Fiffer Solo White (2019)

Iedereen die plechtig beloofd goed op een Fiffer te zullen passen, mag zich aanmelden door de gehele wachtlijst te kopiëren en diens naam onderaan toe te voegen.

2 likes

“Onderaan”; ken je de betekenis van dat woord @Spierbundel? :rofl:

Potverdorie, wordt dit nu de derde fifer die ik naar jou stuur. Je achtervolgd mij gewoon @Jaroen.

2 likes

Dat kwam omdat er aanmeldingen waren, maar nog geen lijst. Vandaar dat ik er een start mee had gemaakt. Daarna hebben leden zich zelf toegevoegd.

2 likes

Je bescheidenheid siert je. :kissing_heart:

Het spijt me @cdg, ik kon het tóch niet laten. :innocent:

1 like

Verdraaid, heb ik me toch nog es voor de gek laten houden door de Solo. Een vluchtige blik deed me denken dat het bijna 12 uur zou zijn. Zit ik daar met mn saucijzenbroodje, blijk ik 20 minuten te vroeg te zijn :man_facepalming:

Enfin, ik zit er met mn groene doosje met rooie communistische ster.

4 likes

?

1 like

Even flirten met Sjoerd. :wink: :innocent: Maar ik houd ook van jou hoor. :slight_smile:

Inmiddels heeft @Spierbundel het horloge al in z’n Spierklauwen, ik ben razend jaloers. :joy: Ik heb online nog níéts kunnen vinden over dit horloge, en waarom de Basiliuskathedraal erop is afgebeeld. :thinking:

3 likes

Dat vind ik uiteraard prima. Flirten mag altijd! :upside_down_face:

3 likes

@marnixmoed nog niet gezien, dus geen fif2019 in mijn klauwen. Was een beetje laat en ben nu aangekomen.

2 likes

Nou vooruit dan!

7 likes

Haha thanks! :smiley:

Dat ding ziet er groot uit trouwens!
Lug 2 Lug lijkt hij ook behoorlijk groot(?) :face_with_monocle:

We noemen dit horloge vanaf nu de Eierdop Fiffer! :egg:

:sunglasses:

5 likes

Niet gemeten maar over een paar weken weet je het :wink:

2 likes

:joy:

1 like

De Eizeiger

9 likes

Kijk, dit is waarom echte nerds essentieel zijn voor dit forum.

Zelf had ik op dat plaatje ook al “die kerk op het Rode Plein” herkend, maar ik was te lui om het op te gaan zoeken. W.E lepelt die naam gewoon uit zijn hoofd op. Waarvoor hulde.:+1:t2:

3 likes

Ik moet wel, ik heb hem zelf vanaf de andere kant. :stuck_out_tongue_winking_eye: Op de Fiffer is de kerk afgebeeld zoals vanaf het plein gezien (noordzijde), op mijn horloge zoals vanaf de rivier gezien (zuidzijde):

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/6/4/e6436eac37b010ee562740ee7aa35c85ce26d5ee.jpg

Over anderhalve maand zal ik een paar leuke foto’s van de horloges naast elkaar kunnen maken. :yum:

3 likes

Gaaf horloge, draag het nu sinds het ontvangst vanmiddag van @marnixmoed.

Het horloge is heeft een matte afwerking. Door de lijn in het midden lijkt net of de kast uit twee delen bestaat. Het formaat is zeker niet te groot en de hoogte zeer bescheiden.

De afbeelding op de achterzijde is leuk maar de betekenis of toevoeging is mij een raadsel. De strap past er lekker vrij.

De dial is een beetje saai, maar wel goed bol voor een leuk effect. In het midden gebeurd er gewoon niets. De wijzer die aanwezig is vormt de bollen perfect van de wijzerplaat.

Het deed mij denken aan de ovd mars mission, die ik destijds bijna had gepreorderd. Dit is een leuk horloge om te kijken mij dit bevalt.

Eindoordeel komt als het horloge ergens volgende week naar @Jaroen gaat.

5 likes

Wat is de bandenmaat?
18mm?

20 mm.

Ik heb er nu een zwarte nato op zitten.


2 likes