Flipper it Forward: Vintage Butex Tank

Klopt, hoe goed hij ook is ingepakt het krijgt behoorlijk wat te verduren onderweg…

1 like

Hmm, inderdaad. Toen ik ‘m om de pols had hoefde ik ‘m echt niet elke dag te corrigeren…

1 like

Een minuut per dag is niet veel slechter dan toen ik de tank had. Ik herinner me vijf minuten in een week. Laat onverlet dat het horloge vast te lijden heeft van het transport.

1 like

weet iemand de maat van dit horloge ?

Volgens mij ligt hij nu bij @denvro en kan hij hem even opmeten…

1 like

Ik heb hem even opgemeten

  • breedte (zonder kroon) 21,5mm
  • lug-to-lug 38,5mm
  • dikte 8mm

Voor mij, ondanks mijn smalle polsen, echt te klein

Bedankt voor je moeite! Raar toch dat op de fotos het er heel mooi uitziet maar veel mensen toch zeggen dat deze maat te iel is…

Voor mij kwam hij niet te klein over moet ik zeggen. En ik ben bepaald niet van de “alles moet onder de 40 mm zijn” club ondanks m’n 17cm pols

1 like

Op mijn 17,5 cm pols stond hij prima

6 likes

Bedankt voor jullie hulp!

2 likes

En op mijn 17 cm pols. :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Niks te klein.

3 likes

Nee hè, vind ik ook! Nu ik de foto weer zie, gaaf horloge @AB64! :grinning:

2 likes

Deze Butex blijft me toch iedere keer opnieuw boeien :slight_smile: Ik zou hem ook graag een tijdje willen testen.

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: denvro
13: mdevalk
14: captainslow
15: Mnfrd
16: Fritzer
17: Tempus_Fugit

2 likes

Ik sluit me daar bij aan! Het concept “tank” zou ik graag eens proberen.

1: GMTplus1
2: Ruud
3: Ari
4: Engel
5: ElderRuwy
6: Juxienn
7: Pedersen
8: Jos
9: Mipnick
10: Pim
11: Tinuske
12: denvro
13: mdevalk
14: captainslow
15: Mnfrd
16: Fritzer
17: Tempus_Fugit
18: StefanM

3 likes

Speaking of… Ligt hij nog bij @denvro of is hij al naar @mdevalk ?

Ligt nog bij mij, ik zal hem van het weekend doorsturen. @LeRoyale stelde mij via PB de vraag of hij hem mocht ontvangen, puur om de maat te passen, en dat hij hem daarna direct doorstuurt naar @mdevalk. Als iedereen hier oke mee is, is dat wat mij betreft uiteraard geen probleem.

2 likes

Bedankt mannen … ik heb ondertussen een horloge besteld met dezelfde maten als dit flipper horloge dus passen is niet meer nodig. Bedankt voor de hulp! Roy

4 likes

Wat een prachtig klokje. Met z’n 21,5x38,2mm wellicht voor mij wat aan de kleine kant maar het heeft een mooie vintage uitstraling. Cijfers zijn rosé-goudkleurig. Moeilijk te vangen op de foto maar hierbij een poging. Het valt me op dat het bandje andersom zit met de gesp aan de 6, niet aan de 12. Geïnspireerd door dit klokje me toch maar eens verdiepen in de JLC Reverso small seconds. Deze beauty mag weer door naar @captainslow .

9 likes

valt me op dat sommige zeggen dat hij te klein is, terwijl op de foto het toch geschikt lijkt voor je polsmaat… of ligt dat aan mij ?

1 like