Flop van 2023

In weerwil van alle mooie aankopen in het afgelopen jaar zaten er ook een aantal “mwah”-gevallen tussen, Flop zoals je zou kunnen denken. Het viel gelukkig mee, ik ben de afgelopen jaren iets minder impulsief geworden.
Deze leek op papier en op de fotoos perfect.

in real life was ie gewoon te groot voor een vrij bezel-loos horloge. Een andere liefhebber loopt er nu mee te stralen.
Waar ging het voor jou mis?

30 likes

Hmm…toch deze. Impuls aankoop. Ik dacht…ben verliefd! Maar dat gevoel was toch vrij snel, en veel sneller dan verwacht, weer vervlogen…zoals daarna ook het horloge. Ach ik weet iig dat ze goed terecht is gekomen bij iemand waar ze :heart: krijgt die ze verdiend. :sunglasses:

34 likes

Oh kijk, serie-flipperaars on a roll

6 likes

Lekker knus bij elkaar :nerd_face:

3 likes

Benieuwd wat er nog meer voorbij gaat komen :popcorn:

Ik ook…best leuk te zien wat men hier beschouwd als een flop. :innocent::+1:

1 like

Ik vrees dat ik een viertal gevallen moet bekennen in 2023. Horloges die allemaal mooi zijn maar het toch heel snel niet waren:

De Seamaster was me toch iets te druk en grof.

De Vulcain net niet qua afwerking en afleesbaarheid.

Die Vulcain ruilde ik voor deze GS. Al heel snel bleek dat hem toch echt niet te zijn. Kastvorm niet naar mijn zin en zoals gewoonlijk bij GS op staal; niet lekker passend te krijgen.

Mijn haat/liefde verhouding met Ebel continues. Kleur toch niet helemaal tof en wat vlak. En kwarts….ik weet het niet.

33 likes

Voor mij is dat wel de Explorer. Een horloge die ik al jaren mooi vind en ooit wel moest bezitten als ultieme allrounder.
De band kreeg ik helaas niet perfect qua maat en de sluiting viel me ook tegen, zeker gezien vanaf de 6uurskant. Jammer wel, verder een prachtstuk!

29 likes

dat zijn toch best doorgewinterde modellen… :grimacing:

Niks mis mee, maar niet voor mij.

2 likes

Ik zag een filmpje op TikTok van een bekende Amerikaanse horloge liefhebber/handelaar waarin hij Maen aan het aanprijzen was.
Nog voor het filmpje was afgelopen zat ik al op Marktplaats te schuimen en al snel kocht ik deze rakker.
Fraai maar toch niets voor mij.
Via HF verkocht, en ik zag hem al vrij snel opnieuw in het blauwe gedeelte verschijnen…

Edit: Ongelukkige timing zie ik nu, het is géén eenwijzerklok… :slightly_smiling_face:

7 likes

de BB58 Blue
Op de foto’s prachtig.
Maar binnen een paar weken weer weg.

15 likes

Niks. Mag dat ook?

3 likes

Tuurlijk, maar een dikke flop spreekt wel nog meer tot de verbeelding

2 likes

Bij mij ook :joy:

1 like

Voor mij de Grand Seiko quartz. Schitterend op foto’s, maar om de pols deed hij me niets… Ook hierna heel sceptisch naar andere modellen, waarschijnlijk onterecht.

10 likes

Deze was bij mij ook weer snel weg. Prachtig horloge maar aan één wijzer kon ik toch niet wennen.

11 likes

Flop van het jaar! Heel erg naar uitgekeken, eenmaal horloge binnen vond ik het toch erg saai (vooral de groene wijzerplaat) en zeker niet het geld waard wat ik ervoor betaald had. Persoonlijk erg teleurgesteld

24 likes

Heb je deze expres met een afvalbak op de achtergrond gefotografeerd? :rofl:

43 likes

Deze Certina heeft een mooi uurwerk, maar het horloge doet me weinig. De glimmende wijzerplaat vind ik niet mooi. Was geen dure aankoop gelukkig.

11 likes