Flipper it Forward: Vintage Butex Tank

Ik heb hem even opgemeten

• breedte (zonder kroon) 21,5mm
  • lug-to-lug 38,5mm
  • dikte 8mm

Voor mij, ondanks mijn smalle polsen, echt te klein

Bedankt voor je moeite! Raar toch dat op de fotos het er heel mooi uitziet maar veel mensen toch zeggen dat deze maat te iel is…

Voor mij kwam hij niet te klein over moet ik zeggen. En ik ben bepaald niet van de “alles moet onder de 40 mm zijn” club ondanks m’n 17cm pols

1 like

Op mijn 17,5 cm pols stond hij prima

6 likes

Bedankt voor jullie hulp!

2 likes

En op mijn 17 cm pols. :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Niks te klein.

3 likes

Nee hè, vind ik ook! Nu ik de foto weer zie, gaaf horloge @AB64! :grinning:

2 likes

Deze Butex blijft me toch iedere keer opnieuw boeien :slight_smile: Ik zou hem ook graag een tijdje willen testen.

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: denvro
13: mdevalk
14: captainslow
15: Mnfrd
16: Fritzer
17: Tempus_Fugit

2 likes

Ik sluit me daar bij aan! Het concept “tank” zou ik graag eens proberen.

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: denvro
13: mdevalk
14: captainslow
15: Mnfrd
16: Fritzer
17: Tempus_Fugit
18: StefanM

3 likes

Speaking of… Ligt hij nog bij @denvro of is hij al naar @mdevalk ?

Ligt nog bij mij, ik zal hem van het weekend doorsturen. @LeRoyale stelde mij via PB de vraag of hij hem mocht ontvangen, puur om de maat te passen, en dat hij hem daarna direct doorstuurt naar @mdevalk. Als iedereen hier oke mee is, is dat wat mij betreft uiteraard geen probleem.

2 likes

Bedankt mannen … ik heb ondertussen een horloge besteld met dezelfde maten als dit flipper horloge dus passen is niet meer nodig. Bedankt voor de hulp! Roy

4 likes

Wat een prachtig klokje. Met z’n 21,5x38,2mm wellicht voor mij wat aan de kleine kant maar het heeft een mooie vintage uitstraling. Cijfers zijn rosé-goudkleurig. Moeilijk te vangen op de foto maar hierbij een poging. Het valt me op dat het bandje andersom zit met de gesp aan de 6, niet aan de 12. Geïnspireerd door dit klokje me toch maar eens verdiepen in de JLC Reverso small seconds. Deze beauty mag weer door naar @captainslow .

9 likes

valt me op dat sommige zeggen dat hij te klein is, terwijl op de foto het toch geschikt lijkt voor je polsmaat… of ligt dat aan mij ?

1 like

Geslaagde poging, mooi hoor.

Ik dacht precies hetzelfde bij het zien vd foto.

1 like

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Optisch bedrog doordat het horloge smal is. Maar gewoon een prima maar voor de meesten hier.

is natuurlijk wat je gewend bent te dragen. als je normaal 42/43mm duikers draagt zal dit smal en iel aanvoelen. ik vind het bij de vintage tijd passen …maar smaak is persoonlijk

Jullie hebben gelijk. Optisch bedrog. Het is de breedte waardoor het horloge smal lijkt ten opzicht van rond wat ik gewend ben.

2 likes

Zo, ik heb deze schoonheid nu om mijn pols. Ik ben geen goede fotograaf, maar wel een eerste indruk (en toch maar een foto)

(1) Wat gaat het opwinden soepel! Alsof het een horloge is van dit jaar. Is dit kwaliteit, een goede service of een combinatie van beide?
(2) Oei de tijd verzetten - wat stroef. Gaat opa dit wel trekken? Heel voorzichtig dan. Ja, gaat goed
(3) O jee, ik was mijn handen onder de keukenkraan. Ben vergeten dat ik een vintage pareltje van iemand anders om de pols draag. Doe niets geks hoor, maar ben duidelijk geen man voor dure of kwetsbare horloges.
(4) Dat bandje, hoort dat niet andersom?
(5) Wat gaaf, iedereen die ik dit horloge laat zien is op de een of andere manier onder de indruk. Knap stukje werk van de ontwerper en maker denk ik dan maar. Vele jaren later en nog steeds bij de tijd.
(6) Bijna een loep nodig om de secondewijzer te zien. Wat is tijd, wat is onze tijd? Telt elke seconde of gaat het helemaal niet om tijd? Waarom zit er een mini-mini dial op dit horloge, terwijl je het nauwelijks functioneel kunt gebruiken? Mijn persoonlijke conclusie is dat het destijds een lofzang was op de mechanische techniek.
(7) Al met al een bijzondere ervaring die mij veel plezier geeft.

8 likes