Niet heel tof dat er continu banden ontbreken.
Overigens n kanttekening bij de metalen keepers. Mijn ervaring met de mijne is dat t rubber bandje en de keeper door de lagere frictie makkelijk schuift. Hangt natuurlijk ook vh kunststof af. Bij de Powerwatch is dat ook heel glad, waardoor die ook uit zn siliconen keeper glijdt.
Dat kan dusdanig zijn dat t bandje uit de keeper raakt.
Mijn oplossing is t toevoegen v n extra kunststof keeper die wel genoeg frictie geeft. Waarom niet ter vervanging? Omdat de originele keeper wel gaaf is
Dat z22 rubberen bandje, dat is toch gewoon zo’n bandje dat bij de SKX zit?
Z22 is volgens mij een bijnaam, net als Turtle. Verkopers noemen meerdere 22 mm Seiko rubber banden ‘Z22’. Ze hebben wel verschillende originele typenummers. De ‘Z22’ van de Turtle is bijvoorbeeld R02F011J0, de gegolfde SKX band is de ZTA05J of 4FY8JZ
Ah, dat helpt! Ik meende echter op het bandje die hierbij zat dat er daadwerkelijk ‘z22’ op de onderzijde stond.
Bevalt je blauwe turtle?
Ja super! Ik was bang dat hij te groot zou zijn voor mijn 17cm pols -dat is eigenlijk ook de reden dat ik er niet eerder een gekocht heb- maar het valt reuze mee. Optisch maar iets groter dan een SKX007, en draagt zelfs comfortabeler.
Ik twijfel om er een OEM rubber band bij te kopen, ik heb al een after market ‘chocolate bar’ band onderweg en moet zeggen dat de stalen band erg fijn is.
Is die tweede foto nou een skx? Die letters zijn zo verkleurd dat ze wel heel lijken. Mooie band trouwens!
Ja, een 007 uit 2006 meen ik. Foto is van 2018, de tekst is natuurlijk verkleurd, geen trucjes Ik denk wel dat de blauwe ar coating van het saffier ook een rol speelt. De band is een destijds populaire ‘Watchadoo’. Deze was te bestellen via Monsterwatches, Rob zette er dan optioneel een originele Seiko sluiting op.
Heb na een hele lange tijd prutsen met de dunnere pushpins alsnog de stalen band er prachtig om gekregen.
Geen inkepingen, geen speling, geen beweging of whatever. Niks. Werkt gewoon super.
De stalen band is inderdaad prima maar toen ik de originele bijbehorende siliconenband erop had gezet was ik verkocht.
Nadeel daarvan is dat als ik die een paar dagen non-stop draagt er wat huid-irritatie ontstaat op de drukpunten waar dan vermoedelijk te weinig frisse lucht bij kan komen.
Sindsdien draag ik 'm op die band om de dag aan de andere pols - problem solved en maximum draagcomfort.
Hier en plaatje op nato:
Is adviseer je toch de originele maat bandpennen te gebruiken. Dit is de Strapcode band toch? Die wordt standaard geleverd met dikke bandpennen. Ik heb die band er zelf op en af gedaan dus het moet kunnen.
En let er op dat de uiteinden van de bandpennen 1,1mm zijn anders gaan je gaten uitlubberen!
Ik zou ook eerder de originele bandpennen adviseren, ook al geeft dit wat speling Een klein beetje speling op de bandpennen is toch ook niet zon probleem? De meeste van mijn horloges hebben dat eigenlijk wel.
Ik bedoel trouwens niet dat je een verkeerde maat moet gebruiken, meer speling in de pen zelf, als je begrijpt wat ik bedoel
Dat staat er ook op. Maar volgens mij geeft dat de band breedte (niet ineens aan internetsnelheid denken
) aan.
Maar t zijn 2 hele verschillende banden. Die vd skx is veel stugger en heeft rubberen keeper. Die vd Turtle is veel soepeler, heeft metalen keeper, gesp is n soort pre-v achtig type, en is n stukje duurder. Ook kwa vorm zijn ze wat anders. Zo heeft de turtle dacht ik 2 waves ipv 3 op de skx.
Jammer dat zo te zien beide originele rubberen banden die ik erbij had gedaan zijn verdwenen. Anders had je t kunnen uitproberen.
Zelf vind ik t misschien wel de meest comfortabele rubber (siliconen?) banden die ik heb.
Ik droeg mijn originele rubberen turtle band in 2017 circa n jaar non stop.
Ik ervaar de hetzelfde soms ook. Soms n hele tijd niet. Maar idd mijn ervaring was ook even n dagje om de andere pols en daarna ging t weer lange tijd goed.
Standaard ging bij mij t horloge overigens elke nacht om de rechter pols tijdens t slapen.
Ik heb nu al 3 banden gehad voor mijn turtle qua uiterlijk leken ze allemaal op die van de fiffer…maar er was er helaas geen 1 zo soepel en die het comfort had van de fiffer.
Ik draag hem dus maar weer op staal…
Degene die hier bij zat is die van de SKX toch? Er was ook een flat vent, maar zag de originele er destijds niet tussen zitten.
Een van de redenen dat ik die van de SKX zo goed vind bij de turtle, is omdat dat bandje iets breder is dan de lugs, waardoor het de kast een wat kleiner compacter gevoel geeft.
Die er nu bij zit is idd van een skx. Ik was nr 75, toen was de originele rubber strap al zoek. Nog een poging gedaan gedaan in dit topic om hem op te sporen, zonder resultaat.
En nu de superfijne flatvent dus ook weg. Echt jammer, die ervaring was voor mij de reden om dezelfde combinatie te bestellen.
Ik heb een timegrapher (en ben volgens mij na een wissel of 6 aan de beurt)
Mijn “ervaring” met reguleren is een klok of 20.
(Dat klinkt beter dan “één avond” ;))
Zeg het maar …