Farer only

Hoi,
Ik ben een leek kwa uurwerken. Wat zegt het filmpje ?
Alvast bedankt :+1:

1 like

Het laat het getik van het binnenwerk horen, opgenomen met een timegrapher microfoon. Niet echt speciaal nuttig, wel leuk om te horen :smile:

Zie ook: Laat het getik van je horloges horen 🎶

2 likes

Grappig, leuk topic :+1:

Heeft er iemand een Farer moonphase? Er komt binnenkort nieuwe stock en vroeg me af of er iemand eentje heeft en zijn ervaring wilt delen. Ze zien er echt heel mooi uit! :grinning:

Zeker, ik heb er een, de donker blauwe. Wat wil je weten?

9 likes

Geen problemen gehad met shipping? Betaal je uit de uk nu nog extra taksen? Hoe loopt het horloge? Algemene indruk?

Op foto ziet het er fantastisch uit.

1 like

Shipping en taxes: ik heb ‘m hier van het forum afgehaald. De website van Farer geeft vrij duidelijke instructies:

Elke Farer-koper hier kan deze vraag beantwoorden denk ik omdat dit niet model specifiek is.

Uurwerk: ook daar ben ik niet de juiste persoon voor om te vragen. Ik graag m’n horloges in beurten en alleen bij grotere afwijkingen (+3 min / -3 min) valt het me op. Maar over het algemeen is een uurwerk bij mij dan allang stil gevallen.

Algemene indruk:

ik heb heel lang aan de cushion case moeten wennen. Draagt een stuk groter dan de diameter doet vermoeden. Ben nu wel echt om.

Super gaaf is de twee kleurige lume waarbij de maan geel is en de indices blauw.

Moonphase is wennen. Dit is het enige horloge wat ik vrij consistent op spanning hou om niet elke keer die maan weer goed te zetten. Nut van deze complicatie buiten super mooi ontgaat me.

Farer design language is geweldig. Niet voor dit model specifiek maar de fonts, de wijzers, de afwerking (bijv. het wafel patroon aan de zijkanten bij deze), de kleurstelling, de bronze afwerking op de kroon. Echt super eigen smoelwerk en voor mij spot on qua balans modern en vintage. Vintage/rally zonder de gebruikelijke afgezaagde namaak patina zeg maar.

Al met al heeft het echt een paar maanden geduurd voordat het horloge echt bij me hoorde maar ben ik er nu echt gek op.

Ik woon trouwens in de regio Utrecht. Als je ‘m een keer in het echt wilt zien, ben je welkom.

3 likes

Bedankt voor de feedback :+1:

1 like

17 likes

En, wat vinden we er van? Ik ben niet reuze enthousiast, krijg een beetje een schurft/ heftige eczeem vibe er van.

1 like

:rofl:

Ik vind het super, maar ik ben bevooroordeeld want groen. Een van de knappere die ze in een tijd gemaakt hebben. En dan met die kast, en wijzers… Pfoe, top. Op de wishlist dus.

1 like

Ik vind hem ook geweldig. Heel stijlvol. Die wijzerplaat vind ik net super.

1 like

Beetje stil hier, dus maar een foto van de achterkant van mijn Stanhope II:

10 likes


17 likes


Enige tijd geleden deze Discovery Black velvet gekocht. Ik ben er ontzettend tevreden mee, en draag hem dagelijks op het moment. Dit is mijn eerste automatische horloge, na jaren dagelijks een garmin sporthorloge te hebben gedragen, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Het is zelfs een beetje bevrijdend, geen hartslagmeter, stappenteller of WhatsApp berichten meer aan mn pols. Gewoon simpel, clean en geen poespas.

Ik heb de stalen band er meteen bij gekocht want ik hou van de mogelijkheid om af te wisselen. Ben nu aan het overwegen om de Milanese band die Farer aanbied er nog bij te bestellen, iemand daar ervaring mee?

En dan nog wat…die nieuwe paarse gmt…wat een plaatje is dat zeg…

Mvg Bob

14 likes

Moritz in de zon :sun_behind_small_cloud:

6 likes

Mijn Farer ontmaagding: Farer Chrono-Contempo Portobello Limited.
Wat een heerlijk horloge is het! :heart_eyes:

16 likes

Oho, die is knap. En heel understated ook. :ok_hand:t2:

1 like


Toch ook wel leuk op staal.

15 likes

En er is weer wat nieuws:

Wat vinden we ervan?

Ik vind specifiek de Cobb (blauwe) wel erg gaaf. Chrono, GMT, dikte beperkt gehouden, double-domed sapphire, kekke kleurstelling, lovin’ it.

Ik ben wel echt steeds meer Farer fan aan het worden. De eigen design language, de details, de vintage vibe met eigen smoelwerk, ik vind het echt knap.

9 likes