Erg mooi horloge, onwijs goed afleesbaar en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding(575 euro list). Hij is waterdicht tot 10 bar, wat voldoende zou moeten zijn. Door de ‘‘push out crown’’(?) durf ik er echter niet mee te gaan zwemmen.
Verder zit er een ETA 2824(Hamilton H-10) met een gangreserve van 80 uur in, dit is natuurlijk fantastisch. Daarnaast is hij lekker dun met een dikte van maar 10mm, een diameter van 38mm en een lug-to-lug van 47mm.
Als laatste heeft hij een doorzichtige achterdeksel, waardoor je het uurwerk mooi kan zien. Het uurwerk is niet bijzonder mooi afgewerkt ofzo, maar is toch wel een erg leuke bonus.
Dus als je opzoek bent naar een fieldwatch voor rond de 600 euro, dan zou ik deze Hamilton zeker overwegen!
Wel makkelijk om afstanden te timen met de rotating bezel
En ik weet best wel dat 7:00 ook 19:00 kan zijn.
Maar ze hadden toen kennelijk geen zin om Jan soldaat met
een timing bezel uit te rusten.
Mocht allemaal niks kosten he?
Dan zijn zowel de Sinn 556l als de Smiths PRS-29 field horloges van ome @Da_Watcher natuurlijk retecool in zoverre ik er van kan spreken. Maar hij zou een duit in het zakje kunnen doen.
Nu ben ik het volledig met @Fate_Amenable_To_Change eens, beiden retecool.
Maar om de 556 nu een fieldwatch te noemen, kweenie.
Kan verder prima in het veld met 20atm meer dan de meesten.
De Smiths is wel een fieldwatch en een leuk ding, mooie specs en afwerking
Ik ben ook in het bezit geweest van een Hamilton mechanical fieldwatch maar dat is een domper. Alleen leuk op papier, 5atm en ondoenlijke reflectie.
Ach ik kan beiden aanraden als hele goede horloges en geschikt voor het doeleind en je mag ze beiden komen passen als je dat wilt. Misschien kun je er dan een overnemen
Ik mis toch de good’ole G10 in dit perspectief. Britse milspec, de oudere zijn handopwinders, de nieuwe quartz (vanaf ca. 1982). CWC, Precista, Hamilton.