Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Zo! De Fiffer is binnen! @Sebastiaan, bedankt voor het toesturen! Ik ga ‘m vandeweek even goed bekijken en van t weekend rocken op meerdere bandjes!
Hij lijkt nu nog wat groot, en zeker de rubberen band zwemt om m’n pols, maar ik denk dat dit met een mooie nato wel een goeie match zou kunnen worden!

1 like

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE
Chillekasper
GiveMeYourDough
pasd
PapaBeer
Stratos
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj :arrow_left:
Edelweiss
MT043
Ruud2009
Ari
RicoSeiko
Eventive
AGTon
3xtr3m3
Marck
Timo9

Ik zet mijzelf er maar eens bij, zie ze vaak voorbij komen maar durf hem niet te kopen zonder hem eerst eens om hebben gehad :smile:
@Eventive naam is aangepast :smile:

2 likes

Zo. De 14 dagen zijn weer gepasseerd!
Ik heb de fiffer enkele dagen om gehad en ben er toch uit dat hij te groot voor mij is. Zeker op een nato ligt het horloge bovenop de pols. Maar die doorboorde lugs! :heart_eyes: wat ideaal!
@marnixmoed, dank je wel voor de mogelijkheid om eens te snuffelen!
@Edelweiss, PM jij mij even je adres? Dan krijg je zsm een mooi pakketje in de bus!

1 like

Misschien dat de mini turtle v Seiko wat voor je kan zijn. Die is n stuk kleiner. Weet alleen niet of ie ook lugholes heeft. Leuk dat je die nu ook ontdekt hebt door Fiffer.

Betreft NATO die t horloge verhogen, er bestaan ook 2 pièce NATO. Is eigenlijk gewoon bandje die uit 2 stukken bestaan, maar v nylon ipv leer of rubber.

Ik heb een SKX, dus voor wat betreft Seiko duikers ben ik eigenlijk wel voorzien. Desalniettemin wel leuk om 'm twee weken te kunnen dragen!

1 like

De Fiffer is binnen! @Mpaj bedankt voor het toesturen, het horloge is in goede orde ontvangen.
Ik stond trouwens wel versteld van het grote aantal bandjes. Als ik die allemaal een dag wil testen dan ben ik de komende maand wel zoet :laughing:

Wat betreft het horloge zelf is mijn eerste indruk dat het nogal fors is (of oogt) maar dat is wellicht ook een kwestie van gewenning… Een leuk aspect van dit horloge is trouwens de dagaanduiding in 2 talen (of is dit standaard bij deze horloges?). Tevens zoals mijn voorganger ook al constateerde zijn de doorboorde lugs super praktisch maar ik vindt het qua looks toch iets minder, maar functie boven vorm toch (of was dat nu andersom?) :wink:

1 like

Wacht maar. Na 2 weken zijn ineens al je andere horloges ‘te klein’ :wink:

En bij dit uurwerk en zn voorganger waren de dagaanduiding standaard in 2 talen, waarbij er diverse combi’s worden gebruikt.

1 like

Zo ik heb even mogen snuffelen (figuurlijk) aan de Seiko Turtle, waarvoor dank @marnixmoed

Het horloge is behoorlijk dik en ligt derhalve teveel bovenop de pols. Het zal een kwestie van smaak zijn maar niet zo zeer mijn ding. De kwaliteit is zoals we dat kennen van Seiko en dat betekent dat daar niets mis mee is. Een leuke bijkomstigheid is wel dat er enorm veel straps bijzitten die mij in de gelegenheid hebben gesteld om eens wat anders te proberen. Al met al was het fijn om het te proberen maar mijn eindconclusie is matig positief wat dus te maken heeft met ‘bulky’ karakter.

@Myspeedyworld stuur je mij een pm met jouw privé gegevens zodat ik jou het horloge kan toesturen?

2 likes

Net gedaan. Ben eens benieuwd👍🏻
Zal mijn bevindingen en wat foto’s hier posten

1 like

Hij is binnen. Eerste reactie is eigenlijk ik wil er weer een als beater.

Ik ga hem eens twee weken dragen en dan post ik mijn bevindingen en foto’s hier.

3 likes

Ga hem vandaag eens dragen. Wel gelijk op Nato gezet.

6 likes

Zo de Turtle mag weer door. Ik heb hem even gedragen en daarna is hij in de kist verdwenen. Goed om hem weer eens te proberen want weet nu dat hij geen draagtijd zou krijgen als ik hem zou kopen.

Het blijft wel een erg mooi horloge maar ik vond de bezel wat stroef en draag liever het andere spul😉.

@Ruud stuur je mij een PB met adresgegevens. Dan stuur ik hem op.

2 likes

De Fiffer is hier net binnen. Woeiii

Mijn eerste indruk is wel… wat een enorm ding XD.

4 likes

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE
Chillekasper
GiveMeYourDough
pasd
PapaBeer
Stratos
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj
Edelweiss
MT043
Ruud2009 :arrow_left:
Ari
RicoSeiko
Eventive
AGTon
3xtr3m3
Marck
Timo9
Patrick_PJA

Ik zet mezelf toch even op de lijst… Waarschijnlijk is het horloge veelte groot voor mijn pols maar wil het stiekem toch een keer proberen. :smiley: Hopelijk krijg ik hem in de zomer dan ga ik ermee het zwembad in. :swimming_man:

2 likes

De lug to lug is met 48 mm (aldus het internet) goed te doen! Ook zonder enorme pols.

Ik vind het een superleuk horloge en hij zit heerlijk. Ik heb m twee dagen gedragen en weet nu precies wat ik ervan moet verwachten. Ik wil hem wel weer doorsturen.

@Ari, stuur je me je gegevens per PB? Dan komt de FIFFER jouw kant op.

3 likes

Oké 48mm valt inderdaad mee! :smiley: Ik ben erg benieuwd. Mooi dat die jou in ieder geval is bevallen.

1 like

:+1:

En dat was ook 1 vd redenen v me om dit model als Fiffer te kiezen. Ondanks de diameter, vat ie binnen mijn niet gigantische polsen.

2 likes

Pakketje is binnen! De komende dagen ben ik zoet met de fiffer uitproberen en veel foto’s ervan maken… maar eerst nog even werken.

3 likes

Flinke doos.

1 like