Fortis Colors inkoopactie

Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Nog een leuke verassing was de ‘zomer’ en ‘winter’ stand door een soort fijnafstemming. Als ik vanavond tijd heb zal ik wat foto’s maken en posten voor de nieuwsgierigen.

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Nog een leuke
verassing was de ‘zomer’ en ‘winter’ stand door
een soort fijnafstemming. Als ik vanavond tijd heb
zal ik wat foto’s maken en posten voor de
nieuwsgierigen.

Groeten,

Stefan

ik behoor tot de nieuwsgierigen…heb de actie aan me voorbij laten gaan omdat ik ff het spaargeld er niet voor had, hij komt er bij mij ook wel :smiley:

Vriendje van Louis heeft vandaag de bestelling opgehaald en was erg
te spreken over zowel de Fortis als Martin van Zijp. Ik ga mijn exemplaar morgen bij vriendje halen…

Master-Fan Schreef:

Stefanmol Schreef:

Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Nog een leuke
verassing was de ‘zomer’ en ‘winter’ stand door
een soort fijnafstemming. Als ik vanavond tijd
heb
zal ik wat foto’s maken en posten voor de
nieuwsgierigen.

Groeten,

Stefan

ik behoor tot de nieuwsgierigen…heb de actie
aan me voorbij laten gaan omdat ik ff het
spaargeld er niet voor had, hij komt er bij mij
ook wel :smiley:

+1 Dat van de fijnafstelling had ik niet verwacht. Ben ook even ongeduldig geweest (of niet zo lui :+) en zag dat ze dat leuk gedaan hebben. Dat soort details voor 't geld, netjes hoor Fortis (tu)

Enneh, ik heb m’n centjes aan ene Pleamar en nog wat andere spulletjes besteed.

louis Schreef:

Vriendje van Louis heeft vandaag de bestelling
opgehaald en was erg
te spreken over zowel de Fortis als Martin van
Zijp. Ik ga mijn exemplaar morgen bij vriendje
halen…

Goed te horen. Ik ga samen met m’n vrouw morgen deze aanwinst ophalen.
Toch wel nieuwsgierig haha…

Toen ik thuiskwam was er al niet veel daglicht meer, en ik had zo snel ook alleen even de iPad bij de hand dus de foto’s zijn 'quick ‘n dirty’ :slight_smile:

Om te beginnen heb ik alleen de zwarte band genomen, later volgt er eventueel nog meer want toen ik vanmiddag in de winkel stond zag ik er al een paar mooie kleuren tussen zitten.

De vlindersluiting.De twee gaatje die nog ‘over’ zijn, dienen als micro-adjustment voor als de pols in de zomer wat zwelt.

De module is gemakkelijk uit de kast te drukken maar zit gelukkig ook niet te los

De band trekt wel enorm veel stof aan! Niet heel storend overigens, wellicht dat het naar mate van tijd minder wordt.

En nog eentje van opzij, hierna was het licht echt te zwak om goede foto’s te maken.

En nog een van het hele pakket, het doosje met de handleiding, een sticker en het prachtige boek over 100 jaar Fortis

Al met al ben ik erg over het horloge te spreken. Heel erg bedankt Tom voor het organiseren van deze actie en Martin van Van Zijp voor het vriendelijke praatje en mooie Fortis boek.

Groeten,

Stefan

Heel erg leuk! :~
Door de vintage ‘open zes’ wat stiekem refereert aan het verleden (oude flipper model van Fortis), de slimme fijnafstelling in de band en de slimme kroonbeschermer laat Fortis duidelijk zien een veel beter product dan de modemodellen (zoals Ice watch) te leveren. Hulde aan Fortis!

Hoe draait de bezel? Soepel of strakke klik oid.?

lance_explorer Schreef:

Heel erg leuk! :~
Door de vintage ‘open zes’ wat stiekem refereert
aan het verleden (oude flipper model van Fortis),
de slimme fijnafstelling in de band en de slimme
kroonbeschermer laat Fortis duidelijk zien een
veel beter product dan de modemodellen (zoals Ice
watch) te leveren. Hulde aan Fortis!

