explorer 2 of submariner?

Als je jezelf wil belonen, dan neem ik aan dat je dat doet met wat je het mooiste vindt…
Ik heb een tijdje de nieuwe explorer 2 gehad (42 MM) en gekozen omdat hij wat groter is, een eigen gezicht heeft en naar mijn bescheiden mening (gevaarlijk :wink:) mooier in verhouding is tov de huidige ceramische sub. De fijnere lugs, verhouding en tapering van de bracelet…)
De versie met witte wijzerplaat is dan weer redelijk uniek tussen al dat zwarte geweld en een knappe zomerse verschijning :sunglasses:
Als je 42mm te groot vindt dan maken de eerdere modellen van de explorer 2 en de sub je keuze meteen wat moeilijker :sweat_smile:
De bracelet van de huidige explorer 2 heeft ook een handige snelverstelling (anders dan de sub, maar even handig)

1 like

ik heb zowel de sub 16610 als de explorer polar 16570. De sub draag ik haast nooi (omdat de bezel aluminium is en betrekkelijk kwetsbaar in mijn ogen) terwijl de sun bij de minste zonneschijn om de pols hangt. Beiden hebben is dus een zaligeheid maar of je beiden nodig hebt betwijfel ik. Moest ik de keuze maken bleef de polar!

1 like

Wat grappig! Ik zat tot voor koort met het zelfde “dilemma”. Tot ik in Antwerpen werd gegrepen door een explorer 1. De nieuwe versie, met de lange wijzers en de luminiserende 3,6,9. Wat een topper zeg! Hij straalt Rolex uit en oogt retro zonder het te zijn.
Ook is het een relatief betaalbare Rolex, voor mij persoonlijk ook niet geheel onbelangrijk. Die Gouden Day-date’s en Daytona’s moet ik toch laten schieten.

Maar jij had al een Explorer 1?

Dan zou ik voor een Explorer II 40mm polar gaan! én opzoek naar een versie met tritium. Dan weet je 1 ding zeker, om de restwaarde hoef je je geen zorgen meer te maken.

(Plaatje van het web geplukt)

6 likes

De wijzers heb ik wel voor je, de rest moet je er zelf even bij zoeken. :wink:

2 likes

Ik heb een witte 216570 gehad naast een 114060, maar die expl II heeft nooit aan de sub kunnen tippen… Niet qua draagbaarheid, comfort, krasbestendigheid, verstelbaarheid en uitstraling (persoonlijk natuurlijk)

Expl II heeft uiteindelijk vrij snel het veld moeten ruimen

2 likes

Eensch!!! :wink:

7 likes

100% voor de sub zou ik gaan (grail!!)

Wat een luxe probleem zeg………. Allebei mooi, allebei 'n risico…….
Je moet gewoon zélf kiezen (zelfs bij de toetjes en chips in de schappen :rofl: )!

SUCCES!

1 like

Freud zou zeggen: " Welk horloge vond je als kind mooi…?"

2 likes

Explorer II verveelt niet hoor.
Prachtig horloge.

2 likes

thx voor de input iedereen. Kunnen we voor de toekomst 1 ding afspreken: als ik weer eens advies vraag, stem dan samen even af en kom met een eenduidig antwoord… de ene zegt sub de ander expl2. komaan seg :joy:

maar even serieus: ik ga de knoop pas kunnen doorhakken als ik beide geprobeerd heb. De Sub heb ik al eens om gehad en klikte enorm. Dus nu de expl2 eens gaan proberen en dan zien we wel weer verder

2 likes

Ik zit met hetzelfde dilemma: Sub (no date) vs explorer (16570). Neigde meer naar de expl2 aangezien haast iedereen er tegenwoordig 1 heeft, maar nu ik hier steeds vaker lees over een rammelband moet ik die toch maar eens gaan passen.
Ben benieuwd naar jou uiteindelijke keuze. Zolang ik het zelf niet zeker weet koop ik niets.

1 like

Ik zou je niet laten afschrikken door het rammelbanden-verhaal. Als je een 16570 met een band in goede staat/met weinig rek vindt, dan rammelt er niks. Zelf aan mijn 3e Expl2, en nu zelfs 1 met gevouwen eindhaken: rammelt niks aan en draagt perfect, licht. De moderne sub band is natuurlijk veel steviger, beter afgewerkt met een hele goede sluiting en fijnafstelling, maar is ook wat dikker en zwaarder.
Gewoon een keer proberen en zelf oordelen.

3 likes

Op mijn 12e had ik geen verstand van horloges… ik vulde een 16570 in op mijn verjaardagslijstje…

2 likes

Zwart toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Neem een ocean one en een ocean vintage gmt, en je bent er uit.

Of nog erger, haal van beide 1 uit China. Draag ze een paar weken en je bent er uit. Heb je er gelijk een klus horloge bij. Of je geeft ze weg aan een neefje, buurjongen, etc. Bij mij staat de repl!ca op de houder van de showroom attribuut voor dealers en het horloge zelf ligt nu alweer een half jaar in de kluis :sweat_smile:

Ik had er een met non solid endlinks, de band waarvan iedereen zei dat het een rammelband is. Nou was mijn band zonder rek, maar vond hem nooit rammelen en hij zat qua band net zo lekker als de band op mijn moderne 114060.

Alleen de fijnafstelling op de Submariner is erg fijn. Oudere subs hebben dit helaas niet…

De band van de explorer daarentegen kan je ook praktisch afstellen tot het perfecte.

@SwedishChef mag ik je een bod doen :joy: : door dit topic wil ik een polar terug

2 likes

Absoluut waar!

Je hebt me nummer nog, neem ik aan. :wink:
Maar zoals ik altijd tegen de Damasko jagers zeg; een nieuwe is goedkoper.

:rofl:

4 likes

Ik liet ze allebei liggen en ging voor een Milgauss

1 like

de milgauss doet me nu echt niets. Zou nooit kunnen wennen aan de secondewijzer.