Fiffer Solo White (2019)

Hahaha, Jeroen, you’ve been @Jurk -ed :wink:. Mooie avatar!

3 likes

Oei, gewaagd design hoor. Zo gewaagd zelfs, dat ik vermoed dat ik hartelijk uitgelachen word door mijn collega’s, mijn kinderen me niet meer willen kennen, mijn vrouw de echtscheiding aanvraagt, de hond niet meer luisteren wil, en mijn buren mij “eierdop” zullen noemen als ik deze draag.

Derhalve, en dit vergt moed, komt fiffer er hier niet in :wink:

Hulde voor het idee en initiatief wederom, maar is deze gekozen na een avond vol drank na verliezen van het alom bekende spelletje bierpong? heb je per abuis de verkeerde aangeklikt en kwam deze aan tot je grote verbazing en was ruilen niet meer mogelijk, of… en dat is de meest waarschijnlijke, je ben onderhevig aan chantage en je account is gehacked? :wink:

Zonder dollen, je begrijpt dat ik het iniatief bijzonder waarderen kan, maar dit niet mijn smaak is

1 like

Dat is toch juist de reden waarom je meedoet aan het Fiffer initiatief?! Een keer een horloge om wat je zelf niet (zo snel) zou kopen. Om er vervolgens achter te komen hoe het voelt om door je omgeving vernederd te worden. Of juist, wat je totaal niet verwacht had, dat hij je hartstikke goed staat en hem met plezier draagt.

4 likes

Zoveel mensen, zoveel wensen. En wat @denvro al zei, misschien dat ie je weet te verrassen.

Marnixmoed heh :wink:

2 likes

Dat kan n reden zijn. Maar voor n ander kan t zijn dat ie n (type) horloge juist graag wilt, maar twijfelt tot aanschaf. Een Fiffer kan de doorslag geven.
Of misschien zie je n erbij gefiffert bandje die je wilt proberen.

Er kunnen 1001 redenen zijn om te fifferen.

2 likes

Well played sir. Je weet je initiatief goed te verkopen. Ik ben fan

2 likes

Het horloge is voor het eerst doorgeflippert naar @Jaroen. Hij kan het horloge binnenkort verwachten.

Mijn mening over het horloge: het heeft veel om een gaaf horloge te zijn: 12 uur wijzer, gebolde dial en glas.

Mijn oordeel na een paar dagen dragen: wijzerplaat is re saai. Er is te weinig om naar te kijken waardoor het horloge mij niet bleef boeien. Verder vind ik het horloge prima dragen qua formaat.

4 likes

Wende t aflezen vd tijd ook?

Ik werd laatst minute beetje gehaast op de Rikketik toch nog door em ‘gefopt’ en was 20 minuten te vroeg bij de koffie tafels. Was nog steeds gewend aan het normaal aflezen van de tijd en dacht dat t n paar minuten voor 12 was door zn lange wijzer :sweat_smile:

1 like

Jazeker, gewoon een seconde langer kijken. Helaas was de dual een beetje saai waardoor het een vervelende seconde kijken was :smile:

1 like

De Eizeiger is vandaag ongeschonden gearriveerd in Nijmegen:

Spierbundel
:point_right: Jaroen
Thijsie
W.E
Chlorophyl
wilfox
denvro
Blauwbeer
Alcos
SeikoFrank
Jarl
Eddio
Sjerome
Galf
CDG
RBK
GiveMeYourDough
Spooler
NielsV
Sjoerd_K

5 likes

De 2019 Fiffer is vanmiddag vertrokken richting @Thijsie Rotterdam in de maat 42 adidas sneaker doos van @Spierbundel! :slightly_smiling_face:

En de Fiffer zelf?
Tjah…een nogal saai horloge!
Een kale witte wijzerplaat en de matte kast in lichte metaalkleur helpen ook niet echt en daarmee een vreemd horloge en een vreemde eend in mijn horlogedoos de afgelopen week!

Door de bolling en de afwezigheid van tekst of afwisseling op de wijzerplaat draagt het horloge optisch best heel groot!

De einzeiger geeft verder meer een indicatie dan écht de juiste tijd tenzij je héél goed kijkt!

Om de pols:

Naast de SKX zodat de grootte wat beter is in te schatten:

Bedankt voor dit leuke avontuur @marnixmoed!!! :smiley:

3 likes

Ben t met je eens dat de wijzerplaat wat kaal oogt. Een merknaam of logo zou al voor wat opvulling zorgen.
Aan de andere kant moet t niet te druk gaan worden, en t onthaastende v n einzeiger verliezen.

2 likes

Hoho heb een maat 44 niet mijn doos.

3 likes

Vanavond ontvangen.
Niet erg enthousiast. Who’s next?

3 likes

Ik ben de volgende. Ik zal je pb’en. :smiley:

1 like

Kwa design, of ook dat einzeiger niet je ding is? Dan heeft Solo Fiffer tenminste nog ergens iets aan bijgedragen.

Zo’n einzeiger vond ik overigens onhandiger dan ik had verwacht!

Dus zo’n Meistersinger gaat er hier zeker niét komen! :face_with_monocle:

1 like

Ook goed om daar achter te zijn.

1 like

Afleesbaarheid van een Meistersinger is goed, van deze fiffer niet. Dat is echt een groot verschil.

Ik zal wat foto’s plaatsen.

3 likes

Vorige week heb ik deze Fiffer ontvangen van @Jaroen. De vorige twee Fiffers zijn mij erg goed bevallen. Maar deze …

Hij is even uit de doos en om de pols geweest, maar daarna snel weer terug. Het horloge spreekt mij niet aan. De wijzerplaat vind ik te leeg. De bedrukking zit helemaal aan de zijkant weggestopt. Met name de minutenaanduiding is amper te zien of lezen. De afleesbaarheid is daardoor belabberd. De matte kast is wel aardig, maar oogt een beetje goedkoop, zeker met die erg dunne lugs.

Ik heb zelf een Meistersinger Perigraph. Dus het is wel leuk om even te vergelijken. Ik heb beide horloges er even bijgepakt. Wat voornl opvalt is dat bij Meistersinger is gekozen voor verschillende lengte van de minutenindices. Dus de indices op hele uren zijn het grootst, daarna die op halve uren, kwartier en tenslotte op 5 minuten. Dat maakt afleesbaarheid nauwkeurig tot op 5 min als je snel een blik werkt en als je goed kijkt nauwkeurig op 2-3 minuten. Dat is bij de fiffer anders. Daar zijn alle indices behalve hele uren praktisch even groot. Het verschil is zo minimaal, dat ik dat met snelle blik niet zie. Het komt er op neer dat je met snelle blik moet inschatten hoe ver wijzers tussen beide uren inzitten. Met mijn ‘timmermansoog’ kom ik dan op nauwkeurigheid van een kwartier oid. In die tien minuten dat ik het horloge om had vond ik dat al hinderlijk. Met mijn Meistersinger ervaar ik nooit problemen, die vijf minuten vind ik in de praktijk prima. Veel meer blijk ik lastig te vinden.

Ik hoop dat deze fiffer mensen niet weerhoudt van een Einzeiger. Ik ben erg tevreden en blij met mij Meistersinger (al vind ik m soms wat groot voor mijn pols, ik overweeg voor een 40mm te gaan), terwijl ik obv de fiffer zou denken ‘een Einzeiger komt er nooit in!’

@marnixmoed, bedankt weer voor de nieuwe fiffer! Ik heb al PB contact met de volgende en ik zal de fiffer doorsturen.

En dan nu de foto’s:

3 likes