Fiffer Sugess Tourbillon Master

Alhoewel ik het inititief van een Fiffer superleuk vind, is het na de Mido Fiffer van Rik voor mij wel even goed :slight_smile: Ik haal mezelf uit de lijst.

1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Engel
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten

3 likes

Net de FIFfer in ontvangst mogen nemen. Het toeval wil dat de Mido FIFfer een dezer dagen ook mijn kant opkomt, dus ik kan een leuk “vergelijkend” warenonderzoek gaan starten.
Dank aan @Martin84 voor het zorgdragen voor en versturen van het horloge.
Bepoteltijd:

10 likes

Zo @marnixmoed : ik heb even kunnen genieten van de Sugess! Dank voor je mooie initiatief. Hiermee heb ik een oude jeuk kunnen wegkrabben: Tourbillon: ja of nee
Was leuk :smiley:
Resumé: leuk maar niet voor mij. Komt door de afgekapte cijfers en de voor mij onsamenhangende print op de wijzerplaat, waardoor het een onrustig beeld geeft.
Mooi afgewerkt horloge wel die zijn geld meer dan waard is. Draagt fijn en is een mooie maat.
Ik ben vooral te spreken over de NS bandjes die beschikbaar zijn gesteld door @horlogista . Kudos :+1:
Afsluitende foto

Ik neem contact op met @onbedoellie om de Sugess bij hem te krijgen :smile:

4 likes

Heb bij het lanceren van deze fiffer even getwijfeld, maar toch afgekeken
Echter ben ik de laatste weken zowel vaker aan het inlezen over tourbillons en overweeg ik een moon phase van Sugess. Zouden dus 2 vliegen in 1 klap zijn om deze eens uit te kunnen testen.

Ik voeg mezelf dus graag onderaan het rijtje toe.

marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5 :point_left:
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Piede
16 Jurk
17 denvro
18 Engel
19 Wuoter
20 D.R
21 pverstraten
22 F-91W

:face_holding_back_tears:

OK, ik houd er nu over op hoor mannen! :smile:

3 likes

Sorry Koen @SwissToni :pray: Jij had natuurlijk de NSjes erbij gedaan. I stand corrected :v:

1 like

M.singer heeft onlangs eentje v Poljot International die er veel rustiger uitziet en misschien wel iets voor je kan zijn?

2 likes

Had ik idd gezien. Is het overwegen waard!

2 likes

@marnixmoed Heel erg bedankt voor dit initiatief. Ik moet zeggen je krijgt veel complicatie voor de prijs. Toen ik aan mijn vrouw ging uitleggen wat er speciaal aan dit horloge was, kreeg ik gelijk een hele rare blik. Ze snapt het niet en ik begrijp het ook wel een beetje. Het is niet voor mij. Nogmaals bedankt voor de kans.
@Roland1982 ik stuur jou een bericht voor de overdracht.

3 likes

De fiffer is ontvangen. Morgen bij daglicht eens goed kijken. Op het eerste oog past het horloge wel goed bij de aankomende kerstdagen.

@onbedoellie dank voor het verzenden.
@marnixmoed dank voor het mogelijk maken.

6 likes

Mooie en duidelijke overzichtsfoto :+1:

2 likes

De Sugess draait bij mij nu een tijdje mee in de roulatie waarbij deze uiteraard wat voorrang kreeg om er een goede indruk van te krijgen.

Toen het horloge binnen kwam heb ik deze op de originele blauwe band gezet. Deze zit prima en past er naar mijn mening het beste bij. Wat daarbij opvalt is dat je best fors moet drukken om de sluiting dicht te klikken. De sluiting lijkt wel goed vast te zitten.

Hot horloge loopt mooi op tijd. Ik heb geen timegrapher of iets dergelijks maar na drie dagen achtereen dragen is de afwijking minimaal.
Op de seconde op tijd zetten lukt me niet omdat ik geen hacking functie ontdekt heb.

