Opvallend hoeveel hier de Rolex Explorer wordt genoemd. Bij mij niet de flop van 2023, want de mijne kwam uit 2021. Maar wel ook de mijne in 2023 verkocht. Ik vond het oprecht een heel gaaf horloge maar toch misschien wat te basic. Ik had het idee dat hij in een collectie een beetje wegviel omdat het vlees noch vis is.
De perfecte allrounder maar daarmee eigenlijk nergens het horloge bij uitstek voor. Blij dat ik een andere liefhebber blij heb kunnen maken en straks mezelf weer blij kan maken met iets nieuws!
Inderdaad :D. Heb dit zelf ook gehad… Prachtige maat, mooie historie, perfecte allrounder… maar toch valt hij overal net tussenin en was het daarom voor mij net niet… ik was erg verbaasd.
Mijn flop is nog in de maak. Op catawiki een bod gedaan zonder foto’s goed te bekijken. Blijkt het horloge behoorlijke beschadigingen te hebben. Nog een dag afwachten of ik de sjaak ben of dat een andere stumpert mij nog overbiedt.
Ik denk dat de Explorer een beetje de Rolex is voor de niet-Rolex liefhebber. Wel de bouwkwaliteit, niet de bling. Mijn favoriete Rolex in ieder geval.
Het was niet echt een flop, maar toen ik hem besteld had wist ik al dat het geen blijvertje was. Op 1 of andere manier lukt het me niet om een klik met nieuwe horloges te krijgen : ik ben een “ vintage guy “ . Gelukkig was er een Oostenrijker op Uhrforum naar deze op zoek en gaf me er nog meer voor dan ik vroeg