Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Ik geniet echt enorm van de turtle tot zo verre. Die itch voor de captain willard wordt echter ook steeds erger :grin: :sweat_smile:

4 likes

1350euro voor een captain willard?
De prijs is wel aan de hoge kant.

2 likes

Ben er trouwens achtergekomen dat de turtle redelijk wat tijd vooruit loopt per dag. Heeft iemand hem al eens geprobeerd te reguleren?

1 like

Wat is redelijk wat? Geloof dat ik m op de timegrapher had met mooie waarden.

Geen foto van gemaakt (of bewaard) helaas.

1 like

Ik had hem zaterdag met de seconde goed gezet, vandaag liep hij zo’n 2 minuten voor.

Zal het voor de rest van de week sowieso nog in de gaten houden. Heb hem nu weer goed gezet dus we zullen zien.

1 like

Dat is wel fors ja…
Zo’n uurwerkje mag best matig lopen, maar zeker binnen de minuut

ACCURACY RATING:

Seiko claims that the accuracy of caliber 4R36 is between +45 / -35 seconds per day. This rating is based on normal daily wear on the wrist in temperatures between 5 ºC and 35 ºC. When testing your watch for timekeeping, make sure it is fully wound.

1 like

T’zal dan ergens +40-45 op een dag zijn denk ik.
Loopt nu alweer 23 seconden voor… Heb hem vanochtend om 8 uur goed gezet.

Maar in ieder geval: mocht er iemand in de lijst zijn die zo’n apparaatje heeft en kan reguleren (als er toestemming is van marnixmoed natuurlijk) dat hij misschien gereguleerd kan worden. Ik weet wel hoe dat moet maar heb niet zo’n apparaatje dus das geheel gok werk. Ga ik niet aan beginnen met het horloge van iemand anders.:sweat_smile:

1 like

Dit soort Seiko’s zijn in principe prima te reguleren. Dit uurwerk kom je in zoveeeeeel microbrands tegen. Bijna allemaal binnen de +/- 10 seconden per dag.

Ja daarom, alleen zonder zo’n apparaatje waar je mee kan meten is da zo’n gokwerk… durf ik met mijn eigen seiko’s wel maar met eentje van een ander is da anders snap je.

Heb de bandjes nu ook binnen. We gaan direct starten met experimenteren😁

3 likes

IJLVLpZQuS4z6

5 likes

Ik voel me echt als een kind in een speeltuin :joy: :grin: Fotobom!

5 likes

De twee leukste nato’s vindk de blauwe en oranje dus voor de mensen die deze hebben toegevoegd, puik werk.:ok_hand:De derde plaats zal ik moeten geven aan de nato met die rode strepen aan de zijkant en mijn honorable mentions gaan naar het blauwe rubberen bandje met rode randen en het leren bandje. Vindt het zo tegenstrijdig maar daarom ook weer zo leuk :grin:

En natuurlijk geniet ik ook enorm van de bracelets. De rest van de bandjes passen niet zo bij mij of bij mijn mening bij het horloge… De meeste rubberen passen gewoon niet bij mij :sweat_smile:

2 likes

Hij kan er veel hebben, die zwart rode is mooi. Ik vond zelf de nato’s niet fijn (op dit horloge, ik heb andere ook wel op nato’s) omdat het horloge nog hoger op je pols komt en dan voelde ik hem kantelen. Met de single pass nato’s was het al iets beter.

3 likes

Hey, ik mis de originele Seiko Flat vent. Die zat super comfortabel.

Wat betreft reguleren. Ik heb er geen problemen mee als iemand daar kundig in is.
Zelf doe ik t ook op mn Monster met trial&error, zonder zo n apparaat.
Wat bij mn Monster ook helpt is om em plat te leggen als ik em wat sneller wil hebben en op zn zij als ik em langzamer wil hebben. Kan soms ook verschillen op welke zijkant ik em plaats. Misschien dat dit al helpt om t gemiddelde over de dag wat acceptabeler te krijgen.

2 likes

Beetje off topic maar weet je toevallig waar deze te bestellen is? Liefst in de EU, Longisland watch heb ik al gevonden. Ik ben trouwens erg blij met dit topic, leuk om foto’s van en ervaringen met de Turtle te lezen terwijl ik een 773 incoming heb :grin:

1 like

Zal het proberen👍
Heb hem vandaag een keer op de oranje nato gedaan. Staat prachtig!

7 likes

Heb trouwens die tactiek nog gevonden bij oude rolexen😂rolexregulating

1 like

Dat verschilt per horloge denk ik, mijn schildpad doet ongeveer het tegenovergestelde.

1 like

Heb de nieuwe pinnetjes trouwens binnengekregen vandaag. Kunnen de versleten rakkers een ander leventje starten.

Echter zie ik ook direct dat ze niet goed werken met de drilled lug holes… dat was dus ook nutteloos…

1 like