Exclusiviteit

In genoemde catalogus is te lezen, dat Hanhart “maar” 1.000 armbandhorloges maakt en 30.000 stopwatches.

Wist ik niet en vind ik wel apart.

4 likes

Maar vervolgens wil niemand ze kopen en zijn ze volop te verkrijgen mits men maar betaald…

1 like

Welke NA’s staan trouwens op je lijst(je) @HansT?

1 like

Lieve hemel… Er rolt heel wat uit de fabrieken…

1 like

Praktisch alle microbrands zijn exclusiever dan de hier genoemde merken en zijn toch niet heel gewild hier. Exclusiviteit zegt mij dus niet zoveel.

2 likes

Dat ligt eraan hoe je exclusiviteit definieert. Weinig productie is mijns inziens slechts a part of the equation…

2 likes

Momenteel is het nog wel een aardig lang lijstje, o.a. staat er op: Omega Speedmaster/DeVille, Breitling, Rolex, Longines, Oris met maanstand zoals Harry heeft😀*. Ik ben nu heerlijk aan het rondneuzen en neem in tegenstelling tot vorig jaar (SMPc, Hamilton en SKX007) nu echt de tijd (of ik moet een wel hele mooie aanbieding tegenkomen). *eentje van het lijstje dan, niet allemaal😀.

4 likes

Omega Speedmaster Professional Moonwatch, manual wind, Hesalite glass, non-display back.
Je wilde hem stiekem destijds al en je wilt hem stiekem nog steeds, dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen hier :wink:

8 likes

Blijft mooi die Speedy, vooral nu het “jubileumjaar” is!

2 likes

The greatest watch in the world since the history of the world, period :sunglasses::+1:

2 likes

Amen.

2 likes

Mooie lijst!!!
Geen kinderachtige merken trouwens! :smiley:

Ben je die SMPc nog niet zat?
Ik ken iemand die em wel wil overnemen? :see_no_evil:

1 like

M’n mooie blauwe SMPc heb ik momenteel al weer meer dan een week om, wat is ie mooi😀. Morgen gaat hij weer om!

1 like

Ok dus we kunnen maandag ergens afspreken? :innocent:

1 like

Haha, maandag gaat hij weer in z’n kistje en is misschien m’n Oris aan de beurt.

1 like

Top, ik zoek namelijk de complete set! :smiley:

1 like

er daadwerkelijk van dat type verkocht is. Exclusiviteit is niet alleen de prijs idd.
Zo vind ik mijn parelmoer plaat redelijk exclusief, ben de enige hier op HF met deze uitvoering.
En nu ik de cijfers van Sinn ken waarvoor dank zal die sowieso niet veel in het wild voorkomen lijkt me.

1 like

Exclusiviteit m.b.t. modellen van een merk maakt me niet veel uit. Vaak is het eerder lastig met name als het gaat om gelimiteerde modellen waar er maar een paar van zijn. Daar heb je dan weer een lange adem voor nodig om ze te vinden. Wel weer leuk als je er dan eentje vind.

Als ik en enkel kijk naar merkbeleving en de totaal geproduceerde aantallen, dan maakt het me echt helemaal niks uit.

2 likes

Afgelopen jaar, een stuk of 4 en ook elk uniek.

10 likes

Exclusiviteit is toch ook wel een beetje persoonlijk, soms voel je bij het ene merk gewoon meer dan bij het andere merk.
Ik voel bijvoorbeeld veel meer voor een Oris dan voor een Rolex.
Om dus ontopic terug te komen gaat exclusiviteit voor mij dus niet om de prijs of de hoeveelheid horloges die geproduceerd worden, maar om het gevoel wat je voor bepaald horloge hebt.

Zo, dat gezegd te hebben ga ik nog ff wat te drinken pakken :beers:

2 likes