De kleur van de wijzerplaat, wijzers en uitstraling van het horloge vind ik mooi passen bij de feestdagen. Ook de familie bij de “verplichte” bezoekjes viel het horloge op. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Dit zal voornamelijk door de opengewerkte wijzerplaat komen.

Ondanks dat de rotor goed hoorbaar is bij polsbeweging en de bekende Seiko-shuffle vind ik de afwerking zeker niet tegenvallen van de Sugess.

Op de foto’s lijkt het horloge erg groot op de pols maar in het echt valt dit erg mee.

Door dit initiatief van @marnixmoed heb ik kennis kunnen maken met een tourbillon. Dank daarvoor! Heel interessant om het te zien maar tegelijk ook best irritant. Als ik aan het werk ben valt het horloge onder het overhemd vandaan zodat je steeds dat drukke bewegende raderwerk in je ooghoek hebt.

Zelf zal ik zo’n horloge niet aanschaffen, en dat is ook fijn om te weten als je nog niet zo lang met deze hobby bezig bent.

Uiteraard nog wat plaatjes van het horloge tijdens de andere slechtweer hobby.

@Kad alvast veel plezier van dit horloge.

13 likes

@Kad heeft aangegeven dat het nu niet goed uitkomt dus de volgende op de lijst is aan de beurt.
@Piede de pb voor de verzending komt er aan.

2 likes

Hoi Roland,

Er is een foutje met de lijst gemaakt denk ik. Zie mijn post en aangepaste lijst met namen uit november: Fiffer Sugess Tourbillon Master - 204 van Piede

3 likes

Driemaal is scheepsrecht zeggen ze. @Jurk jij bent de volgende in de lijst.

3 likes

Wat ben ik blij om te zien dat het Fiffer concept nog steeds wordt gedeeld en er nieuwe aanwinsten zijn. Ik voeg mij dan graag toe aan de lijst.

Lijst even geupdate met Piede en F-91W hun posts:

1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk :point_left:
16 denvro
17 Engel
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven

4 likes

Dank Roland, hij is binnen!

Mooi horloge hoor!
Vind de afwerking mooi en de tourbillon is een grappige complicatie :heart_eyes:.

Nou heb ik begrepen dat de tourbillon een extra complicatie is om de zwaartekracht te compenseren waardoor hij nog nauwkeuriger gaat lopen…

Nu heb ik hem even op de time grapher gehangen… hij is nog niet helemaal nauwkeurig :joy:. Wellicht komt dat nog.

Nogmaals wat een mooie geste @marnixmoed :pray:t2:. Helemaal in gedachte dat een stel onverlaten je mooie collectie hebben geplunderd :slightly_frowning_face:

13 likes

@denvro ben je al klaar voor de Fiffer? :ok_hand:

2 likes

Zeker, kom maar door!

2 likes

Afgelopen vrijdag het horloge bij @Jurk opgehaald, en na het genot van een espressotje en wat horloge- en projecten praat heb ik de Sugess mee naar huis genomen.

Thuis gekomen gelijk die inferieure vlindersluiting eraf gehaald. Ben al geen fan van dit soort sluitingen, maar deze is ook kwalitatief nog eens niet best. Band eraan met doornsluiting en de afgelopen dagen het horloge naar werk gedragen. Het is geen horloge wat ik naar elke gelegenheid zou dragen, maar een dresser die onder een overhemd (met pullover vandaag) prima tot zijn recht komt.

Leuk om op deze manier eens een tourbillon te kunnen dragen. Ik vind het een leuke complicatie, en de Sugess is een prachtig afgewerkt horloge. Voor mijn 17mm polsen eigenlijk net iets te groot, maar hij draagt heel comfortabel.

Wanneer hij niet gedragen wordt loopt hij aardig traag, zoals de timegrapher al liet zien. Om de pols loopt hij beter, wellicht omdat de gangreserve dan volledig opgeladen is.

11 likes