Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Ik vertrouw die man voor geen haar dus ik sta niet garant

2 likes

Oh maar dat hoeft ook niet, het is een fiffer en wie hem thuis heeft is verantwoordelijk. Je hoeft niet bang te zijn voor een claim hoor.

3 likes

In dat geval vind ik het best. Is het idee dan dat ik hem bij @w.e ophaal? Of gaat hij eerst terug naar jou

2 likes

Terecht.

image

4 likes

:joy::joy::joy:

@W.E blijft daar mooi met zijn zweterige vingers vanaf. Los van het feit dat Chlorophyl toch niet naar Koekoek met zijn hang naar het verleden luistert en dat glasdeksel er gewoon op laat zitten.
Nee man, wie weet wat die gast ermee uitspookt.

2 likes

Ik ga voor vintage vibes. Ik ga helemaal los op dit horloge!

6 likes

Dus je hebt zo’n rare ijzeren raceband thuis liggen en ook nog in de juiste maat? :astonished:

Wat moet jij een koffer vol bandjes hebben zeg.

5 likes

Ik heb er ook een in de keukenla. Nota bene zonder horloge, maar dat mag de pret niet drukken. De bovenste maat is voor als de betere wederhelft van huis is, de tweede voor als we gezamenlijk eten. Steevast perfecte porties spaghetti.

5 likes

Dit gaat steken bij @W.E. :joy:

2 likes

Pas jij maar op met die band, blijf lekker binnen. Je verbrandt voordat je er erg in hebt.

Boeit me geen steek. :joy:

3 likes

Nou, ik zou zeggen: Het is geïnspireerd op het origineel, naast zoveel andere varianten van dit horloge, zoals de Ed63.

De reissue die door Seagull zelf is gemaakt, moet het meest op het origineel lijken. Maar die is te duur en eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk. In ieder geval voor mij.

Dus, ik ben het wel een beetje ermee eens dat het niet echt (een reissue van) een vintage is.

Hoe dan ook het blijft een leuk horloge!

Tuurlijk. Stiekem vind ik die laatste bund band foto wel mooi :shushing_face:

3 likes

Idem dito. Ik heb m’n andere ook op z’n dichte deksel gelaten. Daarbij moet ik wel zeggen dat m’n zichtbodem met rode print uhm… Oordeel zelf maar

:scream:

Zelfs ik trek ergens de grens!

:wink:

1 like

Ik ben geen expert vh t horloge, maar wat ik vd man die t horloge binnen Seagull opnieuw heeft uitgebracht, was dit wel degelijk n reissue vh origineel.
Alleen had hij t imho briljante idee om er n… Mao sausje overheen te gieten.

T is ook maar hoe je t beestje noemt. Tag Heuer noemde hun Monaco met de kroon op 3, wijzerplaat met zonnestralen ook n reissue vh origineel met de kroon op 3.
Later brachten ze weer n heruitgave uit, eerst als limited edition en later in n ander formaat, die wel weer meer op t origineel lijkt.

Sommige merken noemen hun heruitgave v n oud model som zelfs replica…

Overigens weet ik niet of de replica vh origineel oorspronkelijk vanuit Seagull werd geïnitieerd of er buiten. Ik kom overigens verschillende oude uitvoeringen tegen, dus welke t origineel is die geleverd werd(en) aan de Chinese luchtmacht weet ik niet (meer). Geheugen beetje brak aan t worden :sweat:

1 like

Even een update.

Ik heb een ‘vintage’ ‘lederen’ bandje van een forumlid overgenomen omdat er nog geen leer zat bij de Fiffer. Het geeft hem wel een vintage gevoel maar ik moet er nog aan wennen.

Oh de Cinezen hebben het niet zo nauw genomen met de maatvoering. Ook hier hebben ze een beetje overdreven want de lugmaat blijkt geen 18mm maar 17,5mm te zijn. Beetje proppen dus. :wink:

4 likes

Dat is potverdorie een mooi gezicht man! En is deze band nou zo dik dat hij het gat ook aanzienlijk opvult? :open_mouth: :+1::+1: Ik kan niet wachten, als ik jou nou 45 piek overmaak, stuur je hem dan naar mij in plaats van naar @Blauwbeer?

En nu nog eens meten, maar dan met je schuifmaat recht erin. :wink:

3 likes

Op de bovenste foto lijkt het net alsof je een te dun bandje erop gezet hebt :sweat_smile:

2 likes

Wat is dit weer voor insinuatie? Ik hou van een beetje schuin.

Maar eh het is toch echt 17,5mm. :v:

1 like

Nou, je schuifmaat zit bij de linkerpoot (op het oog) een millimeter dieper dan bij de rechterpoot. Dat veroorzaakt een meetfout. Met de stelling van Pythagoras kunnen we de grootte van de meetfout berekenen: a² + b² = c², waarbij in dit geval a de afstand is die de ene poot dieper zit dan de andere (op het oog 1 millimeter), b de afstand tussen de bekjes van je schuifmaat (dus de gemeten afstand, 17,5 millimeter) en c de daadwerkelijke afstand tussen de pootjes. Een simpele rekensom leert ons dat de daadwerkelijke afstand tussen de pootjes dan (afgerond) 17,53 millimeter zou zijn.

2 likes