FOKit Watch Roulette! (Forward Or Keep it)

Graag wil ik een nieuw concept lanceren dat geïnspireerd is door het KOFfer concept (dank @Lempke), het Fiffer concept (dank @marnixmoed) en het grote gratis topic.

Ik heb namelijk een Casio Duro liggen die ik niet draag. Ik zou deze graag eerst een week uitgeprobeerd hebben voordat ik hem kocht. Dan wist ik dat hij me te groot is, jammer van de aankoop dus. Eerder was mijn eerste aankoop een Seiko 5’je dat ik juist te klein vond en inmiddels doorverkocht heb, die had ik ook graag eerst eens geprobeerd. Daarom zou ik deze Casio Duro graag willen aanbieden aan een forumgenoot om te proberen of te houden.

Het idee is om mensen met oprechte interesse of twijfel de kans te geven om een horloge te proberen dat je eventueel ook kunt houden, mits je zelf iets interessants hebt om aan te bieden. Dat is wel cruciaal; het is natuurlijk niet de bedoeling om via dit topic van je “oude rommel” af te komen.

Mijn idee was als volgt:

FOK Watch Roulette! (Forward Or Keep)

  1. De aanbieder biedt een horloge aan, vergezeld van één of meerdere eigen foto’s.
  2. Geïnteresseerden kunnen in een reactie aangeven dat ze interesse hebben.
  3. Na 48 uur plaatst de aanbieder van het horloge een lijstje van geïnteresseerden, genummerd op volgorde van binnenkomst.
  4. Aanbieder geeft onze notaris @discobot de opdracht om een nummer te trekken, dmv @discobot gooi 1dN, waar N het aantal geïnteresseerden is.
  5. Aanbieder bevestigt de “winnaar” door een mention en contacteert diegene via PB om de verzending in orde te maken.
  6. De ontvanger heeft vervolgens (ongeveer) 14 dagen draagtijd/bedenktijd of hij het horloge houdt of opnieuw aanbiedt. Korter mag natuurlijk ook.
  7. GOTO 1.

Nog wat aanvullende “spelregels”, dat lijkt me wel praktisch:

  • Verzendkosten zijn voor de verzender.
  • Als hetzelfde horloge opnieuw aangeboden wordt, worden de mensen die al een nummertje “getrokken” hebben voor dit horloge, opnieuw opgenomen in het lijstje (tenzij ze dit niet willen natuurlijk).
  • Wanneer je een horloge wil houden is het de bedoeling dat je een fatsoenlijk horloge aanbiedt waar potentieel animo voor is. Als er op moment van dobbelen 3 of minder gegadigden zijn, is het kennelijk geen gewild horloge. In dat geval bied je iets anders aan. Als je zelf niet iets leuks hebt, kan je natuurlijk ook overwegen om het FOK horloge door te geven en het horloge zelf nieuw te kopen.
  • Mocht je twijfelen tussen meerdere horloges om aan te bieden, laat het dan weten, ik heb daar al een plannetje voor.
  • Als je besluit een duurder horloge door te geven, mag een volgende persoon dit desgewenst houden en een horloge van €50 - €100 aanbieden. Het is niet de bedoeling dat het escaleert naar een zo duur mogelijk horloge.
  • Aan het eind van je draagtijd geef je een (korte) review van het gedragen horloge en een motivatie waarom je het horloge houdt of opnieuw aanbiedt.
  • Wat nu als een horloge een aantal keren doorgegeven is en er is geen animo meer? Dan heb ik een plan, dat zien we t.z.t. wel.

Ik trap af in mijn volgende post in dit topic!

18 likes

Je kan mij oproepen door @discobot help weergeven te schrijven. Maar of je er iets aan zult hebben betwijfel ik…

Dan trap ik zoals gezegd direct af met de eerste FOKker:

Het horloge dat goed genoeg is voor één van de meest succesvolle mensen op aarde:

De Casio Duro MDV-106!

Eigen foto’s:

Er is al veel geschreven over dit horloge, bijvoorbeeld binnen het forum hier:

Persoonlijk kan ik het horloge best waarderen, maar ik vind hem net een maatje te groot. Voelt oerdegelijk en oogt helemaal niet goedkoop. Ik denk dat dit mede komt door de mooie sunburst wijzerplaat met opgelegde uurmarkeringen en de schroefkroon.
De lume valt een beetje tegen, vergeleken met mijn SKX.

Al met al een leuke beater. Wie wil hem eens proberen?

10 likes

Tof idee! Ik doe (nog) niet mee maar kan dit soort ideeën wel waarderen :+1:t3:

1 like

Thanks!

1 like

Misschien was het een beetje ambitieus, het werkt natuurlijk alleen als er mensen mee doen :rofl:

Weet je wat? Ik doe mee omdat ik je initiatief tof vind. Nu is het nog wachten op de rest.
Nog 2 en we kunnen los toch? Of is de regel dat er bij minder dan 3 geïnteresseerden een nieuw horloge aangeboden moet worden nu al van kracht? :grin:

1 like

Leuk! Haha tja dat was een beetje om te voorkomen dat iemand een oud prul zou aanbieden en het spel dood zou komen te vallen.

Echter als het niet op gang komt, is er überhaupt geen spel! :joy:

1 like

Nou nog 1 poging om het topic onder de aandacht te krijgen…

2 likes

leuk idee!
Doe ook wel mee👍

3 likes

Met een klein beetje geduld komen er vast meer gegadigden. Geef het nog een week of 2 en je hebt er wel een paar.

1 like

Deze Casio vind ik ook wel leuk. Count me in :slight_smile:

2 likes

Leuk jongens!! Raak ik dat ding toch nog kwijt! :laughing:

Leuk idee, kan zo’n acties alleen maar aanmoedigen.
Geen interesse in de Casio maar kijk belangstellend mee in 't topic :slight_smile:

3 likes

Idem. Ik heb ook een ruilkandidaat maar wacht nog even af.

2 likes

Zullen we er dan toch maar een slinger aan geven?!

  1. @GiveMeYourDough
  2. @Richz1986
  3. @pverstraten
3 likes

@discobot gooi 1d3

1 like

:game_die: 3

Nou @pverstraten, ik stuur je een pb voor je gegevens :+1:t2:

Je kan mij oproepen door @discobot help weergeven te schrijven. Maar of je er iets aan zult hebben betwijfel ik…