Fiffer Vostok Amphibia

De gmt’s zijn helaas heel slecht verkrijgbaar, er zijn wel (beperkt) wat alternatieven.

1 like

Nog eentje voor de sfeer :slight_smile:

3 likes

.up

2 likes

Ja, ik doe mee! Ben heel benieuwd naar deze kast, dus graag! :blush:

2 likes

Dan komt hij jou kant op!

Gaan we even via Pb regelen :wink:

2 likes

Dag medefanaten,
Vandaag begint mijn reis met de Scuba dude (in goed Gronings: Snorkel Snokkel). :anchor::ocean:

Goed 1 uur ging de deurbel en daar stond deze keer niet de postbode met een uniform pakketje, maar het was @Jeroen! Jeroen had besloten dat hij het horloge in hoogsteigen persoon zou komen overhandigen. Nou, dat wordt natuurlijk zeer gewaardeerd, want zo vaak zie en spreek je een mede forumlid niet live. Zeker niet in deze treurige tijd…
Er werd een bak sterke koffie gezet en er werden nog sterkere verhalen uitgewisseld; over Vostoks en ander mooi analoog spul. :nerd_face:

De Vostok 710 heeft ook Jeroen positief verrast! Helaas lijkt Vostok nog steeds last van het Ford-syndroom: iedereen die ermee in aanraking komt is verbaasd dat de kwaliteit, eigenschappen en duurzaamheid ervan zo goed geheim gehouden worden :see_no_evil:

Zelf ken ik Vostok al aardig, maar de combinatie van deze kast met de duiker wilde ik weleens proberen. En het werd hoog tijd om deze Fiffer een beetje meer in de spotlight te zetten. Zonde als het draadje een stille dood sterft!

Hierbij alvast een kiekje - ik was blij dat ik in ieder geval een matching outfit aan had vandaag :stuck_out_tongue_winking_eye: - de rest van de ervaringen zal ik later beschrijven.

4 likes

Even de reis van de Vostok tot nu toe samengevat:

  1. sq100
  2. MannetjeMar
  3. ElderRuwy
  4. Phoenix.bas
  5. Mipnick
  6. sq100
  7. vouwfietser (dépannage…)
  8. stans
  9. ErikST
  10. fat_elvis
  11. Ari
  12. Bottero
  13. Jeroen
  14. Raketa :point_left:

Wie volgt?
Ik draag hem echt nog niet direct over, maar ik hoop natuurlijk wel dat er weer iemand na mij komt. Dus zet je naam op de lijst en probeer deze Vostok gedurende 14 dagen, voor slechts de verzendkosten! Unieke aanbieding van @sq100! :wink::+1:t2::watch:

4 likes

Beste horlogevrienden,
Inmiddels logeert de Scuba al weer een paar weken bij mij. Ik heb hem zeer regelmatig omgehad; ik heb gemerkt dat ik hem gemakkelijk pakte, ondanks de overige keuze in de lade. :wink:

Het is een comfortabel horloge dat bij mij in ieder geval telkens goed is voor een glimlach. Vanwege de bijzondere kleur, maar vooral door de eigenwijsheid. Leuke historie, spotgoedkoop en toch met goede precisie lekker automatisch verder tikken.

Ik heb er allerlei banden aan gehad. Zelfs de glanzende gladjakker, want waarom half fout doen als het ook helemaal fout kan!
Hierbij nog een kiekje van de vakantie, waarbij zo’n degelijke stoere klok natuurlijk goed van pas komt.

Lijkt me toch een promo-praatje, dus wie o wie wordt de volgende?? :sunglasses:
PB me je adres, en ik zorg dat ie per post naar je toe komt!

