Eigenlijk niet echt een flop, maar kreeg amper draagtijd. Is naar mijn schoonvader gegaan.
Dat had Nomos zo voor je gefixt. Ik weet uit ervaring dat hun service vlot en netjes is, en hun communicatie excellent. Het lijken bijna geen Duitsers.
Dat geldt ook voor een paar explorers in dit draadje, en voor veel Hamiltons.
Vast wel, maar het basisvertrouwen was weg als het zo uit de productie kwam
Grappig. QC fouten kunnen in mijn optiek wel eens voorkomen, voor mij is eerder bepalend hoe er mee omgegaan wordt na het feit.
Maar ieder heeft zo zijn manier van kijken.
Voor mij in 2023 eigenlijk geen flops.
Dat kan wel eens tegenvallen. Ik heb mijn Tangente in december 22 opgestuurd voor service expliciet zonder polijsten.
Komt die pas in mei terug en wel met rondgepolijste lugs. De AD was meegaand en heeft hem teruggestuurd. Nomos wilde de kast niet vervangen, dus heeft de AD de kost op hun genomen.
In september komt hij weer binnen en zit de kast niet goed in elkaar. Teruggestuurd en in november heb ik hem goed en wel terug. Helaas met een servicekast die niet zo strak is als de reguliere productie mijns inziens en hier wil Nomos niets meer aan doen. En ondertussen was ik hem bijna een jaar kwijt voor een eenvoudige uurwerkservice.
Top service? Het heeft niet over alleszins. En de wachttijden zijn immens lang. Altijd insturen via een betrouwbare AD is de boodschap.
Heb je hier foto’s van?
De MoonSwatch: waardeloos, plastic licht prulletje.
Maar ik houd ‘m als “koppeltje” bij het origineel (staat erbij maar is absoluut geen flop👌🏼):
En de Omega uit de Art Collectie: zag er uitdagend minimalistisch uit, keramiek met glas, vintage en toch 40mm…
Heel, heel mooi maar geen enkele keer gedragen.
Blijft het een verzamelstuk of gaat ie naar een andere liefhebber?
Waarom houden?
Als “setje” met de Moonwatch.
En zo’n scenario had ik dus geen zin in, zorg dat je spulletjes goed uitlevert dan hoef ik mijn herroepingsrecht niet uit te voeren.
Als de productie op orde is, dan is QC amper nodig, maar als beide niet functioneren dan heb ik weinig vertrouwen in after sales service.
De jetstar gehad van de nintendo community voor mijn verjaardag, ik zei wow wat een leuke automaat ivm zwevende secondewijzer en er achter te komen dat er een batterij in zit
Wel een leuk horloge maar draag deze unit te weinig, but it is a keeper!
Een paar ja. Misschien is dit wel de flop van 2023 voor mij, die service
Op voorhand, kijk vooral naar de knik in de lugs.
Snelle shot bij de AD in juni toen hij gepolijst binnenkwam.
Service kast met dunnere poten en langer schuin facet. Mij lijken die lugs wat uitgedund waardoor het gaatje niet meer mooi centraal zit. Het knikje is wel weer scherp nu, dat is al iets.
Volgens Nomos is het een nieuwe kast en kunnen er verschillen zitten in de productie, ik heb de mail van hen gezien. Valt wel mee, maar toch spijtig allemaal.
Wat is het doel van zo’n kast?
Een mooi design in realiteit brengen waar ik elke dag opnieuw van kan genieten in al zijn details. Of waar doel je op?
Nou waarom heb je een service kast na de zoveelste klacht gekregen ipv een nieuwe kast. Waarom zit er een veschil tussen een service kast en een productie kast?
Is een
om het uurwerk in te servicen ?
Op die manier. Ik noem het een service kast. Zij maken geen onderscheid, maar ik merk wel een verschil. Ofwel is hun QC er een stuk minder streng op geworden, dat kan ook. Je zou minder variatie verwachten imo
Voor mij was de aankoop van deze Squale een flop want ik wist voor ie binnen was al dat deze geflipperd zou worden:
Ik hou niet van blasted kasten en deze was te mooi om te dragen.
Verder heb ik spijt van de verkoop van de fox fire Casio g shock aan @Stefanmol:
Iets groot op mijn pols maar toch wel een heel vet ding. Wie weet, als ie nog een keer te koop komt…