Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Gebrekkig engels of slecht ‘google translate’-russisch :sweat_smile:
Best wel interessant.
Als je het door zo een vertaalrobot haalt, merk je dat die taal helemaal anders in elkaar zit dan duits-nederlands-engels-…

2 likes

Mijn ervaring is : van Nederlands naar Engels en dan naar Russisch en dat controleren met Nederlands
Van Nederlands direct naar Russisch daar heeft google moeite me .

2 likes

Ik heb een russisch cyrillisch toetsenbord geladen. Gewoon taal toevoegen. Dan gaat het al een stuk beter. :grin:

Ja :+1: Maar wil maar zeggen dat vanuit Nederlands naar b.v. Italiaans . Duits of Frans google er een rommeltje van maakt .

1 like

Toch zijn er opmerkelijk veel woorden die in uitspraak op Nederlands lijken. Sturmanski, stuurman. “Sjoernalist”, Journalist.

1 like

Ik doe alvast een vooraankondiging:
Morgen is het weer Vostok Vrijdag!

En ik ga dat deze keer vieren met deze kameraad!
:star_struck:

Meer liefhebbers? Schrijf je in! :+1:t2:

2 likes

Gaat niks boven een eigen talen kennis Bert. Maar ja dat kost veel tijd. Gelukkig wat op school meegekregen. Geen Russisch trouwens. Dat als hobby gedaan. Maar een, door corona, afgebroken cursus geeft ook maar een heel kleine basis. Hopelijk straks herkansing. :grin:

1 like

Tja ik heb Grafische school gehad , tis al een wonder dat ik wat Engels kan … :joy:

2 likes

Cool ding zeg! Ziet er niet verkeerd uit.
Eigenlijk wil ik helemaal geen horloges meer kopen, ik heb er al veel te veel, maar nu ik deze zie gaat het weer een beetje kriebelen…

Groeten, Tom.

2 likes

Dank je en leuk he Tom!
Kijk maar eens rond bij Meranom. Deze versie is een SE. Special Edition. Alles moet in het Engels, dat scoort beter. :wink:

Die SE 's zijn beperkt leverbaar, maar komen van tijd tot tijd weer terug.
Groeten,
Jan

2 likes

Heb dat ooit geleerd hoe dat kwam.
Ik meen dat er nederlanders geïmporteerd zijn in Rusland om schepen te gaan bouwen of zo iets. Ooit op school in de geschiedenisles als weetje meegekregen

Edit: inderdaad : Link naar artikel

3 likes

Klopt,
Het begon met tsaar Peter de Grote, die Rusland sterker wilde maken op maritiem gebied. Hij beschouwde de Nederlanders als de echte kenners van scheepsbouw en zeevaart. Toen ging hij als gewone ambachts jongen stage lopen bij de scheepswerven. Daar bestaat nog steeds het tsaar Peter huisje van. Later zijn er ook adviseurs naar Rusland gegaan. En volgens mij is er ook nog een schip cadeau gedaan.

4 likes

Goed bezig man. Plaatsen van CT’s en MR’s is best fascinerend. Gaan bij ons een operatiekamer bouwen met daarin een MR. Hell of a job. Best angstig of dat goed zal gaan in een 5 Tesla omgeving. Daar gaat je Bostok best van tollen. Net thuis, hele dag op onze COVID IC gewerkt. Loopt al razend snel vol, dus mensen pas heel goed op jezelf.

4 likes

Echt houden allebei. Zijn te gaaf om afstand van te doen. Ga je spijt van krijgen.

1 like

Nederlandse geschiedenis in met name St Petersburg is heel veel van terug te zien. Nederlandse kerk, tabak handel van Vriezenveen. Heel leuk om daar een rondje Nederland te doen. Enne, Russisch leren jongens, krijg je nooit meer spijt van.

2 likes

De scholen zijn ook wel een stuk verbeterd als in onze tijd 50 jaar gelden, en dan ga je de taal ook niet meer gebruiken of weinig nou dan gaat het hard achter uit.

Dat wordt weer knallen met de desert shield!

1 like

het tsaar peter huisje in Zaandam, denk maar eens aan de plaats Anna Paulowna, *Anna Pavlovna

1 like

Vrouw van koning Willem II. Russische en Nederlandse koningshuizen hadden ook veel connectie. Maar ben daar geen kenner in. :grin:

Haha ja daar ben ik ook bang voor