Ow dat ziet er niet goed uit nee… Er zaten bij mij twee stalen banden bij. 1 met dikkere lugholes (voor de dikke pushpins) en 1 met dunnere lugholes (voor dunnere pushpins). De eerste was helemaal uit elkaar in een zakje en heb na veel proberen hem nogsteeds niet goed op maat kunnen krijgen. Heb daarom degen met de dunnere lugholes er maar opgestoken😅
Hey marnix, de rubber banden zijn niet weg h’or. Ik heb ze alleen niet meer gedragen omdat ik ze persoonlijk niet mooi bij mijn pols vond staan. Ik zal anders binnekort nog wel een fototje maken als je je daar gerustgesteld bij voelt.
Mijn zege heb je.
Ik ben benieuwd of t op zn zij of plat leggen nog heeft geholpen?
En t zijn zoals Ruud liet zien uurwerkjes die n behoorlijke afwijking mogen hebben.
Maar met wat reguleren zou dat n flink stuk verbeterd kunnen worden. Mn Shrouded monster droeg ik n jaartje als daily beater. En die heb ik gekregen naar 3 a 4 minuten per maand voor. Circa + 6 a 8 secondes gemiddeld per dag.
Misschien wel handig als iedereen in t vervolg dat doet bij ontvangst. Een foto vd inhoud.
Zien we gelijk waar ergens iets misschien per abuis is achtergebleven en kan t snel hersteld worden.
De Fiffer turtle voor $317…
Hoewel alleen naar n adres in de VS. En actie eindigt op 25/10. Oftewel, loopt over paar uur ook af in de VS.
Zag de aanbieding nu pas.
Dit was eind juli begin augustus. Gemiddeld +13,5 per dag. Als ik slaap gaan ze op het nachtkastje meestal op de kant met de kroon naar boven en de veer tevoren opgewonden.
Het op de zijkant leggen heeft voor mij niet veel geholpen. Hij loopt nog steeds veel voor.
En over de inhoud: ik zal voordat ik alles op de post doe wel foto’s maken. Dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.
Ik wil er niet onnodig lang over doorgaan, maar misschien heeft iemand er nog iets aan of anders voor de toekomst: Deze heb je nodig voor de stalen band en Seiko rubber en deze voor de meeste andere banden. Beiden hebben de juiste maat ‘tip’ voor de lugholes (1,1 mm), bij de zgn. skinny fat spring bars is de diameter van de rest van de bar 0,5 mm kleiner dan origineel zodat bijvoorbeeld standaard lederen banden beter passen.
En dan zijn er ook nog springbars met een end tip van 1,1 mm, maar waarbij het middenstuk van de springbar een diameter heeft van 1,78 mm.
Soms past een 2 mm springbar net niet in een aftermarket band, de 1,78 mm past dan wel. Ik heb deze zelf ook in gebruik en de kwaliteit is goed.
Deze springbars zijn niet gemakkelijk te vinden, Seiko zelf heeft ze niet en Cousins ook niet. Een hele zoektocht voor gehad, maar uiteindelijk toch gevonden op https://www.ebay.nl/itm/19mm-20mm-22mm-Semi-Heavy-1-78mm-Spring-Bar-w-1-1mm-End-for-Seiko-Citizen-Diver-/362067026444
Rob v Monsterwatches.nl had (heeft?) ook springbars met dubbele kraag, die inderdaad minder dik zijn, maar waarvan de tip goed in de gaatjes passen. Ik gebruik ze op mn Shrouded Monster met n aftermarket band v Rob.
Boys, je kunt die fat springbars gewoon bestellen op Ali. Kost geen drol.
Heb je ook ervaring met de kwaliteit? Ik bedoel, had lang geleden op eBay (pre Ali tijdperk es goedkope springbars gekocht. Die vond ik behoorlijk gammel. Durfde ze uiteindelijk alleen op n paar Rikketik koopjes v n tientje ofzo te zetten. Van die headonly handopwinders waarbij enige criteria was dat ze na opwinden nog bleven lopen
Ik heb al meerder keren banden en zelfds wat horloges gekocht bij Ali. Over het algemeen zijn de onderdelen best wel prima, maar je moet even goed kijken naar reviews met foto’s.
Nou dit was het dan. Vandaag de dag dat de fiffer naar de volgende gaat. Ik heb geweldig van je genoten, zowel van het horloge als alle bandjes en de boekjes. Voor iedereen die een beetje twijfels had met wat er nu daadwerkelijk in de doos zit zal ik beginnen met dit bij mij voor vertrek te laten zien. Zo kan er geen paniek zijn over waar iets verdwenen is. Als het goed is zijn alle bandjes compleet. Ik had gezien dat er hier nogal stress over was… Ik heb zelf ook wat nieuwe pushpins toegevoegd (ja die dunne die je eigenlijk niet mag gebruiken maar ik had ze toen toch al gekocht) dus voor de gelukkige die deze zou kunnen gebruiken: niemand houd je tegen.
Hier is de complete foto van alles dat er in de doos te vinden zal zijn naast wat impakkingspapier natuurlijk. Een aantal hele leuke boekjes waarbij ik zelf ook het ‘Rado 2020 Collection’ boekje heb toegevoegd voor de liefhebber.
En dan natuurlijk alles mooi verpakt in de doos met zo’n goed verpakkingsmateriaal dat de turtle zowat voor een tank gegooid kan worden en het nog overleeft. Je weet het maar nooit eh met die postbezorgers
Dankjewel @marnixmoed en iedereen die mee heeft gedaan aan dit prachtige project! Alle toevoegingen etc… hebben wij uiteraard allemaal samen gedaan. Ik ben heel erg dankbaar dat deze kans mij gegund is geweest en dat iedereen na al deze tijd nogsteeds met zo’n goed vertrouwen en trots dit topic voort zet.
Dus ja, dat was het dan… Op naar de volgende. Moet morgen toch in Brugge zijn dus zal hem daar direct op de post doen @Owengraven. Ik hoop dat je er net zo veel van zal genieten als ik!
Mooie foto’s, fiin overzicht. De flatvent zit er idd wel bij gelukkig. Ik had die zo lang niet in het topic langs zien komen, kon me niet voorstellen dat ie zo lang niet gebruikt zou worden. Top band!
Mocht lectuur t pakket te zwaar maken, dan mag er wat mij betreft wat uit om de transportkosten niet te gek te laten worden.
Gelukkig, de Seiko flat vent zit er idd nog bij. Heb je die niet geprobeerd? Die vind ik erg comfortabel en bijzonder goed staan op de turtle.
Is de olijf groene NATO band met Robelin op de hardware ook vermist?
Het gewicht is nog niet te erg. Volgens mij 3.7kg ofzo dus aan de 10kg zitten we nog lang niet.
Heb de seiko flat vent eigenlijk niet geprobeerd. Er zitten trouwens een aantal groene nato’s bij maar heb niet gelet op de tekst dat erop stond. Vond groen persoonlijk ook niet zo geweldig bij mij staan.
Mocht er btw nog iemand hunten voor een turtle, staat er eentje in het blauwe gedeelte:
Jij zo te horen
Doe eens gek Joey!