Wauw dit is het slechtste advies uit dit topic.
Maar probeer er maar eens aan te komen⦠Voor een normaal bedragā¦
Ga ik zeker doen. Dan zal het voor mij een stuk duidelijker worden.
Ik ben benieuwd! Thanks iig voor het advies
Ik zou kopen waar je hart sneller van gaat kloppen.
Deze, en bij deze Polar 16570 van mij rammelt niks aan de band.
Ik heb een 16570 gehad
Een 216570 gehad
Beiden zeer leuk en met een dubbel gevoel en zeker enige spijt verkocht en voor een sub 16610 gegaan.
Een vriend van me had het me voorspeld, en inderdaad eens de sub om de pols vergeet je de Explorer onmiddelijk.
De sub is toch echt wel geweldig, een icoon, heeft history,ā¦, en laat je bij geen enkele gelegenheid in de steekš¤
Wel moet ik zeggen dat de 16570 opnieuw op mijn verlanglijstje staat.
Volgens mij de ideale combinatie met de sub
Ik zou dus voor beide gaan.
Kopen wat je nu het meeste aanspreekt en nadien verder sparen
Ik heb momenteel dit duo
Maar op termijn komt er een Explorer bij of moet de DJ plaats ruimen ervoor.
een heel belangrijk punt dat ik nog niet aangehaald heb: is de bezel van de expl2 echt een scratch magnet zoals ik hier en daar gehoord heb?
Ik heb wel het idee dat je door de sunburst krasjes vrij goed ziet. Daarnaast schijnt alleen een Rolex Service Centre deze bezels weer echt mooi te kunnen opmaken.
Maar veel hangt af van hoe je het horloge draagt. Ik draag het voorzichtig en meestal onder het manchet van mijn hemd. Na 1.5 jaar regelmatig dragen zitten er nu misschien 4 miniscule krasjes op de bezel. Hieronder op 17.30h een voorbeeld.
@Bertus1 welk type sub heb jij? Ik moet zeggen, laatst een vintage sub gepast, ik vond hem erg gaaf.
Ook al lopen de meningen nogal uiteen of dat nou wel wat is, voor een vrouw
Leuk voor erbij, evenals een Milgauss, leuk voor de extra.
Een 16610 uit 1995.
Is echt super.
Als je hem leuk vindt gewoon kopen en niets aantrekken van de commentaarš¤
@Crownguard heeft volgens mij nog enkele mooie exemplaren in de aanbieding
En blijkbaar ook nog eentje in het blauwe gedeelte
Zo verschillen smaken, vind de rolex oyster perpetual en de sky-dweller de enige 2 echt mooie modellen. Alleen is de sky-dweller onbereikbaar voorlopig.
Ik zoek naast mn daily (Breitling Superocean) een ander horloge, een niet te opvallend horloge voor de wat nettere gelegenheden. Dan is een oyster perpetual perfect voor, vooral die met rhodium dail.
Om die reden zou ik zeker voor de sub gaan
Ligt er aan hoe je in het algemeen met je horloges omgaat. Zal makkelijker krassen door het ontwerp vgl met een sub-bezel. Maar mijn 16570 heeft geen opvallende krassen opgelopen (en is al bijna 20 jaar oud).
Tja, als non-flipperaar had ik zo mān eigen manieren om uit te vogelen of n klokje me zou bevallen.
Kom geregeld in China en dan is voor 2 tientjes het een kleine moeite om het uit te proberen. Kan ook een hommage zijn.
Je geeft zelf het antwoord al.
Vraag is nu nieuw of vintage.
Het echte kiezen begint nu pas : )
De reguliere oyster is heerlijk onopvallend, zeker de rhodium vind ik erg fraai met de blauwe details. En niet te vergeten betaalbaar
Nee. Ik vind de Submariner een clichƩ. En veel te duur voor wat het is, een duikertje op staal. Buiten dat vind ik dat de vele kopieƫn, hommages en re-issues van Rolex zelf er de sjeu hard vanaf hebben gehaald.
Kortom: Het is wat mij betreft nooit tijd voor een submariner, ga met je vriendin een leuke nieuwe keuken of een reis naar Bali kopen of zo, en hou op je tijd te verdoen met de Bohemian Rhapsody van de horlogewereld.
Dat is ook correct. Ze zijn beter dan de submariner, maar ik heb de witte en de zwarte in de handjes gehad en het is een typisch gevalletje āmwoahā voor mij. Ik zou er 1500 Euro voor over hebben, en dan nog wist ik geiniger horloges te vinden voor dat geld.
Dat zonder meer.
Een submariner kopen omdat de afschrijving zo lekker laag is, daar krijg ik echt een heel, heel, heel erg slappe lul van.
Koop dan gewoon wat je mooi vindt, ongehinderd door mijn of andermans mening.
Dat is dan ook een hele brute milgauss, met coole kleuraccenten. Tof ding.