Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Holy Smokes Batman!!
:bat:

[Link]https://media.tenor.com/images/011ffff8eb3b3db2f5b151dab06aa3c8/tenor.gif[/link]

Hier MOET ik gewoon even ingrijpen. Wat is nu t geval?
Ik was gisteren bij Rob v Monsterwatches geweest. En het is daar net n snoepwinkel (digitale online welteverstaan, dus aub niet voor zn stoel gaan staan :see_no_evil:) voor kinderen. T 1 is nog lekkerder dan t andere.
En toen kwam Rob met de nieuwe flat vent band van Seiko met nieuwe flinke hardware.
(Side note, de doorn is ondanks de dikte nog steeds gevouwen, terwijl de originele vd Turtle dat al niet meer was. Heb dat gevouw maar even tussen de vingers gezien.)

Maar goed, die band vind ik op de Turtle dus echt de bom! :bomb:

Zie hier bewijsstuk exhibit 1

Ik heb er gelijk 1 voor mezelf genomen, maar moest toen ook aan mn forummaatjes denken. Dus besloot ik er nog 1 te nemen voor de Turtle Fiffer.

Punt is nu alleen om t bandje bij Fiffer aan te laten komen. T liefst breng ik em af bij iemand in de buurt v Den Haag, of volgende week tussen Den Haag en Maastricht in. Kleine omweg zou kunnen.

Bij wie oh wie op de lijst zou dat kunnen?

7 likes

Ben ik nou de enigste die dol enthousiast is over t nieuwe bandje, of mag ik bij niemand op bezoek? Ik bijt niet hoor! :wink:

@MaartenE
@Chillekasper
@GiveMeYourDough
@pasd

1 van jullie met wie ik wat kan afspreken voor de overhandiging vh extra bandje?
En kan ik Fiffer na lange tijd weer es terug zien :blush:

4 likes

Wat een gaaf ding zeg. Die staat hem heel goed. Ik had hem even gemist.
Ik woon in Hellevoetsluis, heb je daar iets aan? Ben sowieso elke dinsdag vrij maar dan wel aan huis gebonden. Verder heb ik geen rooster dus plannen is lastig voor mij.

1 like

Update!

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE :point_left:t2:
Chillekasper
GiveMeYourDough
pasd
Horlogenoob
PapaBeer
Stratos
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj

!

2 likes

Hij is idd erg gaaf. Geeft imho n mooi bijpassende retro look aan t horloge.

Met zo’n lijstje moet je wel geduld hebben zeg :joy::blush:

1 like

Geen haast…

1 like

Ik probeer te kijken wie er kan. Mocht je deze week ergens tussen Den Haag en Maastricht moeten wezen, geef dan even n seintje

1 like

Ik woon in Hoek van Holland, maar de fiffer is niet bij mij :thinking:

1 like

Ik hen hem ontvangen! Wat een tof horloge!

6 likes

Update!

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE :point_left:t2:
Chillekasper
GiveMeYourDough
pasd
Horlogenoob
PapaBeer
Stratos
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj
Edelweiss

1 like

Update:

Het rubberen Seiko flat vent bandje was op tijd nog bij MaartenE aangekomen, om zo verder met de rest rond te kunnen gaat. Ik vind de looks ervan op de turtle erg goed staan. Geeft m voor mij nog meer dat retro gevoel.

Ben benieuwd hoe ie jullie bevalt. Springt ie er uit tussen die hele berg aan bandjes, of vinden jullie en maar zo zo?

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE
Chillekasper :point_left:
GiveMeYourDough
pasd
Horlogenoob
PapaBeer
Stratos
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj
Edelweiss

1 like

Wow, is snel gegaan zeg. Betekent dat ik al bijna aan de beurt ben :grinning: ben benieuwd naar die nieuwe band @marnixmoed

3 likes

Wie is de volgende btw?

1 like

:raising_hand_man:t3:

1 like

Hij kan binnenkort weer op de post. Volgende week denk ik.

2 likes

Top, stuur maar een PB als je er klaar mee bent.

Doe sowieso maar na 14-09. Dan kan ik hem meenemen op vakantie, anders blijft ie weer een week te lang hier :sweat_smile:

Wat denk ik van dit horloges?

Eerste reactie: prima horloge.