Hoe draait de bezel? Soepel of strakke klik oid.?

Vergeet de open 9 niet :wink:

idd, echt leuk gedaan voor een leuke prijs.

De bezel draait in 60 luide klikken unidirectioneel. Niet zo heel veel frictie maar wel duidelijke hoorbare klikken dus :slight_smile:

Ik heb overigens net de band eraf gehad, en een Nato kreeg ik er niet onderdoor… een lederen 22mm band was geen probleem. Dit kan ook aan de dikte van de Nato, mijn methode (eerst de pushins erin, daarna vlechten) of aan mijn geduld liggen overigens :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

De bezel draait in 60 luide klikken
unidirectioneel. Niet zo heel veel frictie maar
wel duidelijke hoorbare klikken dus :slight_smile:

Ik heb overigens net de band eraf gehad, en een
Nato kreeg ik er niet onderdoor… een lederen 22mm
band was geen probleem. Dit kan ook aan de dikte
van de Nato, mijn methode (eerst de pushins erin,
daarna vlechten) of aan mijn geduld liggen
overigens :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Zou jammer zijn als je er geen vrolijke nato’s op kunt zetten, ondanks de gekleurde banden van Fortis zelf. Maar probeerde je misschien niet zulu’s er doorheen te proppen ipv nato’s?

Ik vind hem toch erg leuk, zeker voor dat bedrag. Ik heb hem aan me voorbij laten gaan omdat ik midden in een verbouwing/verhuizing zat, en dus mijn geld even beter te besteden had. Wellicht komt hij er nog, ik vind het wel leuk dat er een icewatch variant van een gerennomeerd horlogemerk is :slight_smile:

Kreeg em vandaag binnen (morgen pas verwacht) en hij bevalt me meer dan prima: superlicht natuurlijk, maar ook lekker afleesbaar en dat zesje is erg geinig!
Je hoeft niet bang te zijn dat een dikke pols niet past: kan met beide polsen door het gat, :stuck_out_tongue:

Heb alvast 1 bandje ingekort: merkte dat door de soort sluiting het het beste zat met een “ongelijke” band,4e gaatje vanaf de 6 kant van de band, 5e vanaf de 12 kant voor mijn 16cm pols. Is denk ik ook afhankelijk van de ronding van je pols. Wel in de strakste stand gemonteerd voor paar mm speling voor vandezomer…maar denk dat de band zelf ook wel wat rek opvangt :slight_smile:

Even een snel shotje gemaakt:

En ik nodig de zomer maar alvast uit met de witte band:

Met hartelijke dank aan Tom & juwelier Martin van Zijp natuurlijk voor de nette afhandeling! :slight_smile: (tu)

Ik vind hem ook steeds leuker worden nu. Dat van die fijnafstemming is heel handig. Ik heb in de zomer altijd een dikkere pols en dacht dat dmv het snijden van de band dit problemen zou opleveren. Goed over nagedacht.

Vandaag binnen… Erg leuk horloge en best goede lume zag ik, maar foto wil niet lukken.

Wel een Q&D van vanmiddag.

Leuk boek erbij.

dreski Schreef:

dacht dat dmv het
snijden van de band dit problemen zou opleveren.
Goed over nagedacht.

+1

Gisteren als laatste mijn Fortis opgehaald en wat een ontzettend leuk horloge, ben er zeer content mee! Hartelijke ontvangst ook trouwens. Zal later wat plaatjes maken.

Tom, bedankt voor het opzetten van deze actie!

Hallo,

Mag ik vragen waar je het 100 jaar Fortis boek hebt verkregen.
Ik verlang er ook sterk naar. Kan dit gewoon (aangekocht) worden bij een Fortis dealer?

Mvg, Gunther

Via de juwelier ontvangen.

Folks, zijn er misschien meer mensen die ineens een lege batterij hebben?
Vorige week hield het horloge er ineens mee op, vind het wat apart aangezien het ding slechts een paar maanden oud is :frowning:

Mijne tikt nog gewoon netjes.