Fiffer Solo White (2019)

Vandaag heb ik de bekende Zalando surprise box ontvangen, inclusief stringetjes en cookies. Bedankt voor de zorgen voor de Fiffer @Jarl

Tijdens het passen pikte de jongste meteen mijn eigen horloge in… :thinking:

De tijd is af te lezen zoals ik meestal zelf ook doe. “Ongeveer half elf of zo.”

Een mooie inscriptie op de achterkant.
Even wat foto’s van het horlogeetje:

2 likes

Ik heb het horlogeetje nu een tijdje in huis. Ik ben blij dat ze geweest is. Het maakt me één wijzer iemand.

Het wordt tijd om deze eigenwijzer eens door de sturen.
@galf Theo volgens mij ben jij de gelukkige. Als je me een PB stuurt kunnen we wat afspreken.

@marnixmoed Bedankt voor het initiatief!

Het lijstje :

Spierbundel
Jaroen
Thijsie
W.E
denvro
wilfox
Blauwbeer
Jarl
Sjerome :point_left:
:point_right: Galf
CDG
RBK
Spooler
NielsV
ChIorophyI
Chillekasper

2 likes

Hoe maak je iemand woordkoning van de maand? :joy:

1 like

Inmiddels is er een mooi pakketje in huize Galf aangekomen.
Heel geschikt voor onder de boom maar gaat dat zo lang niet redden.

Meer later…

2 likes

Deze kerstavond was uitermate geschikt om het pakketje dat vorige week was afgeleverd, eens aan een nader onderzoek te onderwerpen. Vanwege consignatie-dienst even terzijde gehouden, vandaar…

Nu toch echt positief verrast over wat er tevoorschijn kwam. Deels door de fantastische verzorging vanuit huize @Sjerome en deels ook het lijdend voorwerp zelf, de Solo White.

Uiteraard volgt een nader verslag maar ik hoop van harte dat ik hier eerst een weekje of 2 of zo mee rond mag lopen (wordt totale tijd langer dan 2 weken maar ik kan natuurlijk altijd zeggen dat de feestdagen ertussen zaten, hehe…).

En hierbij:
Prettige feestdagen!

4 likes

De fiffer solo white is vandaag overgedragen.
Onder het genot van een kop koffie, dank @Galf , en wat horlogepraat heb ik me ontfermt over de fiffer.

3 likes

Dan kan ik niet achterblijven met een verslagje van mijn bevindingen. Het begon allemaal rond kerst: @Sjerome & partner hadden een mooi kerstpakket samengesteld. (Nu ik dit schrijf schaam ik me eigenlijk dat ik het volgende baasje, Coen, niet heb voorzien van enkele nuttigbare add-on’s. Mochten onze paden elkaar weer kruisen dan zal ik dat goedmaken…).

Het meeste is in voorgaande sessies al gemeld maar ik kan me eigenlijk alleen maar positief uitlaten.
Die ene uurwijzer went relatief snel en met een beetje oefening kan je al snel redelijk nauwkeurig schatten wat de tijd is, makkelijk binnen 5 minuten nauwkeurigheid. Bovendien, na ruim 2 weken non-stop lopen lijkt het horloge slechts een “gnat’s knacker” achter te lopen als ik met een loepje naar de schaalverdeling kijk. Bij afwezigheid van een secondenwijzer is dat ook niet te kwantificeren uiteraard en nog niet de moeite om bij te stellen. Hulde voor het mooi tikkende Russische uurwerkje. Opwinden gaat wel met enig geweld en weerstand maar is ook zo gepiept en voelt robuust maar de souplesse van een andere favoriet hier, de Hamilton khaki mechanical is ver te zoeken.

De schijnbare dikte door het bolle glas valt ook enorm mee op de pols, zelfs op de grote heeveelheid meegelverde nato’s (en anderen) maar ik heb hem eigenlijk continu op een setje Bartons met quick release bars gedragen. Al met al denk ik dat ik hiermee genoeg indrukken heb opgedaan om dit model of één van zijn broertjes zonder twijfel in het mandje te gooien mocht ik hem ergens tegenkomen. Dank @marnixmoed, zeker weer geslaagd!
En @CDG heel veel draagplezier toegewenst en hopelijk tot weerziens. Erg tof, zo’n F2F overdracht, alleen nu wat beperkt omdat het op mijn werk was.

5 likes

Leuk dat jullie een tête-à-tête gedaan hebben. En mooie Hamilton Theo :ok_hand:t2:.

Leuke review!

:thinking::sweat_smile:

3 likes

Thanx! Overigens heb ik ook even die moon-watch bepoteld. Nu snap ik een beetje waar al die poeha op het forum vandaan komt :sunglasses:

:joy::joy: Tja… haha, beetje vreemd om in het bedrijfsrestaurant je horloge-collectie op tafel te gooien.

3 likes

En ik maar denken dat de Solo n bol glaasje heeft…

Haal mij maar uit de lijst :v:
Denk dat het veel draagtijd zal krijgen + dan hebben anderen hem eerder :slight_smile:

Het was even zoeken naar dit topic, maar gevonden.
Toen ik m over nam van @Galf sprak het horloge me niet meteen aan. En om eerlijk te zijn, nog niet echt.
Ik heb de Fiffer Turtle ook gehad en die was echt leuk om te dragen. En naar de andere Fiffer kijk ik ook uit.
Maar ik was benieuwd naar de Solo, en daarom heb ik mezelf op de lijst gezet.
Maar, ik kon me er niet toe zetten m meteen te dragen. Sterker nog, ik was zelfs even vergeten dat ik m had. Nu heb ik m om en het is zeker een geinig concept, een einzeiger. Maar deze is het niet voor mij.
@marnixmoed bedankt weer voor de mogelijkheid om m te proberen.
Hij mag door naar de volgende. @Spooler heb je nog interesse?
Ohja, wel wat foto’s natuurlijk.

2 likes

Bedankt voor het aanbod maar ik laat deze aan me voorbijgaan.
Spooler begrijpt dat einzeiger concept niet. Veel te moeilijk voor me dus door naar de volgende.

2 likes

@NielsV je bent de volgende op de lijst.
Je kan mijn zinderende betoog hier iets boven lezen.
Nu de vraag of je interesse hebt?

2 likes

Ik laat deze ook even passeren, de box zit al vol dus keuze stress genoeg :joy:

2 likes

Ja hé, straks blijf ik er mee zitten :joy:
Dus, volgende. @Chlorophyl

3 likes

Huh nee, ik ben al van de lijst. :man_shrugging:

Dacht ik. Nee ik sla even over. Dankjewel!

3 likes

Nou ok dan, @Chillekasper kom er maar in.

3 likes

Het is mijn beurt?

1 like

Ja, jij mag.

2 likes