Fiffer Heimdallr Sharkmaster/Marinemaster

:+1:
Dat hoop ik ook!
Maar verder dan de Belgische kust gaat hij niet raken vrees ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

En hij is aangekomen!
Direct al liefde op het eerste zicht. Die jubilee heeft er ook wel mee te maken. :heart_eyes:

Stevige brok weliswaar.
Ik had hem groter (te groot?) verwacht, maar hij past eigenlijk nog wel net op mijn 17,5 cm pols. Als ik eens wat meer metaal om mijn pols wil hebben… :muscle:

Alvast een foto van het aankomstpakket.

En een wristshot

7 likes

Zijn er nog gegadigden voor dit horloge?
Dit is de huidige lijst:
1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis
17 rpleupen
18 Eddio
19 Eventive
20 Spooler
21 Piede
22 Stratos
23 wimm5 :point_left:

Ik wil hem graag toch nog proberen :smiley:

1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis
17 rpleupen
18 Eddio
19 Eventive
20 Spooler
21 Piede
22 Stratos
23 wimm5 :point_left:
24 Bugs3

De fiffer is gisteren aangekomen in Nijmegen en ik heb hem net uitgepakt.
De lengte van de Jubilee is precies goed dus dat scheelt weer gedoe met schakels verwijderen.
Eerste indrukken: groot maar valt niet groot op mijn ietwat iele pols. Bezel gevoel is beter dan ik verwachtte. Prima uurwerk volgens de timegrapher.
Ik zal hem de komende 2 weken regelmatig dragen verwacht ik.

6 likes

Exact dat! Net hetzelfde gevoel hier.
Ik vond hem heerlijk om te dragen als je eens stevig voor de dag wilt komen. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Euh, als je geen schakels moest aanpassen, dan denk ik dat je net in de middenmoot zit :laughing:

1 like

Gezien dat topic lijkt het daar inderdaad op. Mijn polsomtrek is geloof ik 17cm en die staat op nr. 2.

1 like

Tweede indruk:
De lume triangle op de bezel doet erg goedkoop aan. Ik zou liever een lume pip zien.
En de schakels van de Jubilee kunnen in de verste verte niet tippen aan de schakels van de angus die ik op mijn SKX009 heb.

4 likes

Ik heb hem nu anderhalve week in mijn bezit en moet eerlijk bekennen dat ik hem na 2 dagen dragen hem niet meer omgedaan heb. Het grote blok staal op mijn pols begon me te irriteren en de Jubilee vind ik van een bedenkelijk niveau.
Goed om geprobeerd te hebben in ieder geval en nu weet ik zeker dat ik hem niet ga kopen.

Naar wie kan ik hem doorsturen? Na mij staan er geen gegadigden op de lijst.

Niemand?

@SSFS zal ik naar je terugsturen?

Ik geloof dat @wimm5 het horloge wel in beheer wil houden tot er nog iemand anders zich meldt. Als hij dat nog steeds wil dan mag het horloge wat mij betreft weer naar hem terug.

2 likes

Ja prima. @wimm5 ik heb je adres nog vanwaar je het naar mij verstuurd hebt. Kan ik het daar naar retourneren?

@SSFS bedankt voor het beschikbaar stellen van deze fiffer. Ik had hem hoog op mijn lijstje staan om hem aan te schaffen. Ben toch tot inkeer gekomen. Het is per saldo een erg groot horloge dat niet comfortabel om mijn pols voelt. De kwaliteit en robuustheid zijn hoogstaand. Ik zou deze niet op de huidige jubilee dragen en ik zou een andere bezel kiezen.

2 likes

Ja, prima hoor! :+1::grinning:

1 like

De echte mm300 heeft tegenwoordig ook geen lumepip meer, is inderdaad wat minder :disappointed_relieved:

2 likes

Die lume driehoek vond ik bij de MM300 erg slecht aangebracht. Dacht eerst dat dit aan mijn versie lag maar kijkende naar foto’s van andere Seiko’s zag ik dat dit een veel voorkomend iets is. Net of men last minute nog bedacht had om de lume pip te verstoppen onder deze driehoek. Dat vond ik het enige minpuntje van zo’n duur horloge.

2 likes

Had ik inderdaad ook gezien, maar de mijne is prima gelukkig, maar inderdaad niet zo best voor toch wel een prijzig horloge, beter was een lumepip geweest :disappointed_relieved:

Ja die viel mij ook erg tegen. Leek een beetje op een maanlandschap……. Niet mooie egaal. Ik vind de pip van de eerdere marinemaster bezel veel mooier.

2 likes

Deze Tuna heeft dat ook is echter kleiner, maar ook mider mooi dan een lumepip :disappointed_relieved:

Ik wil hem graag nog een keer proberen. Is deze nog in omloop?

2 likes

Ik wil em ook nog wel eens dragen als dat kan!

1 like