Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Afgelopen dinsdag kwam hij binnen. Goed ingepakt door @denvro. Vorige dagen waren chaotisch, dus kwam ik er nu pas aan toe om het pakje te openen. Wat een plaatje.

Verder uiteraard weer boekjes in overvloed, net als bij de fiffer Seiko turtle. Ik geniet nu al. :slight_smile:

4 likes

afbeelding

Excuses voor de horizontale weergave, ik krijg het gifje helaas in deze app niet netjes recht. Maar wat gaaf!

Dit is de eerste chronograaf die ik in handen heb en wat leuk. De laatste seconde loopt de 30 minutenwijzer een mee naar de volgende minuut. Dit soort dingen, daar kan ik enorm van genieten.

3 likes

Nee!!! Arg. Die mooie video die ik omgezet het naar bewegend gif, dat wordt een plat plaatje…

1 like

Hij beweegt bij mij helaas niet.

Ja, volgens mij slaat de software van het forum hem plat. Dus dan maar even zo.

1 like

Hmmm… Je animatie lijkt zo te zien niet te zijn ge-loopt.
Maar als je de pagina laadt of ververst krijg je wel 1x je animatie te zien.

P.S. loopen op t forum kan wel, ik had er zelf eentje n poosje geleden geplaatst.

1 like

Wat een leuk horloge weer. Eerder heb ik de Seiko te logeren gehad, daar kon ik geen genoeg van krijgen. Stiekem hoop ik nog eens een keer zo een te kopen en in mijn collectie toe te voegen, maar op dit moment nog even niet.

Deze is duidelijk anders. Hij is prachtig om te zien en heeft een hele eigen smoel. Echt een plaatje en hij loopt als een klok. Toch ga ik hem na een paar dagen doorsturen naar de volgende.

Ik raak namelijk telkens in de war van de chronograaf. Hoe mooi ook, ik denk telkens dat hij op het hele uur staat.

Dus weer een horloge waar ik echt wat nuttigs van geleerd heb; hoe gaaf een chronograaf er ook uitziet, ik word daar toch minder vrolijk van het gebruiken als van het zien.

Ik gun iedereen die hierna komt een prachtig schouwspel en veel plezier. Het is echt een plaatje om te zien.

3 likes

Fiffer ontvangen van @Sandy . Wat een leuk initiatief dit en leuk dat HF dan ineens zo tastbaar wordt!

De Seagull:

Eerste indruk: leuk horloge, mooie kleuren maar wel een rammelding!

7 likes

Hoe bedoel je? Ik heb wel v n metalen rammelband, of rammelende (folded) end links en horloges met wobble gehoord.

Maar als t ‘head only’ zelf rammelt, zit t uurwerkje misschien niet meer goed vast?

Zou kunnen, hij rammelt duidelijk als je ligt schudt. Kan door de caseback verder niks zien en horloge loopt goed en functioneert naar behoren. Maar ja, rammelt.

1 like

Hmmm :thinking:

Dat klinkt niet goed. Ik kan de mijne niet vinden. Misschien liggen ze in de kluis. Maar ik kan me niet herinneren dat ze rammelen.

Iemand waar de Seagull head only rammelt?

Leuk om de Seagull een keer in het echt te hebben gezien. Is mij echter te klein en te dik. En wederom de bevestiging dat een chrono niet aan mij besteedt is. Hij mag weer door.

@yamverda hij komt eraan!

3 likes

Er zijn wel dunne chronograaf horloges, maar dan zit je in n hele andere prijs klasse, zoals de 4,65mm dikke Altiplano.

2 likes

Bijzonder! Chrono’s zijn niet mijn ding, onoverzichtelijke wijzerplaten en gebruik de complicatie simpelweg niet. Als timer is een draaibare lunette m.i. veel praktischer. Nogmaals superleuk initiatief deze fiffer!

1 like

Alles binnen n uur en als t niet te nauw luistert is n zuiders bezel idd praktischer.

Vandaar dat dit mn daily beater is

Nou ik ben aan de beurt
Ben benieuwd
Vind de Russen wel wat hebben

1 like

Spannend

1 like

Het pakket is binnen

4 likes

Ziet er uit als vintage jaren 60
Het heeft wel wat

2 likes

Nou Nring
Hij wordt naar je gestuurd
Het initiatief is heel mooi
Het schept een band en je doet kennis op

2 likes