Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Ja, maar omdat de Seagull uit China komt, geven ze die gelijk ook maar n service beurt wanneer je em in de nasi legt. :upside_down_face:

4 likes

:joy:

Verdorie, ik ben niet meer de laatste op de lijst. Had gehoopt dat ik hem lang genoeg kon houden tot het topic vergeten zou zijn.

2 likes

Je mag meerdere keren. Dus gewoon nog een keertje op De lijst.

1 like

Ah mooi!

Kan iemand dit er even aan plakken:

40 GiveMeYourDough
41 GiveMeYourDough
42 GiveMeYourDough
43 GiveMeYourDough
44 GiveMeYourDough
45 GiveMeYourDough
46 GiveMeYourDough
47 GiveMeYourDough
48 GiveMeYourDough
48 GiveMeYourDough
50 GiveMeYourDough

Dat lijkt me wel genoeg om het topic te laten vergeten :blush:

3 likes

We verwachten dan wel 11 unieke reviews met wrist shots v Seagull in zn element: hoog in de lucht.
Daar onder moeten minstens n skydive zitten, n wandeling over n koord tussen twee 3 dekkers op 100 meter hoogte, loopings in n straaljager, en n bungeejump op de pier in Scheveningen om met je snuit n vis uit zee op te vissen.
En als je er dan toch al bent, ook nog even n argeloze toerist zn lekkerbek uit zn klauwen te grissen om em zelf op te eten
Zet em op :+1:
:wink:

6 likes

Dit is nog wel te bewerkstelligen :laughing:

2 likes

Ik ga me hier toch ook op de lijst zetten. Deze ziet er erg interessant uit.

  1. Marnixmoed
  2. Thijssie
  3. Pat486
  4. Spierbundel
  5. Jaroen
  6. Phoenixm.bas
  7. RBK
  8. Galf
  9. Thieuke
  10. Eddio
  11. S_Augustinus
  12. koekoek
  13. wil fox
  14. Logixa
  15. NielsV
  16. Berend
  17. Regenboog
  18. Fate_Amenable_To_Change
  19. Brinkmeister
  20. Chlorophyl :point_right:
  21. :point_right: Blauwbeer
  22. Sjoerd_K
  23. Enlil
  24. Wannawatch
  25. Firly
  26. Stratos
  27. W.E
  28. TheWatchDude
  29. Jarl
  30. Spooler
  31. Goku13
  32. Mink
  33. MechanicalFreak
  34. JPM
  35. Chillekasper
  36. CDG
  37. GiveMeYourDough
  38. Sebastiaan95
  39. JeanLuc
  40. ILoveWatches

@marnixmoed wat heb je toch een gaaf initiatief al 3 keer een unieke vorm gegeven.

1 like

Ik doe mn best om iets te vinden wat anders is vd rest. Maar is soms best n uitdaging.

Zo vind ik eigenlijk de Solo kwa maat en uitstraling (door de relatief wat kleine maat, de groene band en kleur wijzerplaat) wat op de Seagull lijken.

Maar als degene die ik gesproken heb ermee door gaan, wordt Fiffer 2020 iets heel anders.

Jij laat er geen gras over groeien hé! Nice :ok_hand:t2:

1 like
  1. Marnixmoed

  2. Thijssie

  3. Pat486

  4. Spierbundel

  5. Jaroen

  6. Phoenixm.bas

  7. RBK

  8. Galf

  9. Thieuke

  10. Eddio

  11. S_Augustinus

  12. koekoek

  13. wil fox

  14. Logixa

  15. NielsV

  16. Berend

  17. Regenboog

  18. Fate_Amenable_To_Change

  19. Brinkmeister

  20. Chlorophyl :point_right:

  21. :point_right: Blauwbeer

  22. Sjoerd_K

  23. Enlil

  24. Wannawatch

  25. Firly

  26. Stratos

  27. W.E

  28. TheWatchDude

  29. Jarl

  30. Spooler

  31. Goku13

  32. Mink

  33. MechanicalFreak

  34. JPM

  35. Chillekasper

  36. CDG

  37. GiveMeYourDough

  38. Sebastiaan95

  39. JeanLuc

  40. ILoveWatches

  41. Mpaj

Tot over een week of 40! :wave:

2 likes

Goed nieuws mensen. Ik geef mijn plek op de lijst vrijwillig op. Ik heb er het geduld niet voor. To say the least.

Dan schuif ik een plekje naar voren! :slight_smile:

Ik had eigenlijk de intentie om dit weekend de Seagull aan @Sjoerd_K over te doen.
Er is echter een kleine complicatie: ik had een paar bandjes besteld speciaal voor de Seagull die ik er graag op zou willen proberen. Tot mijn ergernis laat de bezorging op zich wachten. :worried:

Ik houd hem daarom nog een week langer in de hoop dat die bandjes nog komen en ik het horloge er op kan zetten. Als dat deze week niet meer gebeurt dan gaat ie zonder bandjes verder en stuur ik die bandjes na. Als ze nog komen.
Sorry!

