Flipper it Forward: Vintage Butex Tank

Ja absoluut!!

1 like

Een paar dagen geleden kwam hij dan eindelijk binnen: de Butex fiffer.

Rechtstreeks uit koekstad Deventer, als ik het goed begrepen heb. Dat was te merken aan de inhoud van van de doos. Bedankt daarvoor @Pim :ok_hand:t2:

Vandaag heb ik 'm voor het eerst om de pols geslingerd. Het is even wennen aan zo’n tank, maar ik vind het best geinig eigenlijk.

Ok, naar moderne maatstaven had het wellicht allemaal ietsie groter mogen zijn. Zelfs voor mijn niet al te imposante pols.

De kast gaat enigszins op in het geheel met de band. Er blijft echter nog wel voldoende horloge aanwezig.

De plaat met opgelegde cijfers is prachtig. Ik zit nu al een tijdje te spiegelen in het licht. De cijfers komen dan mooi van de plaat af.

Ik ga deze de komende week eens wat vaker dragen.

9 likes

Veel plezier ervan!
Die opgelegde indices zijn inderdaad mooi, en ook prachtig vastgelegd!

1 like

Gaat mooi met die Butex. Comfortabel ook.

4 likes

En hij staat prachtig!

1 like

Mijn tijd met de Butex zit er alweer bijna op. Ik vernam dat Omit niet langer deel uitmaakt van het forum. Neem aan dat ie naar de volgende op de lijst mag?

Dat ben ik volgens mij! Mocht Omit zich niet melden, heb ik mijn adres doorgestuurd. Ik wacht het af, in ieder geval leuk om binnenkort te proberen!

2 likes

Leuk, ik doe graag mee als nr 16 op de lijst.

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: Omit
13: Ascarileo
14: denvro
15: mdevalk
16: captainslow

1 like

Is hij al binnen, @Ascarileo ?

1 like

Ik ben een tijdje op vakantie geweest. Gaat spoedig op de bus.

2 likes

Nummer zeventien meldt zich! Ben erg benieuwd wat deze vintage tank met me doet, dus probeer 'm graag uit. Leuk vooruitzicht voor het nieuwe jaar.

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: Omit
13: Ascarileo
14: denvro
15: mdevalk
16: captainslow
17: Mnfrd

1 like

Leuk dat er een vintage fiffer is gekomen @AB64 . Altijd al eens een tankje willen proberen. Ik zet me graag op de lijst en kijk uit naar de bijgeleverde (alcoholische) versnapering :wink:

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: Omit
13: Ascarileo
14: denvro
15: mdevalk
16: captainslow
17: Mnfrd
18: Fritzer

1 like

Ojee, die verantwoordelijkheid ligt dan bij mij, ik ga tzt m’n best doen: cheers alvast!

1 like

Hey beste mensen, ik ga van de lijst af! Dus als het goed is komt deze via Tinuske bij Denvro! Even het nieuwe lijstje:

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: denvro
13: mdevalk
14: captainslow
15: Mnfrd
16: Fritzer

Veel plezier ermee!

Ik ging er eigenlijk van uit dat @Tinuske hem al had verstuurd en dat jij hem al had. Maar ok, gaat dus naar Denvro.

Nee, hij lag nog bij Tinuske. Bedankt voor het initiatief, erg leuk in ieder geval, ook om bij anderen dan mij om de pols te zien! :slight_smile:

1 like

Yep. Contact is al gezocht, zodra gegevens bij mij zijn, wordt ie verzonden.

1 like

Als zoethoudertje nog even een korte review van mijn kant.

Dit horloge is me echt prima bevallen. De kans dat er nog eens blijvend een tank-style horloge om mijn pols zal hangen, is behoorlijk toegenomen.

Prachtige opgelegde cijfers op de plaat, die echt aandacht verdienen. Net voldoende aanwezig, met dank aan mijn kleine polsjes.

De Butex ging veel mee naar kantoor

Maar doet het ook aardig in meer casual situaties. Bijvoorbeeld op een plantenblad, want daar liggen die dingen nu eenmaal vaak.

Door de ietwat hoekige case, is ie best stoer. Wat mij betreft daardoor wat beter draagbaar dan de rondere tankvarianten.

Ok, de tijd moet je iedere dag even corrigeren. Heb niet gemeten, maar een minuut per etmaal loopt ie wel uit de pas. Maar goed, mag het? Het ding loopt al langer dan driekwart van mijn grootouders ooit heeft gedaan.

Een nieuw bandje, bij voorkeur dun en verfijnd, zou de Butex ook wel goed doen.

Al met al genoten van de weken draagtijd. @AB64 bedankt voor deze kans. Ik wens de volgende drager veel plezier.

9 likes

Mooie review, @Tinuske ! En fijne foto’s ook, zeker ook de Butex in zijn natuurlijke habitat (plantenblad).
De strakke hoeken maken hem inderdaad wat stoerder, ben benieuwd of er eens nog een eigen tank model komt.
Ik denk dat het schokken van het reizen nu de tol gaat vragen van dit oudje zonder schokbescherming. De afwijking van een tol p/dag is een stuk meer dan toen deze fiffer aan dit avontuur begon.
Maar erg leuk om te lezen iedere keer hoe hij bevalt.
Op naar de volgende…

4 likes

Ja. Ik ben er wel van overtuigd dat ie door iedereen perfect wordt ingepakt, maar de post is nu eenmaal niet altijd garantie voor zachte behandeling.

1 like