Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Kwa overall kwaliteit ben ik t met je eens, maar mn bezel rammelt niet. Toegegeven, kweenie hoe dat na lange tijd zou worden.

Ik bedoel op mn voorheen daily wear Monster is de bezel ook wat rommelig geworden, terwijl bij enkele NOS ze er (nog) strak opzitten.

Mijn ex- NY0040 wel. Misschien pech gehad.
Die was nieuw.

2 likes

Hey Patrick, ja, laat maar komen die wristshots (misschien in het Citizen-only topic ofzo), ik ben benieuwd!
En die grijze heb ik ook gezien ja, ik heb inmiddels alle Turtles uitgebreid bekeken op youtube enzo, leuke tijdsbesteding :wink: Over het algemeen vind ik sunbursts niet ten goede komen aan de afleesbaarheid van horloges. Nu valt het bij deze wel mee, maar ik heb toch voorkeur voor de zwarte. En ik heb al een kleine Seiko 5 met grijze sunburst, fijn zomerklokje.

2 likes

Thanks! En jij bedankt voor het mogelijk maken van de Fiffer!
Vijf in je collectie, dat ga ik je niet nadoen :slight_smile:
Nato’s vind ik vaak wel mooi staan, maar niet fijn dragen. Het 2-piece perlonbandje ging ook wel, maar zo’n kast verdient een dikkere band. Deze rubber/siliconstrap is wat mij betreft perfect.

@RicoSeiko
Ik heb nog geen bericht van je ontvangen? Neem je tijd hoor, ik hou 'm veilig om mijn pols :stuck_out_tongue:

1 like

Die van mij wiebelt ook! Nieuw, afgelopen weekend ontvangen. :grin: Als je erop drukt hoor je een beetje klik en voelt hij niet heel robuust. Maar het is goed om te lezen dat ik niet de enige ben. :rofl:

3 likes

M’n kapotte skx gaf vanavond toch ineens een andere datum aan als gisteren. Even doorgedraaid, de wissel blijkt nu van 6.00 tot 9.00 plaats te vinden :smile:
Opengeschroeft, wijzers opnieuw gemonteerd en hij gaat het nog een ronde opnemen tegen de Turtle :+1:

2 likes

Knapte er spontaan op af!

Mwa hij heeft ook wel veel mooie eigenschappen toch. :sweat_smile:

Nah. Heb hem meteen verkocht. Beetje vieze nasmaak van.

Heb nu een vostokje. Doet t ook voor mij.

2 likes

Als t goed is zit er nog die andere Seiko rubber bij die er origineel op hoort. Heb je die nog geprobeerd?

Ah, dan wiebelt die v mij ook n heel klein beetje. Kun je ook n heel klein beetje indrukken. Maar dat geldt ook voor mn Seadweller en Seiko Monster in zekere mate.

Gammel zou ik t niet noemen. Maar normaals, kan zijn dat ik mazzel heb.

De mijne had bijna een mm speling… en leek wel van plastic.

De turtle is dan 10x beter. Hoe vergelijkt de skx met de turtle? Is dat vergelijkbaar of?

Heb nooit een SKX gehad…

1 like

Ik vond ze vergelijkbaar. Hoewel de Turtle wel verbeterde punten heeft zoals de soepelere rubberen band, solid end links op de bracelet en n duikers extentie. Ook wat mooier afgewerkt met de subtiel opgelegde indexen. Maar kwa bouw vond ik ze gelijkwaardig.

1 like

Heb ze toch weer es v stal gehaald en snap nu die bedoelde buiging vd kast. Bij de Turtle wel n heel stuk prominenter, maar de NY0040 heeft t inderdaad ook.

1 like

Ik heb 17,5 omtrek, dus ik heb de mini turtle gekozen. Zit perfect op rubber.!

4 likes

Prachtig horloge ook, maar naar mijn mening een meer contemporaine uitstraling dan de retro van z’n grote broer. Wel goed om je dat te realiseren als je de mini Turtle overweegt.

Gisteren de NY0040 en de Turtle gedragen. De Turtle heeft toch n stuk meer wrist présence, wat mijn voorkeur heeft. Desalniettemin, wat mij betreft geen klachten over de NY0040.

