Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Direct nog maar wat meer foto’s gemaakt😁
Ben aangenaam verast door de fiffer grafering op de caseback, echt gaaf!

3 likes

Skx is een mooier formaat.

2 likes

En na wat puzzelproblemen zit hij op staal :ok_hand:

5 likes

De bandjes komen jou kant nog op! Kwam er helaas achter dat deze nog op mijn bureau lagen, ik heb ze je nagestuurd!:wink:

2 likes

Ja sluit ik me bij aan ondanks dat ik de turtle een onwijs mooi klokje is die voor mij net te groot.

Het was leuk de turtle 2 weken te proberen thx @marnixmoed voor dit top initiatief!:partying_face:

1 like

Hij is wel wat groot, dat klopt😅
Maar ik vind dat het wel mag voor een duiker en aangezien hij best een normale lug to lug (48mm) en dikte (13mm) heeft zit hij prima om de pols😁

Het was direct liefde op het eerste gezicht🙃
Hij kan het net nog hebben op mijn pols, maar dan ook echt maar net😅

5 likes

Heb ook gezien dat de bandenpennen voor de fiffer een beetje versleten zijn. Heb dus wat nieuwe besteld voor mee te geven aan de volgende, dan kunnen die oude dingers weg👍

4 likes

Stukken beter op staal…:+1:

3 likes

Vind ik ook voor mijn polsen, nu alleen nog even wachten tot de andere bandjes binnen zijn. Kunnen we daarmee beginnen spelen😁

2 likes

Totaal niet mee eens :). Op de stalen band vind ik de turtle nog steeds uit verhouding lijken. Voor mij heeft ie echt die rubberen band nodig, o.dat die voor mijn gevoel de kast een beetje kleiner doet lijken.

Toch leuk hoe smaken verschillen!

3 likes

Kan je goed hebben @JayJayVo . Hij ziet er wat groot uit op de foto maar dit beeld is vaak vertekend. Heb je wel eens een SKX omgehad?

2 likes

Dat mag toch…:+1:

3 likes

Dankje! Nee heb nog nooit een skx omgehad. Heb zelf nog een seiko 809k2 en wil toch echt wel wat meer dan het 7s26 kaliber. Daarbij heb ik mijn focus op de skx direct laten vallen😅.

2 likes

Je swapt er zo een NH in hoor!

1 like

Trouwens een ding wat ik hier niet eerder genoemd heb gezien, maar vind niemand anders hier die seconde wijzer stom? Ik snap echt niet waarom de lume juist aan de ‘verkeerde’ kant zit.

1 like

Inderdaad geen overhang. Dat is voor mij vaak ook de grens.

Doch, dikke banden, zoals met die ribbels, vind ik niet bezwaarlijk. Zo lang ze maar niet voor inkijk zorgen, zoals bv op n G-shock 6900 ofzo

1 like

LOL

Dat had ik ook altijd. Doch, ik vind deze reverse lollipop v Seiko mooier dan de normale lollipop secondewijzer

1 like

tsja, Seiko had het vroeger ook andersom. Ik ben nu gewend aan het omgekeerde en vind het er niet slecht uitzien.
Fotootje van Fratello met de originele 6309 ter vergelijk

2 likes

Deze ziet er inderdaad al helemaal niet uit!

Deze vind ik dan weer beter, omdat het lollipop gedeelte niet helemaal op het uiteinde zit.

2 likes

LOL

Dat vind ik weer n half afgekloven lolly.

Jeetje, onmogelijk om er 1 op het net te vinden. Dus zelf maar eentje moeten maken :upside_down_face:

Of misschien meer als ie bijna op is :sweat_smile:

1 like