde horloges nog in bezit hebt! Leuk om te zien, ondanks je aangeeft er op uitgekeken te zijn geweest, als reden dat er steeds een nieuwe moest komen.
Dan, lijkt het mij een goede stap om je hier aan te melden en die vraag zo voor te leggen.
Aangezien jij nog een tijdje hebt te gaan voor het moment daar is, zou ik willen aanraden om er regelmatig op uit te gaan en lekker te gaan windowshoppen bij veel verschillende aanbieders van minstens zoveel verschillende merken. Stap er eens binnen en pas wat, al is het maar om te ervaren (ook om iets te sluiten).
Houd iedereen hier op de hoogte van jouw bevindingen, als reactie op jouw gestarte topic, waardoor jouw topic ook weer onder de aandacht komt. Zodoende kun jij ook weer reacties en suggesties verwachten wat weer nieuwe inspiratie geven kan.
Daarnaast, gebruik de zoekfunctie van het forum, want dergelijke vragen zijn al vaker voorbij gekomen. Wellicht dat daar nog nuttige informatie voor jou in staat.
Ook interessant (misschien niet voor nu, maar voor de nabije toekomst) het topic waar aanbiedingen worden gedeeld. Dat kan natuurlijk wel eens leiden tot een aanbieding van een eerder buiten bereik gesteld horloge dat ineens binnen budget blijkt te vallen!
Ik bedoel daarmee het volgende topic:
Rest mij nog jou veel plezier te wensen in de zoektocht naar het volgende horloge voor de komende 10 jaar!
Welkom op HF, Bert!
Leuk man, een mooi nieuw horloge voor je 50e verjaardag! En met 500 Euro kun je op zich een prima horloge kopen. Maar, zoals gezegd, een nieuwe mechanische chono wordt wel 'n probleem en zelfs gebruikt wordt lastig, met genoemd budget. Zelfs de keuze in quartz chrono’s is niet heel groot. Als je kijkt bij merken zoals Tissot, Certina, in ieder geval. Misschien dat je inderdaad bij Seiko nog wel slaagt en hierboven al genoemd: Yema. Ik heb volgens mij niet gelezen of gebuikt überhaubt een optie is, trouwens. Dan wordt het voor een quartz in ieder geval al makkelijker. Maar ook dan zal het nog een uitdaging blijven om iets mechanisch te vinden voor minder dan 500 Euro en houd dan ook rekening met extra kosten voor een service en eventueel een reparatie.
Dat gezegd hebbende moest ik nog even denken aan de Seagull 1963. Eigenlijk de enige nieuwe mechanische chrono die ik kan bedenken.
Echter, deze is 38mm en een handwinder. Dat moet je natuurlijk willen. Hoewel ik me dan, m.b.t. de maat, afvraag waarom je in godsnaam zo’n groot horloge wil? Dat is echt een beetje 2005, hoor.

Succes en veel plezier in ieder geval met het vinden van jouw ideale horloge!
Welkom
Welkom op het HF
Dank je voor het advies TagEd! Een handwinder vind ik geen enkel probleem. En qua grootte ga ik nu wel twijfelen wat geschikt is voor mijn pols. Net even opgemeten: de omvang is 17 cm. De Seagull spreekt me qua uiterlijk wat minder aan dan wat ik tot nu toe heb bekeken. Ik vind de achterkant geweldig mooi. Minder geslaagd vind ik de crèmekleurige wijzerplaat aan de voorkant en de gekleurde wijzers. Smaken verschillen…
Een chrono in deze prijs categorie zou ik adviseren een quartz te nemen.
Reden daar voor is omdat je dan een veel grotere keuze hebt.
Aangezien je hem 10 jaar gaat dragen zou ik er één kiezen die meerdere smoelen heeft. De Hamilton met zwarte wijzerplaat kan elk type band aan.
Bij een Hamilton AD krijg je ook nog 10% korting aan de balie.
En welkom op het forum
Bert, welkom op HF!
Welkom!
Dank je Dave voor je uitgebreide antwoord en adviezen. Een tweedehands horloge vind ik geen probleem, mits in goede staat, maar mijn vrouw geeft me liever een nieuw exemplaar. Dus op termijn misschien de eigen portemonnee trekken voor een mooie tweedehandse Speedmaster.
Welkom en veel leesplezier
Welkom!
Welkom op het forum !
Een mechanische chronograaf voor 500 euro is wel een uitdaging, maar kennelijk ook geen must. Voor het dubbele bedrag zou je wel al eens kunnen kijken bij Steinhart. Een betrouwbare leverancier (zeer goede klantenservice)'van fraaie horloges tegen een redelijke prijs. Steinhart gebruikt bekende uurwerken in zijn horloges waar je bij een andere fabrikant (Tissot, Longines of Hamilton) zomaar het dubbele voor moet neertellen. Steinhart is Big Bang for the Buck!
Succes met jouw keuze en veel plezier op het forum
Hallo Tempus, Steinhart was me al eerder getipt, maar deze chrono was me niet opgevallen op de site. Echt een geweldig mooi horloge! Helemaal wat ik zoek. Ik zal mijn vrouw vragen nog even goed door te sparen tot mijn 50e (april 2023). Thanks!
Welkom !