[FAILED] Gezamenlijke inkoop Damasko

Als je iets verder denkt… als 10% van de leden een Damasko had gewild, praat je duidelijk over andere aantallen. Dan was er misschien wel wat mogelijk geweest.

Voor 18 stuks sales hangen ze waarschijnlijk geen slingers op.

Misschien hadden ze andere verwachtingen maar als je verwachtingen hebt dan kan je die ook vooraf aangeven ipv achteraf en vervolgens (wanneer het tegen valt) de zaak afschieten.

1 like

Aan leedvermaak hoef ik me niet schuldig te maken maar dit verbaast me niets. Wat voor korting had je willen krijgen voor 3 handenvol assorti??

1 model en dan nog in een flinke oplage heeft meer kans van slagen… Go go Damasko! :wink:

Waarschijnlijk vonden ze het onprofessioneler om in te gaan op het verzoek en zo hun eigen dealers buitenspel te zetten en daarmee natuurlijk hun relatie met die dealers te ondermijnen. Ik vind het wel een sterke zet van Damasko.

5 likes

Met wie had je contact bij Damasko @DaLuca? Met Isabella?

:point_up:

3 likes

Joh, degene die jij te pakken krijgt daar heeft niks voor het zeggen en heeft gewoon de moeite genomen het op de juiste plek voor te leggen en netjes terugkoppeling gegeven…
Wat vind je daar niet professioneel aan? Welke moeite zou @DaLuca daarmee bespaard zijn dan volgens jou?

1 like

18 stuks is toch snel 35k… ALS iedereen over zou zijn gegaan op aanschaf natuurlijk.

Ik verdien ze minder snel… :wink:
Natuurlijk op korte termijn. Bedrijfstechnisch zal het dus lucratiever zijn geen korting te geven

Precies. Christoph en Isabella hebben het daar voor het zeggen. Met Isabella heb ik sinds een paar jaar prettig contact. Ik kan me voorstellen dat ze alleen bij één specifiek model een flinke korting doen en niet bij een verzameling van verschillende modellen. Dus dan moeten jullie toch maar allemaal aan de DA38 denk ik. Dat is een mooi modelletje. Dat kan ik Isabella wel eens lief vragen via Facebook of Whatsapp :upside_down_face:

4 likes

Verkoop prijs aan de consument, da’s ff wat anders dan de verdiensten voor de fabrikant, niet?

Dat denk ik ook en dat zou ik dan eerst eens gaan navragen op welke modellen ze dat zouden kunnen doen en tegen welke minimale afname. Dan heb je eigenlijk een kleine massdrop en kun je weer is een peiling doen. Dan zou ik er ook een inschrijving met aanbetaling aan hangen.

2 likes

Ik prefereer de Ds30. Anders vertel ik tegen Cristoph wat jij allemaal met Isabella doet.

14 likes

Whahaha :joy:

2 likes

Dan had diegene het gesprek niet moeten voeren en de vraag door moeten schuiven. Als je niet de verantwoordelijkheid hebt dan doe je geen toezeggingen, heel simpel toch? Daarbij is de afwijzing wel heel generiek door alleen te wijzen naar mogelijke problemen met partners. Waarom zou je dit vooraf niet weten en dus vooraf meteen nee te zeggen? Dat is dus imo onprofessioneel…joh.

Damasko is een merkwaardig mix van technisch fantastische horloges & een totaal ontbreken van ieder begrip hoe belangrijk klantenservice is voor een merk. Mijn persoonlijke ervaring.

1 like

Daar waar ik werk, kijken we daar nauwelijks naar.

Gelukkig maar dat er geen toezeggingen zijn gedaan. :+1:

4 likes

Dank voor je inzet DaLuca…wordt zeker gewaardeerd :+1: Ik zag de slagingskans ook wel zeer klein in, maar idd niet geschoten…

Ps Bensontrade hoef je niet te proberen. Men kan geen korting geven op Damasko modellen. Wel geeft men aankoop korting bij Bensontrade zelf, 10% per aankoop.

1 like

Maar voor een bedrijf wat vorig jaar (of was t 2016) nog in soort van surseance was, is iedere euro weer meegenomen.

1 like

Geen idee wie je bent, heb je nog nooit gezien hier. Maar bedankt voor je mening!

2 likes

Vraag je dat ook aan Johan? In het HFLE topic zit je zelf vaak kritische opmerkingen te bagatelliseren en bij alle andere initiatieven (zoals ook Long Beach) ga je een beetje bijdehand lopen doen? Begint echt op te vallen.

Vragen wat iemand er zelf aan verdiend is mits ongefundeerd in ieder geval misplaatst. Dus wat mij betreft mag je ook ergens anders gaan lopen miepen.

11 likes