3 likes

En daar gaat ie weer; er is een volgende gegadigde, dus de Fiffer gaat mijn la weer verlaten! Ik ben inmiddels erg gehecht geraakt aan de wijzerplaat, dus daar komt zeker een vervolg op voor deze zomer! :sunglasses:

4 likes

Even de reis van de Vostok tot nu toe samengevat:

  1. sq100
  2. MannetjeMar
  3. ElderRuwy
  4. Phoenix.bas
  5. Mipnick
  6. sq100
  7. vouwfietser (dépannage…)
  8. stans
  9. ErikST
  10. fat_elvis
  11. Ari
  12. Bottero
  13. Jeroen
  14. Raketa
  15. Jeronimo :point_left: onderweg naar!
4 likes

Hij is binnen. Dank je @Raketa.

Hier snel een foto. Ik ga het horloge een tijdje proberen. Leuk horloge op het eerste gezicht.

2 likes

@jeronimo: de post zegt dat de Scuba Dude inmiddels bij jou is. Heb je 'm al om?! :joy:

1 like

Hahaha dat is sterk! Berichtje in dezelfde minuut :smiley:

1 like

Even de reis van de Vostok tot nu toe samengevat:

  1. sq100
  2. MannetjeMar
  3. ElderRuwy
  4. Phoenix.bas
  5. Mipnick
  6. sq100
  7. vouwfietser (dépannage…)
  8. stans
  9. ErikST
  10. fat_elvis
  11. Ari
  12. Bottero
  13. Jeroen
  14. Raketa
  15. Jeronimo :point_left: onderweg naar!
  16. Hoefnix

Ik sta ook graag op de lijst :slight_smile:

3 likes

Ik heb de Vostok een paar dagen geleden ontvangen van @Raketa.
Uiteraard dank voor @sq100 voor het beschikbaar stellen van dit horloge.

Het is een leuk horloge en is volgens mij onverwoestbaar, een tank.


De band als rupsband…

Ik heb gekeken naar andere modellen en er zijn genoeg modellen en wijzerplaten te koop. Ik heb al vaker gedacht om een rus te kopen, alleen ben ik blij dat ik op deze manier heb kennis kunnen maken met het horloge.

Mijn conclusie, ik acht de kans klein dat ik er ooit een voor mezelf ga kopen. Ik snap wel dat er veel enthousiasme is voor deze modellen. Het is een soort G shock maar dan als regulier horloge. Ik kan me wel voorstellen ooit zo’n horloge te kopen voor mijn zoon, als hij de interesse mocht krijgen voor horloges(nu in ieder geval niet). Maar hij zal dan verwacht ik eerder een G shock of fancy ding willen. Of hij “leent” ze van zijn vader. Maar dat zien we dan wel. :woozy_face:

Ik stuur het horloge door aan @hoefnix.
Veel plezier ermee.

4 likes

Leuk dat je Vostok hebt kunnen testen op deze manier :+1:

1 like

Afgelopen week ontving ik op één dag 2 fiffers :crazy_face:. Toevallig was ik bij beide tegelijk aan de beurt. Heel fijn om zo wat verschillende horloges te kunnen proberen. Zeker omdat ik vooral vintage horloges heb is het leuk om ook wat meer van deze tijd te proberen.

Eerst dacht ik dat het om een meisjeshorloge voor Anna Boonchuy zou gaan, maar al snel zag ik dat ze geen horloge draagt :wink:

Het horloge kwam binnen met een keur aan bandjes, ik heb alleen de metalen band gebruikt. En het is al gezegd echt een onverwoestbaar horloge volgens mij. Alles voelt erg stevig aan en is dik of groot uitgevoerd.

In vergelijking met mijn vintage dressers en chronograven is het een hele bonk ijzer aan mijn arm. En ik moet zeggen het beviel me wel. Toch zou ik er geen aanschaffen omdat ik op de langere termijn denk ik minder met duikers heb en de kleur van het chroom niet helemaal tof vind. Ten opzichte van de 56 jaar oude bumper ziet het chroom er niet zo mooi uit.

Dank voor het beschikbaar stellen! En ik zie nu niemand op de lijst staan, terug naar de eigenaar of meldt zich iemand?

3 likes

De horlogekast is ook geen chroom, maar RVS :yum:

Haha, dat klopt denk ik wel. Russisch rvs is anders dan ik ken. :grin:

Bump! :wink:

1 like