Dinsdag a.s. starten de examens voor de 1e, 2e en 3e jaars studenten van de opleiding tot horlogehersteller bij SyntraPXL in Hasselt. Ik doe zelf het 2e jaar en hoewel er voor mij niet veel van af hangt (ik sta al met één been in mijn pensioenering en volg de opleiding hobbymatig) voel ik toch langzaam aan wel wat spanning ontstaan Enfin, ik heb goed geoefend en geleerd dus het zal wel goed komen
Theorie?
Praktijk?
Beiden?
Beide. In het 2e jaar wordt met de ETA 2824-2 gewerkt. Dat moet volledig geserviced worden. Daarnaast volgt nog een theoretisch gedeelte.
Mijn beste,
Goed hoor!!
Immers,
Ook op latere leeftijd ervaringen opdoen die het levensperspectief verruimen.
Succes.
Orologio Signaturis Temporis
Veel succes!
Nou, veel succes dan maar.
Goodluck!
Wat gaaf man, dat je dat doet! Heel veel succes gewenst met je examen! Komt vast goed!
Veel succes!
Wij hebben de 28e examen. Zelf ben ik fors klaar gestoomd met tentamen weken vanuit mijn studie dus ik voel gelukkig 0 stress.
Ben ook niet zo heel bang gezien de grote van de handopwinder in het eerste jaar. Daar kun je van een meter afstand nog wel olie in gooien.
@Batteraof succes met je examen op de automaat! Gaat je zeker lukken
Jij ook veel succes Dirk. Maar ik denk eigenlijk dat je het 2e jaar wel kunt overslaan en meteen in het 3e jaar kunt instromen om aan de 7750 te beginnen
Zou gezellig zijn ! Kom ik bij jullie in de klas. Kan deze club alleen ook niet missen. We hebben inmiddels veel lol in de eerste klas, alleen al voor de gezelligheid is het de moeite om naar Hasselt te rijden.
Helemaal eens! Ook ik ga elke week met heel veel plezier naar Hasselt.
Succes. Je haalt het vast, maar in ieder geval heb je veel kennis opgedaan die je hobby alleen maar leuker maakt.
Heel veel succes
Ik denk ik zal maar even een soeplepel uit de la pakken en men dosering even aanpassen wat betreft olie geven. Anders heeft mijn uurwerk komende week te weinig smering…
Hier de balans van ‘de handopwinder’ tov een platine van een lorsa 8F. Ik werk vaak aan dit formaat (gelukkige vriendin heb ik) waardoor ik dus wel even moet opletten op de hoeveelheid olie
Heb je al examen gehad @Batteraof? Was jij afgelopen dinsdag al?
Yep, dinsdag begonnen met een Sellita SW200-1 die van de opleiding is ( je werkt dus niet jet een eigen caliber). Ging tot nu goed ( niks weggevlogen, kwijtgeraakt o.i.d ). Het is wel af en toe effe duimendraaien want er zijn maar 3 poetsmachines ( of zoals ze op de opleiding zeggen: kuismachines). Da’s trouwens 'n hint Dirk, maar dat begrijp je wel…
De veerton met P125 gesmeerd; volgende week verder afmonteren en de week daarop afregelen en het onderdeel kwarts ( meten ). De 4e en laatste week theorie. Poeh…nog effe doorbijten dus En jij maandag beginnen? 2 maandagen neem ik aan ( dus 4 net zoals wij 4 dagdelen). In elk geval heel veel succes!
Oh heel nice, wij krijgen ook een echte unitas is ons vandaag in de groepsapp verteld.
Haha ik snap hem! Die van mij ligt uit elkaar op het moment. Gelukkig heb ik meerdere ‘kuis’machines: elma SE, men Akrid en recent een oude automaat op dit forum gekocht. Deze heb ik inmiddels al helemaal opgeknapt en ik ga binnenkort de electronica eruit slopen om er moderne snufjes in te verwerken. Haalt er veel leuke ideeën uit om in mijn eigen machine te verwerken. Misschien dit weekend toch even snel mijn eigen poetser weer in elkaar zetten… of de SE achterin de wagen richting België. Timegraphers zullen we ook wel te kort komen…. Horia’s zullen ook allemaal bezet zijn… Ik zal men reiskoffertje maar vast gaan klaar maken zodat ik niet te veel sta te wachten:joy:
Ja dat is het wel als je het in de avonden moet doen. Ik vind het dagprogramma wel fijn omdat je dan echt door kan. Dan nog niet meegenomen dat het efficiënter is ivm reistijd
Klopt! Ons is verteld dat als we niet te veel uit onze neus gaan eten dat het mogelijk wel in 1 dag te doen is. We gaan we het ervaren.
Ik heb ook mijn eigen apparatuur bij ( timegrapher, horia, winder en estrapade). Ik vind het prettig om met mijn eigen spullen te werken; en het scheelt (wacht-)tijd.
Denk inderdaad dat dat kan als je niet teveel hoeft te wachten
Succes allen.
En die van het 3de jaar krijgen ook nog mondeling examen bovenop de ETA 7750.
Met jury van buiten Syntra.