Breng me nou niet weer aan het twijfelen met die Citizen :wink:
Want ik ben inmiddels volledig overtuigd van de :turtle: in combinatie met deze band.
De combi is zo comfortabel om de pols, en het doet wat het moet doen: Tijd, dag en datum zeer overzichtelijk weergeven. Als ik moest kiezen tussen mijn collectie of enkel de Turtle, zou de Turtle winnen. Ware het niet dat er horloges van mijn vader bij zitten die ik echt nooit weg zal doen. Maar dat heeft het voor mij wel helder gemaakt, deze :tutrle: is het voor mij waard, hij gaat er komen.
Waar komt de band vandaan eigenlijk? Uncle Seiko? Want die heeft deze week aanbieding op de banden, heb ik meteen gebruik van gemaakt. Ik moet nog in de zak met bandjes kijken voor die andere die je tipte.

En over die mini :turtle:, die heeft ook een hele leuke kastvorm, erg origineel. Maar daardoor veel moderner en mist hij, ook in mijn ogen, die nostalgische uitstraling die de grote broer heeft.

Ander nieuws: ik heb bericht van RicoSeiko, hij slaat deze Fiffer door omstandigheden voorlopig over. @RicoSeiko, zet je jezelf weer onderaan de lijst als je over een paar maanden weer mee denkt te kunnen doen?

De lijst is nu:
1.Marnixmoed
2.Thehaguedragon
3.H_J_R_
4.Vintage4all
5.Igor
6.NickW
7.RobertW
8.Koekoek
9.ArjanV
10.Marxje
11.Bouke
12.anon32526882OV
13.Logie
14.25tien
15.Dpvh
16.PLP
17.Candide
18.Thijsie
19.Thieuke
20.StefanKetelaars
21.Dino
22.Firly
23.Logixa
24.Dins1
25.Ruudvv
26.Marijnr
27.ThomThom
28.Whyking
29.Watch-This
30.Dutchmanpeet
31.RBK
32.Bouke
33.Selie
34.S_Augustinus
35.Teunnes
36.Richz1986
37.Stijn306
38.Leim
39.Spierbundel
40.Jaroen
41.Galf
42.Eddio
43.Wilfox
44.Phoenix.bas
45.Chlorophyl
46.Cdg
47.SjoerdKurstjens
48.SeikoFrank
49.Baars
50.Jarl
51.Joostvv2
52.Goku13
53.Daiderik
54.Jeranimo
55.Zipflip
56.Leszek
57.CitizIrv
58.CT_RS
59.Malus65
60.Jhanair
61.MaartenE
62.Chillekasper
63.GiveMeYourDough
64.pasd
65.PapaBeer
66.Stratos
67.Jeroenx87
68.ILoveWatches
69.denvro
70.Sebastiaan95
71.Mpaj
72.Edelweiss
73.MT043
74.Ruud2009
75.Ari :arrow_right:

76.Eventive
77.AGTon
78.3xtr3m3
79.Marck
80.Timo9
81.Patrick_PJA
82.Svenn
83.Lizzard

@Eventive, je ontvangt zo bericht van mij!

2 likes

Haha, zo te horen ben je er al uit, en kan die Citizen je niet meer v je stuk brengen.

De band is niet van ‘uncle seiko’, maar is n originele Seiko band. Ik had n Nemo Turtle, waar ik de naam Nemo niet v zie. Ik bedoel, zo n anemoonvis is oranje, wit en zwart. Niet blauw. De nickname Fanta Turtle vind ik dan meer gepast gezien zn blauw oranje insert en in navolging v pepsi en coke

Enfin, ik wilde er n gepaste Nemo v maken door er n zwarte keramische bezel in te laten zetten. Dat had Rob v Monsterwatches mooi voor me geregeld.
Bij het ophalen liet ie me allerhande oranje gekleurde bandjes zien om de Nemo mee te combineren. Tot mn verrassing liet ie nog n zwarte Seiko band zien. En dat was dus deze beruchte. (Weet overigens niet meer bij welk model hij officieel hoort of wat zn productcode is)
Helemaal niet waar ik naar op zoek was, maar hij paste imho nog beter bij de Turtle dan diens eigen band.
Dus na kort wikken en wegen (had nl ook nog n aantal oranje bandjes erbij gekozen), besloten ook deze Seiko flat vents erbij te nemen. N fractie later dacht ik ook aan de Fiffer en leek t me zeer de moeite waard om dit bandje met jullie te delen. En gezien de reacties was dat geen verkeerde inschatting.

