Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Ja lekker dan! Je wordt bedankt :rofl:

Maar het is inderdaad niet t mooiste horloge. Bond gooit em op t laatst dus ook maar weg :wink:

SPOILER ALERT!

2 likes

Ja dat vind ik dus ook😅

Begin nu dat ik deze jongen om de pols heb ook meer nieuwsgierigheid te krijgen naar de spb151 captain willard. Vindt het stiekem wel leuk dat die symmetrie daar van de kaart is gegooid. Zal alleen best moeilijk zijn om die ergens te kunnen zien in het echt. Denk wel dat hij me zal bevallen, kleine lug to lug, nog ietsje dunner en een single dome sapphire crystal.

Voor referentie van de willard, fototjes😁 (al jammer genoeg niet van mij)

5 likes

Ik vind hem ook gaaf. Moet nog wel aan die rode lollipop wennen…

1 like

:smile: Oeps, wist niet dat die van jou was!

Het is een pracht horloge, maar door die lollipop zou ik hem inderdaad ook gewoon in de zee gooien!

1 like

:rofl:

1 like

Ik heb dus precies hetzelfde! De turtle was me zo enorm meegevallen, dat ik hem zelfde waarschijnlijk wil gaan kopen (ter vervanging van mijn SKX!) Ondanks lollipop.

Die willard lijkt me ook mooi, maar voor die willard kan ik 4 turtles kopen :dizzy_face:

2 likes

Hmmm… :thinking:

Of je hebt t videoclipje niet bekeken. Of je probeert ook een spoiler te voorkomen :laughing:

1 like

Ik geniet echt enorm van de turtle tot zo verre. Die itch voor de captain willard wordt echter ook steeds erger :grin: :sweat_smile:

4 likes

1350euro voor een captain willard?
De prijs is wel aan de hoge kant.

2 likes

Ben er trouwens achtergekomen dat de turtle redelijk wat tijd vooruit loopt per dag. Heeft iemand hem al eens geprobeerd te reguleren?

1 like

Wat is redelijk wat? Geloof dat ik m op de timegrapher had met mooie waarden.

Geen foto van gemaakt (of bewaard) helaas.

1 like

Ik had hem zaterdag met de seconde goed gezet, vandaag liep hij zo’n 2 minuten voor.

Zal het voor de rest van de week sowieso nog in de gaten houden. Heb hem nu weer goed gezet dus we zullen zien.

1 like

Dat is wel fors ja…
Zo’n uurwerkje mag best matig lopen, maar zeker binnen de minuut

ACCURACY RATING:

Seiko claims that the accuracy of caliber 4R36 is between +45 / -35 seconds per day. This rating is based on normal daily wear on the wrist in temperatures between 5 ºC and 35 ºC. When testing your watch for timekeeping, make sure it is fully wound.

1 like

T’zal dan ergens +40-45 op een dag zijn denk ik.
Loopt nu alweer 23 seconden voor… Heb hem vanochtend om 8 uur goed gezet.

Maar in ieder geval: mocht er iemand in de lijst zijn die zo’n apparaatje heeft en kan reguleren (als er toestemming is van marnixmoed natuurlijk) dat hij misschien gereguleerd kan worden. Ik weet wel hoe dat moet maar heb niet zo’n apparaatje dus das geheel gok werk. Ga ik niet aan beginnen met het horloge van iemand anders.:sweat_smile:

1 like

Dit soort Seiko’s zijn in principe prima te reguleren. Dit uurwerk kom je in zoveeeeeel microbrands tegen. Bijna allemaal binnen de +/- 10 seconden per dag.

Ja daarom, alleen zonder zo’n apparaatje waar je mee kan meten is da zo’n gokwerk… durf ik met mijn eigen seiko’s wel maar met eentje van een ander is da anders snap je.

Heb de bandjes nu ook binnen. We gaan direct starten met experimenteren😁

3 likes

IJLVLpZQuS4z6

5 likes

Ik voel me echt als een kind in een speeltuin :joy: :grin: Fotobom!

5 likes

De twee leukste nato’s vindk de blauwe en oranje dus voor de mensen die deze hebben toegevoegd, puik werk.:ok_hand:De derde plaats zal ik moeten geven aan de nato met die rode strepen aan de zijkant en mijn honorable mentions gaan naar het blauwe rubberen bandje met rode randen en het leren bandje. Vindt het zo tegenstrijdig maar daarom ook weer zo leuk :grin:

En natuurlijk geniet ik ook enorm van de bracelets. De rest van de bandjes passen niet zo bij mij of bij mijn mening bij het horloge… De meeste rubberen passen gewoon niet bij mij :sweat_smile:

2 likes