3 likes

Haha, toen je zei ‘ik bedenk wel iets’ wist ik niet dat je zó een geloofwaardig verhaal kon ophangen. :joy:

Alvast bedankt! :+1:

4 likes

Prima hoor, laat maar weten wanneer je emotioneel in staat bent afstand te doen

4 likes

Wel de fiffer gaat morgen richting @Sjoerd_K . Het is tijd voor een korte recensie.

Ik had al eerder gemeld dat ik geen idee had wat er in die doos zat die ik ontving. Verstrooid als ik ben was ik die hele fiffer vergeten en die zware doos deed niet het lampje branden dat het iets met horloges te maken had. Ik appte een vriendin van me, hetgeen tot de volgende dialoog leidde:

Toen ik mijn angst had overwonnen en met veel moeite de enorme lappen tape van @Chlorophyl (ik wist toen nog niet dat het van hem kwam) met een klewang doorhakte, zag ik een boekje met horloges erop. Ineens viel het kwartje.

In die grote zat een doos in een doos en daarin zat de Seagull. Er zat verder een stapel boeken in die ik toch niet ging lezen en wat curieuze Chinese artikelen die bij nader inzien eetbaar bleken te zijn. Nou ja, je kon ze eten, laat ik het daar op houden. Hoe men er op komt om gedroogd zeewier te combineren met rode pepers is mij een raadsel.
Belangrijkste was het horloge. Ik moet zeggen: ik was onder de indruk. Die beige wijzerplaat, die opgelegde goudkleurige cijfers en indices. Die blauwe dunne wijzers en die rode stopwatchwijzer. Wat een leuk horloge is dat!
Het grappige is: toen ik mij op de lijst liet zetten, maaaaaanden geleden, was ik nog een beetje teleurgesteld dat het niet de 42mm versie betrof. Inmiddels ben ik langzaam gaan wennen aan horloges van onder de 40mm, die natuurlijk absoluut niet misstaan op mijn 16,5 centimeter polsje.
Even een foto van een stukje wijzerplaat:

Gelukkig had Chlorophyl het zichtvenster erop laten zitten. Ik ben daar dol op, maar durf zelf niet in de weer met dingen losdraaien. Bang dat alle onderdelen eruit vallen en ik het als een Ikea-kastje weer moet opbouwen. Ik weet dat dat niet kan, maar toch. Ik heb ook niet zo’n geel balletje.
Ik post geen foto van de achterkant want dat hebben al verschillende mensen gedaan.

Het bandje was wel een beetje een issue voor mij. Het horloge komt op een legergroene nato. Leuk, gezien de geschiedenis van het horloge en velen vinden het prachtig, maar de combinatie met de wijzerplaat is het niet voor mij. Gelukkig had ik nog één 18mm bandje liggen dat ook nog de juiste kleur had. Wat daarmee gebeurde heb ik eerder beschreven. Na een half uur oeverloos ploeteren liet ik het idee dat bandje er op te zetten varen. Ik besloot me te beklagen bij Chlorophyl die me er fijntjes op wees dat hij reeds eerder in een bericht in dit topic had aangegeven dat de lugbreedte officieel 18mm was maar in werkelijkheid 17,5.

Dit gegeven plaatste me voor een dilemma. Want als mijn leren bandje niet paste, kon ik dan het risico nemen om nog een leren te kopen? Voor hetzelfde geld past die ook niet. De oplossing lag ergens anders. Ik had nog één natobandje liggen, tweedelig, dat ik ooit had gekoht voor ene Vostok. Als ik die eens probeerde? En zie, in nato’s zit iets meer speling en zo had ik het juiste bandje gevonden.

Dit bracht me op een lumineus idee. Het horloge komt op een natobandje, dus eigenlijk hoort er een natobandje op. Weliswaar had Chlorophyl er een lichtbruin leren bandje bijgedaan dat wonder boven wonder paste, maar dat kon me op de een of ander manier toch niet bekoren. Het half canvas half leren bandje dat er ook (vanaf het begin?) bij zat nog minder.
Ik ben dol op bandenswappen, dus waarom niet een partij nato’s bestellen en het horloge dagelijks van nato laten wisselen?

Ik toog dus naar de website van Cheapestnatostraps om daar eens in de aanbiedingen te neuzen. Ik wilde niet zomaar saaie éénkleursnato’s. Nee, ze moesten levendig en kleurrijk en gezellig zijn.
Bijkomend voordeel was dat @W.E nato’s háát, dus die kon ik hiermee lekker op de kast krijgen.
Na lang zoeken, vijf bandjes besteld. Nu maar wachten.
Ondertussen probeerde ik nog wat anders: de struisvogelband die op mijn Omega Constellation zit. Dat zag er zo uit:

Op zich niet slecht, maar ja… hm. Er zit dan ook nog een vrij groot gat tussen kast en band omdat de lugs vrij lang zijn.
Hij ging dus snel weer terug op de nato. Inmiddels waren er twee weken verstreken en nog niets van CNS. Een mail van mij werd twee keer automatisch beantwoord: de strekking van de eerste mail was dat men nieuwe mensen inwerkte, dus heb geduld. De strekking van de tweede was dat ik nou eenmaal te gierig was geweest om 3,95 extra te betalen voor track and trace. Serves you right, goddamn cheap skate!

