HF Strip - De ruimte in

Dat is bijna een horror strip, stel je voor dat bij een bandenwissel het pennetje weg schiet…, dat wordt een algemene ramp om dat terug te vinden terwijl deze ergens door het schip zweeft :joy:

6 likes

Ze zijn heel inventief geweest met de bouw van het ruimteschip. Een mechanische aandrijving in een ruimteschip, wie had dat nou kunnen bedenken? Ze zullen vast wel er over nagedacht hebben, toch? :slight_smile:

1 like

Een druk weekje voor me. Vorige week besloot ik eea over een nieuwe boeg te gooien. Er waren een aantal mensen niet zo blij dat ze in de strip zaten, maar wat dan?

In de eerste plaats, toch even een verklaring waarom ik een verhaallijn volg ipv een “hf café” met de allerlaatste actualiteiten. Zo’n café is erg leuk om te lezen, maar best lastig om te bedenken en in elkaar te zetten. Tenminste, ik vind het best lastig en ik heb het echt een paar keer in schets geprobeerd. Je moet immers een paar actualiteiten vatten in een heel gelimiteerd aantal vakjes. @jurk doet dat geweldig (petje af, echt top!), maar ik ben daar nog even minder handig in. Het is naast goed leren tekenen, een verhaallijn bedenken en dan daar nog grappig over zijn, echt lastig.

Dus een verhaallijn, met actualiteiten waar het uitkomt. Het geeft me richting en wat meer tijd om wat bijvoorbeeld een paar grappen uit te denken.

Voor de verhaallijn is het ook wel handig dat er een beetje vaste figuurtjes zijn. Dus, ben ik wat gaan schetsen en heb dit ook tegen @jurk aangehouden voor wat tips. Ik sta nog immers aan het begin, hij is onze gevierd striptekenaar met 2 albums op zijn naam. Zijn tips hebben me echt geholpen, dus tip als je beter wilt; ga gewoon vragen aan mensen. Desnoods open in een draadje.

Mijn figuurtjes wisselen tot nu toe een beetje qua stijl en samenstelling. Dat maakt het ook niet makkelijker, vooral het lezen zal daardoor wat rommelig zijn. Dus bij deze, de figuurtjes die nu in de ruimte zijn, de strip komt uiteraard pas later.

Dit is Theo, een hongerige nerd. Weet altijd alles waarvan je niet wist dat je het wilde weten. Kan alles maken, als hij maar een 3D printer tot zijn beschikking heeft.

David, onze kapitein op het ruimteschip;

Hier hebben we Menno. De beste stuurman aan wal, maar aan boord maakt hij er een potje van.

En als laatste Nicolet, slimme meid, maar laat het niet altijd blijken;

16 likes

Hahaha! goede karakters!
love the sandals :slight_smile:

Super tof! succes voor zondag!

1 like

Ja, die horen er helemaal bij :slight_smile:

Dankje. :slight_smile: :facepunch:

1 like

En weer een nieuw deel. Deze keer heeft het een hoop moeite gekost, meer als dat je er vanaf kan zien. Excuses daarvoor, maar de scanner wilde niet bepaald meewerken en dat heeft een volle avond gekost. In elk geval, uiteindelijk heb ik iets wat er redelijk mee door kan gaan. Komende week ga ik proberen om een betere versie te maken zodat het er een stuk beter uitziet en zodat ik de week erna gelijk goed van start kan gaan.

Onze groep was de vorige week ineens “poef” weg. Wat een knopje al niet kan doen, ik sta er nog van te kijken. Ineens zijn onze helden totaal ergens anders en daar kom je er achter dat mensen soms toch best anders nadenken over Social Media als anderen. Dit is een verzameling van discussies over Social Media in Het Grote Social Media dilemma topic, het Facebook Smartwatch! Wie wil? Niet allemaal tegelijk-topic en WATCH Cartoons: ZELFGEMAAKTE Cartoons over horloges-topic.

Aan het einde willen onze helden vooral weten of ze nu eindelijk kunnen gaan winkelen. Zou dat kunnen? Dat gaan we uiteraard volgende week zien.

Morgenavond hoop ik een update te geven met hopelijk een digitale testversie die ik aan het maken ben. Volgende week is @jurk weer aan de beurt in zijn eigen topic.

29 likes

Mooie strip weer! Goed gevonden de social media demon :laughing:. Die regels verzint waar je bij staat. :joy:

1 like

Leuke strip Sandy over de reis naar die andere wereld, waarin ook likes kunnen worden gegeven, helaas zijn mijn likes alweer eens op, dus doe ik het maar zo👍🏻!

2 likes

De duivel die de Willem Engel uitbeeldt geweldig net als die balans aan de buitenzijde van het ruimteschip.

3 likes

Hahaha, lekker weer!
Goed bezig @Sandy!
Je maakt grote stappen in weinig tijd, ik volg de ontwikkelingen op de voet!

2 likes

@Sandy
Leuk weer!
De ruimte duivel is nu al m’n favoriet.

Had eerder de update met de karakters gemist, mooi dat we nu weten wie we tweewekelijks in de ruimte zien passeren :wink:

Edit: Subtiele link ook naar Like zie ik nu pas. :+1:t2:

3 likes

Het word steeds mooier @Sandy. Heb je momenteel eigenlijk al een volledige verhaallijn in je hoofd?

2 likes

Hij is leuk @Sandy !!!

2 likes

Ik moet eerlijk zeggen; ik moet nog in het verhaal komen maar dat komt wel goed.

1 like

Erg leuk, dank voor alle moeite, we blijven ze volgen👍

1 like

Dankjulliewel allemaal. Fijn om te lezen dat dit aanslaat.

@Colnago Ik heb inderdaad een verhaal als rode draad. Dat geeft me rust omdat je daar wat houvast aan hebt en elke keer als kapstok kan gebruiken. Het verhaal was een beetje chaotisch @peterpan, hopelijk komt dat nu wat beter uit de verf omdat ik de figuren (drebin, han en etc) van het forum zelf loslaat. En de ruimteduivel, die zal vast af en toe oppoppen @StefanM. Hoe vaak weet ik nog niet, voor het verhaal is hij niet van belang. Maar de diverse topics op het forum voeden ook de verhaallijn, dus goed om te weten dat hij er af en toe bijgehaald kan worden :slight_smile:

5 likes

Leuk om de progressie in je tekenstijl/kunsten te zien! Keep on goin’

1 like

Dankje. Het is leuk om te experimenteren. Van kleurpotloden in het begin, naar stiften en nu langzaam de stap digitaal.

Hier overigens een test-versie. De kleuren zijn daarom dus niet consistent, maar ik ben wat aan het spelen met een geimporteerde schets op de achtergrond (de lichtblauwe tekening op de achtergrond) en hoe ik het beste digitaal vervolgens vorm kan geven.

5 likes

Nice!

2 likes

Leuk hoor! Mooie tekeningen en grappig hoe de paardenstaart van Nicolet op twee tekeningen net “buiten” het vak valt.

“Zouden ze er een boutique hebben? Ik ben wel toe aan winkelen” Alleen op HF is dit ook een volkomen normale opmerking voor mannen… :wink:

3 likes