Fiffer Vostok Amphibia

In navolging van het idee van @marnixmoed lijkt het mij leuk om mensen kennis te laten maken met de Vostok Amphibia.

Hoewel het ontwerp niet ieders smaak is, wordt deze 200m duiker al jaren in vrijwel ongewijzigde vorm op de markt gezet en kun je deze al voor zo weinig als €65,- nieuw kopen. Het uurwerk wordt volledig in-house gefabriceerd en heeft enkele kenmerkende eigenschappen, zoals het dikke plexiglas, de wiebelkroon en het achterdeksel met schroefring (ipv schroefdeksel).

Via onderstaande links kun je meer lezen over deze eigenschappen. Vooral de wiebelkroon is een aparte gewaarwording en vergt enige gewenning bij het opwinden, hij is echt niet stuk. :joy:


Mocht het ontwerp je niet aanstaan, Vostok kent een grote mod gemeenschap, en de Amphibia leent zich prima om deze geheel naar eigen wens te verbouwen.



Als slachtoffer voor deze Fiffer heb ik gekozen voor de alom bekende scuba dude. Het horloge is in januari dit jaar door de Vostok fabriek verkocht en gisteren via een Ebay tussenverkoper bij mij aangekomen (spannend, want aankopen vanuit Rusland zijn op dit moment nogal onzeker en/of langdurig onderweg).
De folie zit nog op het plexi en de band. Indien gewenst maak ik de band grofweg op lengte voordat het horloge onderweg gaat. Tevens zit er alvast een zwarte nato voor als het op maat maken lastig gaat.
Het is een uurwerk met automaat en handwind functie.

Ik wil graag voortborduren op de simpele regels die bij de andere fiffers gelden. Beleef het horloge voor een week of 2/3 en stuur het geheel vervolgens op jouw kosten netjes verpakt naar de volgende persoon op de lijst (of kies persoonlijke overdracht uiteraard).

Mocht het je leuk lijken de Vostok te ontvangen, voeg jezelf dan toe op onderstaande lijst.

sq100 :point_left: hier is het horloge nu

30 likes

Tof initiatief!

Ik ben al aardig bekend met deze robuuste Russen dus ik sta mijn beurt af aan de rest van het forum.
Ik kan het wel iedereen aanraden om zichzelf op de lijst te zetten.

2 likes

Ah en dan is het zeker de bedoeling om de degelijkheid op creatieve wijze grondig te testen?

1 like

Super leuk initiatief! :ok_hand:
ik ben ook al aardig bekend met Vostok, dus ik geef graag anderen de kans.
Maar ik denk dat veel mensen positief verrast gaan worden door de Russisch charmes :sunglasses:

1 like

Er zijn al genoeg challenges te vinden op Youtube enz, dus nee dat niet.

Ja, jij kent ze al, dus logisch. Maar dat zorgt er in ieder geval voor dat de volgende persoon op de lijst ook de kans krijgt. :wink:

3 likes

Leuk idee Mark! Zal voor veel mensen een positieve verrassing blijken! En een risico voor een nieuwe verslaving. :wink:

2 likes

MannetjeMar :sunglasses: :ok_hand:

2 likes

Goed idee. Maar ook voor mij geldt dat ik al ruime ervaring heb met deze Russische tractors.
Lijkt me wel dat je deze als brievenbuspakketje ad 4 euro kan versturen, zonder doosje.

1 like

Vostoks zijn ideaal :sunglasses: ik ben ook al aardig voorzien dus ik pas ook. Hopelijk worden er nog meer mensen enthousiast over de Vostok :sunglasses:

1 like

I’m in!

sq100 :point_left:
MannetjeMar
ElderRuwy

2 likes

Sorry voor mijn korte en alleen ikke ikke ikke reactie :see_no_evil: Maar ik zat te eten toen ik het voorbij zag komen en zag nog geen lange lijst van geïnteresseerden… dus dacht ik snel :keyboard:

Bij sommige fiffers leek het me ook wel leuk om mee te doen… maar niet om een half jaar te wachten.

Vostok trekt telkens de aandacht en dit leek me dan ook een mooie gelegenheid om hem eens te proberen! Dank aan topicstarter @sq100 voor deze mogelijkheid. En ik zie sommige al denken… gast kun jij niet gewoon zo’n horloge kopen; ja is het antwoord. Maar dit is vele malen leuker… zeker als we de overdracht in persoon kunnen doen onder het genot van een drenkske en wa proat :sunglasses:

7 likes

Te gek initiatief, doe graag mee!
@sq100 :point_left:
@MannetjeMar
@ElderRuwy
@Phoenix.bas

2 likes

I’m in!
sq100 :point_left:
MannetjeMar
ElderRuwy
Phoenix.bas
Mipnick

2 likes

Heel erg leuk initiatief! Ben al enige tijd aan het kijken naar dit model, maar heb nog geen knoop doorgehakt. Dit lijkt me dus een ideale kans om eens kennis te maken met Vostok!

@sq100 :point_left:
MannetjeMar
ElderRuwy
Phoenix.bas
Mipnick
stans

2 likes

@sq100 :point_left:
MannetjeMar
ElderRuwy
Phoenix.bas
Mipnick
stans
ErikST

Gewoon omdat ik flipper honger heb, dus weer eens wat anders wil dragen. :sweat_smile::+1:

2 likes

Leuk! Ik heb stiekem die knalgele Kommandirskie in het vizier dus ik maak graag eens nader kennis met een Vostok :ok_hand:t2:

@sq100 :point_left:
MannetjeMar
ElderRuwy
Phoenix.bas
Mipnick
stans
ErikST
fat_elvis

2 likes

Leuk initiatief Mark . :+1:

1 like

Supercool initiatief, foto is van mijn scubadude die ik via HF aankocht :smiley: ze dragen ook heel fijn op een mesh of milanees.

3 likes

Welke case is het eigenlijk? De 720 710 of 150?
Ik heb zelf een 110, en zit al tijden te twijfelen om een 720 710 te kopen.
Leuk!

  1. sq100 :point_left:
  2. MannetjeMar
  3. ElderRuwy
  4. Phoenix.bas
  5. Mipnick
  6. stans
  7. ErikST
  8. fat_elvis
  9. Ari
2 likes

710 :wink:

2 likes