Nu zat ik met een dilemma. Mijn intentie was om het horloge twee weken te houden en dan naar Sjoerd op te sturen. Maar nu zat ik met die bandjes die ergens in de pijplijn waren blijven hangen.
Inmiddels had ik een vintage Seiko gekocht van Eddio en daar zat toevallig een wat aparte stalen band op, die 18mm breed was maar op het oog wel zou passen. Als ik hem daar nou eens op zette? Chlorophyl had immers ook dat spaghettiafmeetgatenbandje erop gezet? Dan moest ik hier ook wel mee wegkomen.

Ik postte deze foto in het ‘wat dragen we vandaag’ topic maar kreeg de handen er niet voor op elkaar. Enkele scheve blikken waren mijn deel.

Na drie weken wachten stuurde ik een depressief mailtje naar Cheapestnatostraps. De bandjes waren niet gekomen en omdat de levertijd binnen Europa 5 tot 7 dagen is was all my hope gone. Nu kwam men wel in beweging. Ze waren heel erg sorry en mijn order zou opnieuw worden verstuurd, mét tracking number. Heel fijn, maar daar kon ik niet op wachten. Ik had hem al te lang onder me vond ik. Dus vandaag de doos ingepakt, met pijn in het hart. Ik herinnerde me gelukkig op tijd dat het Postnl-punt in mijn dorp met vakantie was, maar gelukkig is er een pakketpunt in de plaatselijke supermarkt (de Jan Linders). Ik fietste met het pakket naar Jan Linders, en…

:face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Laat ik afsluiten.

Allereerst: morgen gaat het horloge hoe dan ook naar Sjoerd.

Over het horloge: het is me echt goed bevallen. Ik vind het een prachtig horloge. Formaat is niet te klein, waar ik wat bang voor was. En ja, die wijzerplaat, die gouden cijfers, die Chinese letters, die subtiele rode ster met gouden omranding, en dat mooie bolle plexiglasplaatje.
Oh, grappig detail: dit is het eerste automatisch horloge dat ik draag zonder datumvenster. Wat een verademing is dát zeg. Niet meer eerst die wijzers over de 12 draaien om te kijken of het middag of avond is, en niet meer dat gepiel met datum verzetten. Nee joh, gewoon wijzers goedzetten en opdraaien. Fijn!
Zou ik hem zelf kopen? Ja, dat ga ik serieus overwegen. Ik was oprecht teleurgesteld toen ik eergisterochtend (geloof ik) een Seagull 1963 voor een nette prijs OHPF zag staan waar een Hirsch band met vouwsluiting werd bijgeleverd. Hoe kon ik die gemist hebben? Later hoorde ik na het zaalvoetballen van @DaLuca dat het ding al heel snel weg was.
Marnixmoed, bedankt voor het ter beschikking stellen, ik heb er echt plezier van gehad.
Eén fotootje nog:

Hoe moet het nu met de bandjes? Daar heb ik het volgende voor bedacht. De bedoeling was natuurljk dat die nato’s mee de doos in gingen, zodat de mensen na mij net als ik eens lekker konden variëren met kleuren om te kijken wat er op past.

Als het goed is komen die bandjes nog, hoewel ik inmiddels denk “eerst zien, dan geloven”. Maar goed.
Zogauw ik de bandjes heb, post ik hier een korte beschrijving met foto’s. Ik zal dat daarbij uitleggen wat me heeft gedreven om die kleuren te kiezen (het blijft een verrassing tot ik ze heb).
Daarna gaan ze linea recta naar degene die op dat moment de fiffer in bezit heeft. Waarschijnlijk Sjoerd, of anders Enlil. Ik hoop dat dat er mensen de bandjes gaan gebruiken zodat ook ik nog kan zien hoe ze staan op die fraaie Seagull. Zie het ook als een zoenoffer vanwege het te lang onder me houden van de Seagull.

Sjoerd, veel plezier met dit mooie horloge. :slightly_smiling_face::+1:t2:

13 likes

Hahaha, wat een Kafkaiaanse klucht :joy::joy:

2 likes

Wat een leuk omschreven review. En nog een boel verrassingen aan bandjes, ben benieuwd naar al die vast veeeeeeeuls te schreeuwerige kleuren. En ik dacht dat ik m’n zonnebril voor dit jaar al kon opbergen :sunglasses:
Handig dat andere leden kunnen proefdraaien. Zo hoef je zelf niet voor schut te staan met vloekende kleuren enzo :wink:

Maareh…

:thinking:

Die primeur moet denk ik nog komen :laughing:

3 likes

Suspense! Hitchcock is er niks bij.

Maar enig gevoel voor dramatiek en humor is die vriendin ook niet vreemd.

Als het een bom is; was leuk je gekend te hebben
Schud het eens

:joy::joy::joy:

Zeg! Dat is mijn lievelingssnoep. :face_with_raised_eyebrow:

Vreselijk bandje maar dat heb ik onder zware mentale druk van @w.e moeten aanschaffen. Verdere details zal ik je besparen. :anguished:
Mooi dat je hem even terugpakt met die nato’s.

4 likes