Fietsen met een automaat

Fietsen moet geen enkel probleem zijn met een automaat.
Ik heb ooit een Seiko kinetic gesloopt met intensief darts spelen en trainen dagelijks .
Ik gooi links zul je dan begrijpen en draag daar ook de horlogesšŸ˜‹

Dan mag n scooter volgens sommigen hier dus ook niet.
Boven de 30 km/u over dezelfde hobbels en drempels.
Onzin .

Daā€™s wel effe een andere demping en vering dan een fietsje, op een scooter. :wink:

Overigens heb ik op mijn fiets helemaal geen vering of demping, en 9 bar in de bandjes. Dus dat stuitert lekker.

En ja, ik heb precies deze uitvoering. :joy:

2 likes

Ik ben 31 en nog geen last van de prostaat. Elektrische fiets omdat parkeren op t werk kut is en geen zin heb om bezweet aan te komen. Los daarvan heb ik zoā€™n elektrische transporter met zon krat voorop. Wel echt nul vering. Maar desalniettemin zou t niet uit mogen maken als ik hier de opinies lees!

1 like

Ah, dan kun me meteen even boodschappen doen op de terugweg. Jij moet de ideale huisman zijn. :upside_down_face:

Hey hey, prakkie moet thuisstaan als ik thuis kom heā€¦daarnaast past er net een krat bier in en de rest van de boodschappen kan dan niet meer hĆØā€¦

1 like

Ja. Ik haal regelmatig 30km/u. :v:ļø

1 like

Zo hoort t!

Aaahhh, zonnebril alert!

2 likes

Ben 59 en van ā€˜59ā€¦ En rijd met de fiets en automaat dagelijks, woon-werk-privĆ©, over de Maastrichtse ā€œkinderkopjesā€!!!
Flink wat fietsonderdelen kapotgetrild maar de horloges doen het nog!
Of, eh de Rado met 2892 was na twee jaar kapot wn het uurwerk moest vervangen wordenā€¦,:thinking:

1 like

Als je met een automaat niet zou kunnen fietsen was ik al jaren permanent overgestapt op quartz. Ik ga echt niet mijn horloge af doen om een stukje te fietsen. Tenzij het een horloge van meer dan 30 jaar oud is (zelfs danā€¦).

Mijn horloges overleven veel meer dan enkel fietsen. Afgelopen vrijdag nog 2 uur paardgereden. Gewoon met een horloge met ETA 2824-2 uurwerk. Dat is dan misschien weer niet aan te raden vanwege alle elementen waar het aan wordt blootgesteld en er is altijd een kans aanwezig dat je paard onderuit gaat etc. Maar in praktijk heb ik nog nooit problemen gehad met een horloge. Slechts twee horloges voor onderhoud gebracht. En dat was alleen uit voorzorg. Ieder na bijna 10 jaar gebruik waar fietsen, paardrijden, hiken en klimmen in voorkwam.

2 likes

Ik begrijp je postniet helemaal, ging t nu wel of niet?

1 like

Tof ding, alleen het slot gaat wat moeilijk :joy:

1 like

Haha, ja dat was een mooie bak. :joy:

1 like

Fietsen is goed. :+1:

5 likes

Ik denk dat gewoon wat fietsen geen kwaad kan, maar dat als je wekelijkse kilometers erg hoog zijn er misschien wel wat snellere slijtage zou kunnen zijn. Misschien dat bij urenlange ritten je horloge wel voortdurend maxed out opgewonden is en dat is wellicht ook niet bevorderlijk voor de levensduur. Hoe dan ook, ik zou het niet dagelijks doen met een dik horloge waarbij ik schrik zou hebben dat er iets aankomt (denk 2000+ - en die heb ik toch niet). Maar alles in de middenklasse moet kunnen.
Als je trouwens je horloges wat roteert, zullen ze jou toch overleven.
Gebeurlijke ongelukken dat is wat anders. Ik ben al een keer aangereden en al eens zwaar gevallen. Gelukkig er zelf niets aan overgehouden, wel veel kosten aan mā€™n koersfiets, mijn net nieuwe wielset naar de vaantjes en het stuur gebroken, gaten in mā€™n kleren en wat krassen op de seiko die ik droeg. Daarom zou ik geen onvervangbaar uurwerk meer dragen op de fiets, want er zijn veel onbenullen op de weg.

2 likes

Ik fiets 3 daagjes, 32 km (16 enkele) 2 dagen de Tudor 1 dag de sinnā€¦het zal buiten het val risico wel meevallen i guess

2 likes

Ja daar zou ik me geen zorgen in maken. Ik probeer ook ten minste 3 dagen in de week naar mā€™n werk te fietsen, 10 km enkel. Daarnaast dan nog koersfiets, wekelijks kom ik normaal tussen de 200-350 km afhankelijk van de bezigheden, in de winter valt het terug naar 150. Zoals iemand al zei in het andere topic, lange kasseistroken en mtb zijn waarschijnlijk als enige compleet te mijden. Maar ik heb elke rit wel een ander horloge aan :joy:

Dat guess ik ook :wink:
Ik lees wel dat er een aantal nogal voorzichtige horlogeliefhebbers zijn die m.i. te voorzichtig/te zuinig zijn op hun horloge(s). Risico om te vallenā€¦Het is alweer ruim 40 jaar geleden dak met de fiets op du bakkes ben gegaan schat ik. Maar dan zou je ook lopend dat risico hebben en kan ik alleen binnenshuis boven een gewatteerde vloer mijn horloges dragen.

Nah, een ieder heeft op zijn manier plezier van een horloge maar ik vooral door het te dragen met de bijbehorende adrenaline rush dat er elk moment schade kan ontstaan :joy:

Yep, living on the edge baby :sunglasses:

2 likes

Ik fiets ook woon-werk en draag altijd automaten, mijn route is door het veld dus niet echt comfortabel maar zover nog geen problemen met mijn horloges. Dus ik zeg gewoon doen, het horloge is immers ook bedoeld om te dragen :wink: