Welkom! Onthoud ook VJES (volg je eigen smaak)
Welkom! Ik snap je liefde voor Grand Seiko heel goed. Ik ben zelf gegaan van ‘veel geld voor een Seiko’ naar ‘fenomenaal in deze prijsklasse’. Grand Seiko is inmiddels zelfs één van mijn favoriete merken geworden. Ik ben benieuwd welke modellen je op het oog hebt.
Ik ben zelf onlangs voor deze SBGA413 gegaan. In het echt nog veel mooier dan op de foto’s.
Welkom!
Mijn beste,
Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!
Orologio Signaturis Temporis
Dankjewel!
Daar heb je een geek goed punt alleen quartz doet t m toch net niet voor mij op een paar uitzonderingen na, zoals het 9F caliber van GS. En het evt. Opwinden en op tijd zetten vind ik juist wel weer zn charme hebben.
Zoals gewenst:
Mijn tissot PRX automatic in het blauw. (Ik heb hier ook de leren band voor)
Mijn Seiko SPB143, met extra siliconen band zoals op de foto.
Mijn Tissot Le Locle, de vorige generatie zonder powermatic 80 uurwerk. Al moet ik wel zeggen dat ik goudkleurige rotor wel beter bij dit horloge vind passen dus heel erg vind ik het niet.
Mijn Seiko SNKL23J1. Gelijk op een NATO gegooid. (Hier nog in nieuw staat, en ja ik droeg mijn horloges toen nog aan mijn rechter hand.)
En dan de enige waar ik geen foto van heb is mijn eerste mechanische horloge: een Orient bambino II open heart.
Ik ben zeker bekend met de Grand Seiko Rikka, ik heb hem zelfs al een keertje om gehad. En of het een plaatje is. Alleen ik heb zelf niet zo veel met de kleur groen, ik neig dan zelf meer naar de Shubun/SBGH273 (de blauwe uit de 4 seasons lijn), of de Taisetsu/SBGA415 (de grijze uit de 4 seasons lijn). Maar goed er ook nog heel veel andere mooi Grand Seikos, dus keuze genoeg!
Dankjewel! Dat is een hele goede, die ga ik onthouden.
Ik heb zoveel Grand Seikos op het ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Er is er echter ééntje waarvan ik vanaf het eerste moment dat ik hem zag was van: ‘oeehh die is gaaf’ is de Taisetsu (SBGA415), het grijze broertje van degene die jij hebt. Die staat hoog op mijn lijstje.
Naast de Taisetsu ik vind ik de Shubun (SBGH273) ook een pracht stuk. Dat blauw met het “regendruppel patroon” en de goudkleurige secondewijzer, vind ik ontzettend mooi.
(Niet mijn eigen foto)
Welke ook hoog op mijn lijstje staat is de Sekki (SBGJ249). Het enige waar ik een beetje mee zit is de dikte aangezien deze vrij hoog is.
En de ultieme Grand Seiko voor mij de Lake Suwa (SLGA007). Alleen deze is wat lastiger te krijgen aangezien het een limited is. Ik heb hem gelukkig wel een keertje in het echt kunnen zien.
(Niet mijn eigen foto)
Ik moet zeggen dat ik bij veel Grand Seikos het geval is. Ik heb hem al meerdere keren in het echt bewonderd, en hoe de wijzerplaat van zo ongeveer wit maar een hele mooie subtiele roze gaat als je hem in licht beweegt is prachtig. Dus een hele goeie aankoop als je het mij vraagt! Alleen als ik deze dan naast de Taisetsu houd, doet die Taisetsu het toch net iets meer voor mij.
Dankjewel!
Tibi gratias ago pro his verbis sapientibus!
Dankjewel, leuk om te horen.
Welkom!
Die Taisetsu is absoluut erg gaaf! Heb ik ook eens gepast. Ik zocht nu iets met een wat lichtere plaat omdat ik al twee donkere wijzerplaten (Rolex Explorer en Omega Speedmaster) bezit.
De White birch vind ik ook heel mooi maar misschien voor mij net een tikje te bling.
Die blauwe platen van GS zijn heel mooi. Vooral die jij laat zien. Met name die Lake Suwa spreekt mij ook heel erg aan. Ik hoorde van een contact bij Van Willegen dat ze die mogelijk wel konden bestellen. Omdat ik al drie blauwe horloges heb (Omega Seamaster 300, Longines Moonphase en Zenith Defy) toch maar niet gedaan. Dan wordt het wéér blauw… Ik hou van diversiteit in het opbouwen van mijn collectie en had besloten dat mijn volgende horloge iets anders zou worden.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om iets te kopen toen ik de SBGA413 zag. Het was een beetje een impulsaankoop maar ik had gewoon gelijk een klik. Het is ook weer echt iets wat ik nog niet had. Hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind worden!
Welkom
Welkom!
Ik heb dat vooral met de hi-beat versie van de White Birch, de Spring Drive vind ik dan wat subtieler, maar goed die is dan wel weer bijna 3k duurder dan de Taisetsu. Het uurwerk van de hi-beat White Birch vind ik wel één van de mooiste van GS.
Ja dan snap ik heel goed dat je dan voor de Shunbun bent gegaan. Heb je dan ook nog de Rikka (de groene uit de 4 seasons) overwogen? Aangezien die ook niet blauw is.
Dan klinkt het als één van de beter impulsaankopen die je kunt doen.