T enige min puntje, wat ik overigens ook heb met de originele wave vents, is dat op t soepele gladde siliconen/rubber (?) de metalen keeper makkelijk verschuift en dat de band zelf makkelijk van de keeper glijdt. Hij glijdt er niet perse gelijk helemaal er uit, maar zorgt voor n zichtbare lus ipv dat ie strak op zn plek zit. Dit euvel provisorisch verholpen door er n dunne rubberen keeper aan toe te voegen.
Nou ja, nog n nadeeltje dan. Ik ga graag naar de sauna, en daar blijft deze band geregeld ‘plakken’ aan de mouw v mn badjas tijdens t aan en uittrekken. Vandaar dat ik er n poosje n Seiko Z22 op had gezet. Die origineel bij de SKX007 horen. Die zijn stugger, maar ook gladder. Ik leerde echter dat veel kunststoffen giftige stoffen bevatten die vrijkomen bij dergelijke hitte zoals in sauna’s. Daarom ook t verbod op slippers in de sauna. Sindsdien kies ik daarom voor siliconen banden en ben ook op zoek naar siliconen slippers. Die bevatten namelijk geen giftige weekmakers. Beetje offtopic, maar dus ook n nadeel. (Sowieso niet bevoorderend voor n horloge om sauna in en uit te gaan, dat terzijde).

Overigens, dit is de originele wave vents met n soort v pre-v achtige gesp en gesigneerde metalen keeper.

https://i1.wp.com/watchclicker.com/wp-content/uploads/2019/12/Seiko-Turtle-SRP777-9.jpg

https://i1.wp.com/watchclicker.com/wp-content/uploads/2019/12/Seiko-Turtle-SRP777-23.jpg

Zie ook de vroege posts v dit topic waar de Turtle geregeld op die band zat.

3 likes

Helder! Het lijkt dat het de snj025-band is van Monsterwatches. (Deze)
Ik herken dat lusje dat ontstaat idd, heb er geen last van gehad. De keeper is altijd op zijn plek gebleven, maar die zit met mijn smalle polsen ook helemaal tegen het bredere uiteinde van de band geklemd. Heb het horloge ook met hardlopen omgehad, 1x 5k, 1x 10k en 1x 4,5k met de hond (vond ie niet leuk), geen enkel probleem met verschuivingen of iets dergelijks. Gewoon supercomfortabel. (Horloge en band zijn goed afgespoeld daarna hoor :smile:)
Ik ben benieuwd naar de uncle seiko banden, kijken of die in de buurt van dit comfort komen. Deze is onderweg.
Heb vandaag ook 2 andere bandjes van Rob binnen, maar die komen niet in de buurt van de Fifferband.

Affijn, het Turtle fifferavontuur zit er voor mij op, het pakketje is met een extra kleinigheidje doorgestuurd naar @Eventive.

Volgens mij is het wel duidelijk dat ik bijzonder gecharmeerd ben van deze :turtle:. Dat had ik vooraf echt niet gedacht, 44mm om mijn dunne polsen. Het heeft mijn aandacht voor andere horloges compleet doen re-evalueren.
Wil ik een horloge die in mijn ogen perfect voor me is, of kan ik me met een “mindere” tevreden stellen. Ga ik me storen aan de minpunten van bijv die ny0040 nu ik weet dat ik alles aan de turtle zo fijn vind. Dat weet het niet zeker, maar ik weet wel zeker dat de Turtle de meerprijs waard is. Tot ik mijn eigen turtle heb aangeschaft ga ik nagenieten van de foto’s.

Tot slot: die tweede rubber band zit niet in het pakket. In het horlogedoosje zitten de twee stalen banden (in twijfelachtige staat, heb ze ook niet gebruikt), en het horloge op de flatvent. Dan zit er nog een zak het pakket met daarin een berg nato’s, een paar perlons en een enkel lederen bandje.

We’ll meet again, fijne :turtle:

3 likes

Het probleem is met die metalen banden is dat het verstellen vd schakels best n gedoe is. Ik bedoel, wanneer ze bij mij eenmaal op maat zijn, is t meestal n kwestie v bandjes wisselen en eventueel de fijnafstelling. De Seiko banden zijn imho verder best degelijk.
Maar met zo veel verschillende polsen is t wisselen v schakels denk ik te veel gedoe helaas.
Anders was t denk ik als de band schroeven had ipv pinnen. Dan was schakels wisselen relatief een eitje.

Heh wat jammer. Weet iemand waar die band is gebleven?

Misschien dat ie nog nagestuurd kan worden naar de volgende op de lijst?

1 like