Facebook Smartwatch! Wie wil? Niet allemaal tegelijk

> Facebook werkt naar verluidt aan een smartwatch. Deze zou draaien op een aangepaste versie van Android en nauw samenwerken met Facebook-apps als Instagram, WhatsApp en Facebook Messenger.

Ik moest een paar keer met mijn ogen knipperen toen ik dit op Tweakers las. Hoe gaat Facebook nu nog een smartwatch op de markt brengen die moet concurreren met Apple Watch, Samsung Galaxy Watch, Fitbit, Huawei, Fossil smartwatch, Polars slimme band, Garmin smartwatch…heb ik Apple Watch al genoemd?

Met welke innovatie? Zo innovatief is die markt eerlijk gezegd niet. Apple kan je zuurstofgehalte meten en doet daar heel tof over, maar dat kunnen meerdere, veel goedkopere fitness bandjes ook al. Wat ik bedoel te zeggen: waar ga je de consument mee verassen? Tot nu toe zijn smartwachtes niet meer dan een verlengstuk van je smartphone of een slimme sporthorloge.

Tegen welke prijs? Hoeveel heb je over voor een wearable van een bedrijf dat leeft van dataverkoop aan adverteerders?

Ik heb zoveel vragen, maar misschien is mijn verbazing te cynisch en is hier wel degelijk een doelgroep voor en komt FB echt wel met een toffe innovatie. Ik heb geen interesse in smartwatches, maar in geval van FB ben ik oprecht benieuwd. Wie zou hier een FB smartwatch willen of in ieder geval er voor openstaan? Zien jullie potentie voor FB in deze markt? Alle meningen en gedachten zijn welkom.

1 like

Neh. Dank

ja

Is het wel mogelijk om facebook als app te verwijderen?

4 likes

Ik heb al niks met smart watches, behalve een gps-horloge voor het hardlopen, maar een horloge van Facebook lijkt me zo’n beetje het slechtste idee ever.

5 likes

Kun je wel de hele dag overal op “vind ik leuk”
drukken…

3 likes

Ik heb je bericht geliked vanaf mijn Facebook horloge.

4 likes

Niets !

En als het gratis is?

Ook niet. Ik heb niks met dat soort dingen.

Kan ik aanemen dat Candy Crush je ook niet over de streep gaat halen :slight_smile:

Candy? was dat vroeger niet een blaadje met blote dames? :joy:

2 likes

Naast de Chick en Tuk😂

Nee. Je hebt het fout. Ook jij hebt geen interesse.

Zo.

1 like

Het idee dat data over jou lichaam en gezondheid verkocht wordt aan zoegverzekeraars, fastfoodketens, etc vind ik zo bizar dat het toch wel gaat gebeuren, omdat we misschien gewoon nóg een sexy gadget willen. Dat fenomeen vind ik toch interessant, wat we onszelf aandoen.

Maar liever denk ik NEE idd.

1 like

Ik denk dat op het moment je zo’n fb smarthwatch koopt je letterlijk wat nog rest van privacy gewoon opgeeft. Dan kunnen ze constant data verzamelen van waar je komt, wat je doet, hoelang je met de fluit speelt, kortom alles…

2 likes

Dat doen ze nu al met je telefoon hoor. Zodra je door de mcdrive rijdt wordt die data opgeslagen en later doorverkocht.

No smartwatch in my box.

Hoi.

1 like

Gelukkig kom ik zelfs niet in de buurt van een mcdo dan. Niet te vreten die rommel.

Ook hoi :slight_smile:

1 like