Beste horlogevrienden,
Ik heb interesse om een originele seiko 62 mas te kopen. Maar ik heb niet superveel ervaring met de originele conditie. Zijn er hier kenners die deze foto’s zouden willen bekijken en zeggen of dit een goed exemplaar is? Zodat ik zeker ben de de dial niet gerelumed is of gerestored.
Alvast bedankt 
6 likes
Ik ben geen expert of kenner, maar hij ziet er vrij authentiek uit?
Je kan hier eventueel eens kijken en wat extra informatie inwinnen:
1 like
Thanks, ik heb het artikel al gelezen.
Is de meest complete gids over de 62 mas.
Ik kan deze kopen voor 3550 euro. Lijkt me een eerlijke prijs niet?
@Utrecht2 heeft een originele 62 mas. Misschien kan hij advies geven?
De prijs lijkt me in ieder geval beter dan wat je tegenwoordig voor de sla017 betaald 
3 likes
Leuk horloge, ga je geen spijt van krijgen. Ziet er prima uit zo op het eerste oog al lijkt de lume soms wat verschillend van kleur afhankelijk vd foto’s. Op de eerste foto ziet het er echter goed uit. Zal wel door lichtinval komen.
Ik zie dat in ieder geval sommige foto’s van chrono24 komen? De 62MAS horloges die daar staan zijn veel te hoog geprijsd vind ik en 3550 is volgens mij een duizendje te hoog…
Ebay veilingen die aflopen en waar horloge daadwerkelijk is verkocht liggen meer in de 2500 euro range, soms iets meer soms iets minder
2 likes
Bedankt
Denk je dat ik voor 2500 euro een deftig exemplaar kan vinden?
Of weet je ergens 1 te koop staan?
Normaal gesproken zitten er diepe CNC marks boven op de kast. Dit lijkt mij niet diep genoeg en dus opnieuw geborsteld. Dit is de mijne:
En de wijzerplaat hoort sunburst te zijn. Dit lijkt zwart met een citroen schil structuur. Ook moet de lume in een kuiltje lopen, hier lijkt het op de foto’s plat.
Weer de mijne:
6 likes
Ik weet zeker dat je voor 2500 een net exemplaar kunt kopen. Ik zou vooral ebay in de gaten houden en me verdiepen in de details.