De afwerking is prima, de lume werkt goed, hij voelt prima aan de pols (hij is niet overdreven licht). De wijzerplaat is in orde, heeft uur indices met lume. Ook op de Uur-en minuten hand zit voldoende lume voor als het donker is. Op de seconden zit ook een lumebolletje. In de eerste instantie oogt dit als een fieldwatch, lekker wanneer je gaat hiken. Wanneer het donker is zie je altijd hoe laat het is.

Dit horloge heeft een sportieve uitstraling en is degelijk. Gemaakt van staal, wel met een aluminium bezel. Vandaar dat dit horloge die toegestuurd is daar al wat beschadigingen op heeft, aluminium is zachter dan staal en krast sneller.
Dit horloge is ook geschikt om mee te zwemmen en je kunt tot 200 meter diep ermee duiken. Ook hier is die lume heel handig bij. De grote lumebollen op de wijzerplaat produceren voldoende licht wanneer je gaat duiken.

De bezel zelf unidirectional en kan daarmee dus alleen naar links gedraaid worden, en maakte als ik goed heb geteld 120 klikken :joy::joy::joy::see_no_evil:. De bezel draait makkelijk en het voelt niet goedkoop aan. Het geluid wat het maakt en het gevoel bij het draaien is soms echt verslavend, het voelt en klinkt goed. De kast van dit horloge is afgewerkt met geborsteld en glanzend staal. Van bovenaan gezien is het geborsteld, terwijl de zijkanten glanzend zijn.

Op de onderkant is versierd met een logo van de zee. Daarnaast zijn er wat gegevens over dit horloge te zien. Je kunt helaas (althans daar hou ik wel van) niet het uurwerk zelf aanschouwen.

Dit horloge heeft een geschroefde kroon die niet op de gewoonlijke 3 uur positie zit, maar in dit geval zit hij op de 4 uur. In het horloge zit een Japanse 4r36 uurwerk, een automaat zoals je ook kunt lezen op de wijzerplaat. Seiko staat bekend om zijn uurwerken, die ze allemaal zelf produceren. Het is dus allemaal in-house geproduceerd. Dit uurwerk is geproduceerd met day date functionaliteit. Dit horloge geeft de dag van de week aan (maandag t/m zondag) en de datum.

Laatste opmerking: leuk horloge, degelijk, functioneel, typisch Seiko.
Wanneer zou je dit horloge moeten kopen. Wanneer je op zoek bent naar een degelijk horloge die wel tegen een stootje kan. Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat dit horloge groter oogt en voor de mannen met dames polsen soms iets te groot kan zijn. Verder is dit een leuk horloge wanneer je casual gekleed ben of wanneer je gaat sporten, duiken of hiken. In deze korte review zijn er veel positieve dingen genoemd. Natuurlijk zijn er van mijn kant ook dingen die ik minder goed vind aan dit horloge. Denk maar aan de bolling van de onderkant. Dit is mijn persoonlijke smaak. Over het algemeen vind ik het prettiger wanneer een horloge lekker op je arm zit, door die bolling is dit niet helemaal het geval. Andere punt is dat de wijzerplaat heel steriel is. Het is een standaard zwarte wijzerplaat, maar naar mijn persoonlijke smaak gebeurt er te weinig. De Indices zijn netjes gedaan, het ziet er scherp uit. Laatste punt van kritiek zijn de doorgaans geleverde bandjes van Seiko. In veel gevallen vind ik die goedkoop aandoen. Wanneer het een goedkoop horloge is van rond de 100 euro dan zou dit nog niet zoveel uitmaken. Maar soms leveren Seiko bij horloges van rond de 400/500 euro metalen bandjes die in mijn ogen slechter afgewerkt zijn dan horloges van 80 euro. In dit geval is het natuurlijk mooi dat de bijgeleverde band solid endlink heeft. Maar mist het in mijn ogen scherpe lijnen, meer het contrast tussen mat en glans. Dit bandje doet het dan beter dan sommige andere seiko’s, toch maakt het mij niet warm vanwege het gebrek aan een goede afwerking die ik bij andere horloges van dit prijssegment wel zie. Maar overal kunnen we zeggen dat ik positief over dit horloge ben.
Kortom: heb je nog niet zo’n soort dagelijkse beater, dan is dit wel een aanrader!

5 likes

Kan hij echt niet eerder gestuurd worden?

3 likes