Dan moet het haast te maken hebben met het glas wat ik vervangen heb. Al weet ik vrij zeker dat de ring niet los zat toen ik het nieuwe glas erin gezet heb? Wellicht dat het glas met het dragen (of tijdens verzending) toch iets is losgekomen, waardoor ook de ring is gaan rammelen? Super dat je hem weer gefixt hebt!
Wist niet dat het glas in het verleden vervangen was
Allereerst: Super bedankt voor dit leuke initiatief @marnixmoed!
De Seagull 1963
Dit horloge spookt al heel lang door mijn horloge-wishlist. Ik heb hem meermaals bijna gekocht, maar op de een of andere manier is het er nog nooit van gekomen. En toch wordt ik elke keer als ik er een voorbij zie komen enthousiast. Fijne kleine behuizing, leuk ontwerp, zacht geprijsd en een handopwinder met chrono staat natuurlijk garant voor uren kijkplezier. Eens zien hoe die in het echt bevalt!
De looks
Ik vind het een heel gaaf horloge! Ik was bang voor het kermis/knaken-horloge gevoel maar dat kreeg ik er helemaal niet van! De afwerking is op het blote oog gewoon dikke prima! De opgelegde glimmende uurmarkeringen contrasteren mooi met de matte zachte kleur wijzerplaat. Op het oog is de opdruk op de wijzerplaat prima voor elkaar. De rode en geblauwde accenten maken het feestje compleet. Puntje van kritiek is dat het blauw wel heel fel is. Dit had van mij iets subtieler gemogen.
De feel
Ik heb het horloge afgelopen week veel om de pols gehad. Door de inspanningen van @Logixa heb ik, in tegenstelling tot de voorgaande recensies, geen enkele rammel gehoord. Je hoort het uurwerk lopen, maar dat is voor mij niet storend. Ook de chrono werkt naar behoren. Bovendien verbaasde ik me over de gangreserve. Al mijn automaten vallen met een dag wel stil, de seagull houd het gerust 2 daagjes uit. Qua draagcomfort ligt het horloge door de combinatie van het hoge achterdeksel en de nato-band redelijk hoog op de pols. Met mijn bescheiden polsjes was het geen probleem.
Conclusie
Een erg leuk horloge voor zijn prijs! Hij zal zeker door m’n wishlist blijven spoken. Ik heb er van genoten!
Super gaaf, zou graag in real life kennis willen maken met dit horloge! Kan ik ook nog op de lijst worden bijgeschreven?
Ja hoor, gewoon t meest recente lijstje in zn geheel kopiëren en je naam onderaan toevoegen.
Volgens mij is dit de meest recente lijst:
Ik zet me er ook graag bij
- Marnixmoed
- Thijssie
- Pat486
- Spierbundel
- Jaroen
- Phoenixm.bas
- RBK
- Galf
- Thieuke
- Eddio
- S_Augustinus
- koekoek
- wil fox
- Logixa
- NielsV
- Berend
- Regenboog
- Fate_Amenable_To_Change
- Brinkmeister
- Chlorophyl
- Blauwbeer
- Sjoerd_K
- Enlil
- Wannawatch
- Stratos
- Spooler
- TheWatchDude
- Jarl
- W.E
- Goku13
- Chillekasper
- CDG
- GiveMeYourDough
- Sebastiaan95
- JeanLuc
- Mpaj
- Drebin
- The_Don
- denvro
- ILoveWatches
- Poderoso
- Yamverda
- Nring
- Watching4watches
- Captainslow
- Jewe
- Valentijn
- Igitur2502
- Rebunted
- Owengraven
- Crisis
- Pantarhei
- Mipnick
- Ari
- JayJayVo
- richardr86
- amaris
- wimm5
- Bottero
Nee, dat lijkt me n ingekorte lijst. Ik bedoel een complete lijst vanaf de 1e persoon.
Klopt, zag het nu ook en heb het aangepast! Scusi
@Valentijn heeft aangegeven dat het hem nu niet goed uitkomt, maar dat hij later nog een keer mee wil doen. Als het goed is komt de Seagull vandaag aan bij @Igitur2502. De lijst ziet er dan als volgt uit:
- Marnixmoed
- Thijssie
- Pat486
- Spierbundel
- Jaroen
- Phoenixm.bas
- RBK
- Galf
- Thieuke
- Eddio
- S_Augustinus
- koekoek
- wil fox
- Logixa
- NielsV
- Berend
- Regenboog
- Brinkmeister
- Chlorophyl
- Blauwbeer
- Sjoerd_K
- Enlil
- Wannawatch
- Stratos
- Spooler
- TheWatchDude
- Jarl
- W.E
- Goku13
- Chillekasper
- CDG
- GiveMeYourDough
- Sebastiaan95
- JeanLuc
- Mpaj
- Drebin
- The_Don
- denvro
- ILoveWatches
- Poderoso
- Yamverda
- Nring
- Watching4watches
- Captainslow
- Jewe
- Igitur2502
- Rebunted
- Owengraven
- Crisis
- Pantarhei
- Mipnick
- Ari
- JayJayVo
- richardr86
- amaris
- wimm5
- Bottero
- Valentijn
Mijn tijd met de zeemeeuw zit erop! Nou zou ik graag Rebunted een berichtje sturen om de overdracht te faciliteren maar als ik op zijn profiel klik krijg ik de melding “Het openbare profiel van deze gebruiker is verborgen” en dus kan ik hem geen berichtje sturen. Heeft iemand raad?
Mag ik ook op de lijst? De Seagull zit al een tijdje in mijn kop. Maar ik twijfel of ik voor mijn 20cm pols een 38, 40 of 42 mm moet aanschaffen. Zou hem graag eens passen en voelen. Thanks alvast
Daar zijn Fiffers voor in t leven geroepen. Op je gemak n paar weekjes om de pols uit te kunnen proberen.
Het enigste wat je hoeft te doen om op de lijst te komen is de meest recente lijst in zn geheel te kopiëren en je naam er onder te zetten.
- Marnixmoed
- Thijssie
- Pat486
- Spierbundel
- Jaroen
- Phoenixm.bas
- RBK
- Galf
- Thieuke
- Eddio
- S_Augustinus
- koekoek
- wil fox
- Logixa
- NielsV
- Berend
- Regenboog
- Brinkmeister
- Chlorophyl
- Blauwbeer
- Sjoerd_K
- Enlil
- Wannawatch
- Stratos
- Spooler
- TheWatchDude
- Jarl
- W.E
- Goku13
- Chillekasper
- CDG
- GiveMeYourDough
- Sebastiaan95
- JeanLuc
- Mpaj
- Drebin
- The_Don
- denvro
- ILoveWatches
- Poderoso
- Yamverda
- Nring
- Watching4watches
- Captainslow
- Jewe
- Igitur2502
- Rebunted
- Owengraven
- Crisis
- Pantarhei
- Mipnick
- Ari
- JayJayVo
- richardr86
- amaris
- wimm5
- Bottero
- Valentijn
- Jaac
Aha! Done! Echt een mooi initiatief. Ik houd de fiffers al een tijdje in de gaten. Hopelijk binnenkort dan zelf aan de beurt.
Iemand vroeg onlangs of je ook tegelijkertijd op meerdere Fiffer lijsten mag staan. Wat mij betreft wel. Mocht je de andere ook leuk vinden om uit te proberen.
Ik zou mij ook graag willen inschrijven. Zit ook al een tijdje te twijfelen. Voornamelijk of die te dik is of niet.
Hoelang mag je hem hebben per persoon? 1 week?