Beste horlogevrienden,
Ik heb interesse om een originele seiko 62 mas te kopen. Maar ik heb niet superveel ervaring met de originele conditie. Zijn er hier kenners die deze foto’s zouden willen bekijken en zeggen of dit een goed exemplaar is? Zodat ik zeker ben de de dial niet gerelumed is of gerestored.
Alvast bedankt 
6 likes
Ik ben geen expert of kenner, maar hij ziet er vrij authentiek uit?
Je kan hier eventueel eens kijken en wat extra informatie inwinnen:
1 like
Thanks, ik heb het artikel al gelezen.
Is de meest complete gids over de 62 mas.
Ik kan deze kopen voor 3550 euro. Lijkt me een eerlijke prijs niet?
@Utrecht2 heeft een originele 62 mas. Misschien kan hij advies geven?
De prijs lijkt me in ieder geval beter dan wat je tegenwoordig voor de sla017 betaald 
3 likes
Leuk horloge, ga je geen spijt van krijgen. Ziet er prima uit zo op het eerste oog al lijkt de lume soms wat verschillend van kleur afhankelijk vd foto’s. Op de eerste foto ziet het er echter goed uit. Zal wel door lichtinval komen.
Ik zie dat in ieder geval sommige foto’s van chrono24 komen? De 62MAS horloges die daar staan zijn veel te hoog geprijsd vind ik en 3550 is volgens mij een duizendje te hoog…
Ebay veilingen die aflopen en waar horloge daadwerkelijk is verkocht liggen meer in de 2500 euro range, soms iets meer soms iets minder
2 likes
Bedankt
Denk je dat ik voor 2500 euro een deftig exemplaar kan vinden?
Of weet je ergens 1 te koop staan?
Normaal gesproken zitten er diepe CNC marks boven op de kast. Dit lijkt mij niet diep genoeg en dus opnieuw geborsteld. Dit is de mijne:
En de wijzerplaat hoort sunburst te zijn. Dit lijkt zwart met een citroen schil structuur. Ook moet de lume in een kuiltje lopen, hier lijkt het op de foto’s plat.
Weer de mijne:
6 likes
Ik weet zeker dat je voor 2500 een net exemplaar kunt kopen. Ik zou vooral ebay in de gaten houden en me verdiepen in de details.
Overigens zijn er diverse soorten details, zie ook de link. En de foto’s tonen niet altijd alles goed. De plaat in jouw foto’s is echt wel ok en geen fake. Hangt maar net vd lichtval af bijvoorbeeld en de sunburst zie je niet heel duidelijk meestal.
1 like
Mooi exemplaar. De verkoper heeft er 3 te koop. En ik heb voor betere foto’s gevraagd.
1 like
Zijn de meeste niet uit japan met invoerkosten? In europa heb ik er nog niet veel te koop gezien.
Ik heb ze vanuit alle delen van de wereld te koop zien staan maar buiten de EU is dat wel het risico ja. Dus dan zou ik maximaal zo rond de 2000 euro bieden dan kom je op 2500 totaal…
1 like
@koekoek nog toevoegingen aan alles bovenstaand? Ik denk niet dat de plaat meer in volledig originele conditie is. De sunburst is weg plus de letter A in Japan zijn hier bij met puntige A en volgens mij zijn de R platen enige die dat hebben correct me if I’m wrong. Ik zeg redial!
2 likes
Ik word sowieso helemaal gestoord van dat die kerel alles met blote klauwen aanraakt op die foto’s. Kom op zeg…
1 like
Een redial terwijl toch de juiste markers aanwezig zijn? Relume zou kunnen.
Maar een R plaat op 62MAS? Je bedoelt dan een R na de 8000 ipv de T? Ik kan die niet eens zo snel vinden.
Puntige A en T dial
Ik heb om betere foto’s in daglicht gevraagd van zijn verschillende 62mas horloges.
Ik zie in het artikel geen puntige A die zijn afgevlakt waar die op de fotos van Nathan wel degelijk puntig zijn.
rechts is een echte T dial waar de A in Japan afgevlakt is links is een redial waar dit niet het geval is en de A puntig is.
De R ga je ook niet vinden op een 62mas want die is er niet. Maar mijn rally diver is wel een R dial en heeft puntige A in Japan staan!
1 like
Ik denk niet dat je de vergelijking met de 62mas kunt maken als er geen R dials zijn.
Mijn algemene ervaring is dat er enorm veel variaties zijn qua productie bij Seiko en dat je niet de lijn die je stelt zomaar kunt doortrekken.
Als ik op plaatjes google zie ik qua tekst onderaan vergelijkbare foto’s dan hierboven. Overigens zie ik wel weer variatie in de gebruikte fonts voor de 6217 onder Japan…
Pfff, lastige materie 
Waar Seiko volgens mij wel redelijk consequent in was was dus de manier van aanduiden van het gebruikte Font door middel van de T of R op de plaat te zetten en aangezien er geen R dial is van de 62mas zou dit dus een afgevlakte A moeten zijn volgens mij. Ben zeker geen expert hier in en kan er naast zitten maar tevens het missen van enige sunburst op de fotos icm dus de puntige A doet mij denken redial.
1 like
Better safe than sorry dan wat mij betreft. Dus @Nathan1, ik zou deze sowieso even laten zitten gezien bedenkingen.
Ik ken ook niet alle details op dit vlak. Vintage is en blijft een mijnenveld
1 like
Thanks allemaal voor de hulp. Ik zal wat verder zoeken. Mocht je er 1 te koop weten staan voor een goede prijs. Please let me know